Lange autorit 39 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marloes86, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Wat zouden jullie doen, bij 39 weken zwangerschap nog een autorit van 200 km aandurven? Mijn zus is jarig in de week voor mijn uitgerekende datum en geeft een groot feest. Echter woont ze op 200 km afstand. Ik wil daar absoluut niet bevallen. Ben zo bang dat als ik daar ben en het gebeurt ik te laat ben om nog naar huis te gaan... Tis mijn 2e zwangerschap overigens. Wat zouden jullie doen, mocht de kleine zich nog niet aangekondigd hebben ;).??

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Als je al voor jezelf besloten hebt dat je echt niet daar wil bevallen zou ik niet gaan.. Lekker thuis blijven dan en geen risico nemen. Volgend jaar is er vast weer wel een feestje :)

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zou niet gaan.. kans zit erin dat je bevalling daar begint. En aangezien je daar niet wilt bevallen (of in de auto bevallen) zou ik dus niet gaan

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee je gevoel zegt het zelf al.
    Dat je het nog overweegt trouwens, ik kon op die termijn nauwelijks nog comfortabel zitten in de auto. Moest mijn stoel in de half liggende positie pfff :D anders kreeg ik buikpijn. Kon echt niet rechtop zitten.
    Jij nog geen last van dan?

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou lekker thuis blijven met 39 weken en zo'n lange rit..
    ik neem aan dat je zus het wel zal begrijpen als je het niet aan durft

6. Moli

Moli Niet meer actief

Ik zou wel gaan, 200 km vind ik persoonlijk nog te overzien.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    ik zou ook niet gaan

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou niet gaan.
    Je zegt zelf al dat je daar niet wilt bevallen en die kans is natuurlijk wel aanwezig met 39 weken.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoe snel kwam de eerste? Als je bij de eerste een hele snelle bevalling had, zou ik ook niet gaan. Maar verder zou ik vooral een beetje nuchter blijven. Volg je eigen gevoel. 200 km is de wereld niet uit. Maar als het niet goed voelt: lekker thuis blijven! Ik denk dat niemand het je kwalijk zou nemen.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou het op het moment zelf bekijken, misschien voel je je wel super en heb je juist wel zin in een feestje.
    Maar misschien ben je wel doodop en wil je gewoon thuis blijven. Waarom wil je daar in de buurt absoluut niet bevallen?

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou niet weten waarom ik thuis zou moeten blijven. Kan zo nog drie weken duren. Maar dat voel je dan wel. lijkt me onzinnig om daar van tevoren beslissingen over te nemen.

Persoonlijk vond ik het allemaal niet zo zwaar. Ik bedoel, tot zesendertig weken reisde ik dagelijks nog tweehonderd km per dag in het ov voor m'n werk. Maarja, das maar wat je gewend bent denk ik. Maar je kunt toch ook moeilijk je hele verlof thuis gaan zitten...

12. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik zou wel gaan en een koffer met spulletjes meenemen voor het geval het wel begint

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe snel en met welke termijn kwam de oudste?

Bij mijn oudste hadden we ook een verjaardag op 200km. Dat was 10 dagen voor de uitgerekende datum. Omdat in mijn familie late bevallingen standaard zijn durfde ik er nog wel uit. Ik voelde me ook echt kiplekker.
    We hebben wel besloten om juist de nacht daar de blijven, want 2x200 km op een dag werd me te gek. De kleine kwam ook pas 2,5 week later..

Alleen nr 2 kwam wel voor de datum, dat was nogal een verrassing..

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij de meeste valt een baby er niet zomaar uit. Tenzij je ervaring hebt met stortbevallingen zie ik geen probleem. Als je je goed voelt zou ik gewoon gaan. 200km is prima te overzien.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik zou het niet doen. Mijn bevallingen gingen snel en vanwege bi kon ik echt niet zo lang in een auto zitten. Nu weer bi en ik heb volgende week een feest waavoor we een half uur in de auto moeten ennheb gezegd dat ik het van het moment af laat hangen of we gaan of niet. (Ben dan 37weken)
    Als het niet goed voelt moet je het niet doen. Wij kunnen alleen onze ervaringen delen, maar we voelen niet wat jij voelt. En voor hetzelfde geld is de kleine er al en kan je zeker niet.
    Volg je gevoel, dan zit je goed.

16. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zou niet gaan, hier beide met 39 weken geboren 1ste in 3uur 2de in 1,5 uur

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou gewoon gaan, ondanks mijn bevalling van mijn eerste in 45 minuten. Hoe groot is de kans nou dat je daadwerkelijk precies dan bevalt... Maar ik sta er anders in, ik zou het geen ramp vinden dan daar te bevallen. Als jij dat écht niet wilt kun je misschien beter thuisblijven.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, ik zou het niet doen.

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik moet er niet aan denken, dus ik zou lekker thuis blijven..dan maar een feestje missen.
    En een tweede bevalling kan je niet met een eerste vergelijken.. Er zijn er zat die bij de 1e er lang over gedaan hebben en dat het bij de 2e heel snel ging..
    Je kan je in de ochtend nog prima voelen en savonds toch echt bevallen.. Daarbij komt bij 39 wk is je baby ook kwetsbaarder bij een ongeluk :Als zwangere vrouw kun je vrij lang veilig autorijden. Alleen de laatste maand van de zwangerschap wordt het afgeraden om zelf auto te rijden.( dit is denk ik niet van toepassing in ts haar geval)
    Eerder in de zwangerschap wordt de baby goed beschermt door het vruchtwater wat als het ware een stootkussentje vormt.
    In de laatste maand wordt het vruchtwater steeds minder, daardoor stijgt het gevaar voor beschadiging bij je baby mocht je een ongeluk krijgen.

Ik zou dus vooral om het laatste lekker het feestje voorbij laten gaan

20. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    ik zou het pas bekijken als het zover is, voor hetzelfde geld beval je met 37 weken... het is duurt nog een paar weken, en in die paar weken kan er nog veel gebeuren. Als je je dan goed voelt kun je gaan. Maar dat is niet te voorspellen denk ik..

Deel Deze Pagina