Mijn meisje is giga aan de diaree en heeft nu haar billen zo stuk zo erg is het nog nooit geweest. Heb al van alles gesmeerd. Zinkzalf, sudocreme en nog meer. Zelfs maizena op dr billen want heb ook hier wel eens gelezen dat het helpt maar ben nu wel echt radeloos. Zodra ze poept verschoond ik de luier dus langer dat max 5 min loopt ze er niet mee rond Hebben jullie tips hoe ik haar pijn kan verzachten en hoop dat ze er dan snel vanaf is.
Ik maak dan zijn billen niet schoon met doekjes maar zet hem onder de douche of maak zijn billen schoon met water en washandje. Laat hem dan ook even zonder luier en broek rondlopen.
Als ik haar elke keer onder de douche doe als ze heeft gepoept dan blijf ik aan de gang. Ze is heel erg aan de diaree dus 20 luiers is niks op een dag. Kent iemand weleda zalf?
Hier ook maizena het enige wat werkte....zodra de huid weer dicht is kun je gaan smeren met bepanthen of sudo maar zolang het open is maizena, dat houdt het droog, daardoor geneest de huid
Tja goed droog deppen en zvm bloot laten lopen was hier het enige dat hielp genezen toen ze laatst voor het eerst hardnekkige uitslag had. En bij een luier om veel zalf (welede, prima maar ook geen wondermiddel). Na een paar weken bleek er toch een schimmeltje bij te zitten en met daktarin, droogdeppen, blootlopen EN weleda was toen vrij snel het laatste weg. Maar met diarree wil je niet bloot laten lopen natuurlijk Voelt ze het ook niet aankomen? Waardoor heeft ze diarree, weet je dat? Is er iets aan te doen? Ha geweest? Dat moet ook niet te lang duren natuurlijk.
Even langs de ha want er kan nu heel snel een schimmeltje inkomen. Ik kreeg toen zinkolie en nog een zalfje. Ik smeerde me gek. En niet schoonmaken met billendoekjes, maar met een hydrofiel washandje en water. En opletten dat ze nu niet uitdroogt.
als billen kapot zijn dan geen zink of sudocreme(waar ook zink in zit) haal anti schimmel zalf van apotheek(miconazol of zoiets heet het) 2-3 keer per dag. en dan maizena er op. en billen wassen na elk poep. geen doekjes niks, geen olie etc. hoe veel open billen hoe beter. luchten luchten. misschien wil ze voor tv zitten op een po?
Waar het door komt is onbekend, loop al bij de kinderarts want is eigenlijk al maanden aan de diaree met tussen pozes dat het wel goed gaat hoor maar over het algemeen is de ontlasting altijd dun. Allerlei testen gedaan maar is nergens allergisch voor. In het zh zeggen ze, je moet er mee leren leven. Is een maand of 2 heel goed gegaan en nu weer heel erg. Vandaag ors poeder gehaald in combi met roosvice stop dus zou nu beter moeten gaan hoop ik. Billetjes zijn iets minder rood en heelt langzaam aan ook gelukkig
door de zuurte graad in de ontlasting gaan haar billen stuk door de luiers broed het ik neem aan dat ze ze snachts ook draagt en ja dan poept ze waarschijnlijk zodra ze wakker word of in haar slaap met diaree kan dat heel goed dan zit ze dus vrij lang in haar ontlasting die dus gaat irriteren ....ik zou bij kapotte billen dit zoveel mogelijk laten luchten en idd niet meer doekjes schoonmaken maar liever met lauwwater onder de douche doekjes prikken namelijk bij de huisarts hebben ze speciale zalf voor luieruitslag die supergoed werkt ...mijn dochter en 1 van mijn zoons hadden beide last van luieruitslag doordat ze niet tegen de luier konden (kruidvat luiers o.a) dat sloot teveel af en voor mijn dochter heb ik toen die zalf gekregen binnen 2 dagen was het weer weg ze had het ook heel erg tot ontstoken toe
Laat bij een apotheek zinkpasta maken. Dat is zo stug en dik dat ze kan poepen en Plassen wat ze wilt maar het gaat er niet vanaf. Dat is het enige wat hier helpt en billetjes genezen supersnel hierdoor.
Hier werkt Bepanthen als een tierelier. Binnen 2 dagen waren de plekken weer dicht. Die kleine had hier open plekken van de doorkomende tandjes. Trouwens Sudocreme moet je niet gebruiken hoor, dat is echt heel slecht, dat blijkt enorm te branden en slecht te zijn voor de open plekjes.
Mijn zoon heeft het vorig jaar ook weken gehad dat door zn ontlasting een bepaalde zuurte had waardoor zn billen open gingen. Ik ben daarvoor bij de homeopaat geweest en die heeft toen korrels voorgeschreven en hij heeft het daarna nooit meer gehad.