Wij gaan zondag as naar mijn ouders in Nederland (ongeveer 6 uur rijden). Hoe doe ik dat met mijn zoontje? Hij zit in een autostoeltje (Römer). Haal ik er hem om de 2 uur uit en hou ik 'm dan even vast? Tijdens een stop in de wagenbak liggen gaat niet, want die wordt gebruikt om spullen in te stoppen. Heeft iemand ervaring met een autoreis en een baby van 6 weken. Is het niet te vermoeiend?
Die 2 uur is een gemiddelde tijd. Als je 1 keer een lange reis gaat maken mag je kindje gerust wat langer erin liggen. Alleen moet je dit niet dagelijks gaan doen. Ik zou zeker 1 keer stoppen onderweg.
Hier ook weleens een keer dat Malou en Ruben iets langer in de maxi cosi zaten dan 2 uur ! Ik denk niet dat dat voor een enkele keer heel erg is. Maar in die 6 uur moet de kleine natuurlijk ook melk drinken. Dat is natuurlijk een mooie gelegenheid om meteen een stop te houden ! Verder zou ik proberen in de stop juist ook even een momentje te nemen waar hij dus plat kan liggen. Dus niet in jullie armen, maar bijv gewoon even op een kleed ofzo, zodat zn ruggetje even recht is. Op jullie schoot en in de autostoel is die toch steeds gebogen en staat er druk op, dat is als je kindje gewoon even plat kan liggen weg zegmaar ! Vermoeiend voor de kleine denk ik niet, die zal denk ik voornamelijk slapen !
Wij zijn met vrienden naar Euro Disney gegaan toen was hun kleine meid ook 6 weken, ging prima. Onderweg 2x gestopt. 1x voor flesje en 1x voor schone luier. De kleine heeft er niets van gemerkt, die heeft heerlijk geslapen! We hebben beide keren met stoppen wel even een klein wandelingetje met de wandelwagen gemaakt zodat ze eventjes kon liggen. Hoop dat je gewoon gegaan bent vandaag!
Whaha, tis me helemaal niet opgevallen dat ze vandaag bedoelde, ik ging uit van volgende zondag ! Lekker laat antwoord dus ! Sorry!
haha, nee alles is prima gegaan! 2 x onderweg gestopt en we hebben hem toen op de achterbank op de verschoningsmat gelegd tijdens de pauze. Kereltje heeft heerlijk geslapen. Topic mag dicht.