Tja, je moet zoiets echt zelf beslissen. Ik ben bij mijn 2de zwangerschap met bijna 40 weken wel op stap geweest. Ik weet niet meer hoeveel kilometer het was, maar ook minstens 150. Maar ik had zoiets van daar zijn ook ziekenhuizen, dus als het komt komt het. We zien wel. Ze kwam toen een week later pas. Maar omdat jij zegt dat je daar absoluut niet wilt bevallen denk ik dat je dan er goed over na moet denken of je dan wel moet gaan. Bedenk wel dat een autorit van 200 kilometer héééél lang is als je weeën hebt.
wij zijn ongeveer 100km naar huisgereden en kreeg met mijn 32 weken opeens in de auto een uur lang regelmatige weeën die steeds pijnlijker werden... nee dat wens ik je niet toe door het gehobbel kan het ook 'misgaan' en kun je opeens weeën krijgen. zou het afraden dus
Ik zou even afwachten hoe je je voelt dan. Ik was zelf nog heel fit met 39 weken en mijn familie woont ook allemaal minstens 180 km ver weg. Ik ben rond die tijd nog gewoon in de auto gestapt hoor, ook die afstanden. Maar ik kan me voorstellen als je last van je bekken hebt ofzo, dat je het dan liever niet doet.
Ik zou het niet doen. Dochter is dan ook net na de 36 weken geboren en gynaecoloog verwacht ook nu weer een vroeggeboorte. Ik mocht na 30 weken al niet te ver meer uit de buurt van het ziekenhuis
Ik heb 1x vol in de weeën in de auto gezeten, geen pretje! Ik zou het niet doen, daarbij een bevalling langs de snelweg lijkt me ook geen pretje
En nog een tip: Overleg dit eens met je verloskundige, zij heeft als het goed is genoeg ervaring en kundigheid om hier een goed advies in te kunnen geven.
Ik met net 37 weken voor het laatst zo lang in de auto, want dat weekend vieren we de verjaardag van ons zoontje bij mijn moeder. (anders komt er niemand, wij wonen nogal ver weg). Daarna ga ik echt niet meer zo lang in de auto zitten. Overigens nemen we wel alles al mee dat weekend, dus MC, vluchttas etc.
Wow, hoop reacties ! De reden waarom ik daar niet wil bevallen, is omdat ik er erg tegenop zie om zo snel zo'n lange rit met peuter en verse baby weer terug naar huis te moeten doen. Vond het bij de 1e al erg spannend, zo iene minie, en dan met de auto naar huis. Je voelt je zo kwetsbaar op dat moment. Dat was maar 20 minuutjes, maar die duurde erg lang. Over of ik nog lekker in de auto kan zitten met die termijn heb ik niet eens over nagedacht, Hahaha... Moeten morgen ook een lang stuk rijden, ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik ga de gok niet wagen bij 39 weken heb ik besloten, (als ik niet al bevallen ben ) Bedankt voor al jullie reacties!!!
Ik zou kijken hoe je je voelt op dat moment. ik stond voor hetzelfde dilemma bij 38+2 zou ik een verjaardag op 150 km verder hebben, was uitgeput en bang dat het daar zou beginnen en zat me suf te piekeren welke smoes ik kon bedenken om niet te moeten. Ik beviel 2 dagen voor de verjaardag dus had ik een mooie smoes haha, je bent 32 weken nu zag ik en het is je tweede. . Misschien ben jij dan ook al bevallen.
Ik zou op mijn gevoel van dat moment afgaan. maar je je hebt al besloten. Ik snap wel dat je gewoon thuis wil bevallen (of dicht bij huis). Goede beslissing dus. Ik zei twee uur voor de bevalling begon nog dat ik niets voelde en dat het vast niet snel zou komen. Twee uur later werd ik wakker met flinke weeen.... ik vond toen 15/20 minuten in de auto echt niet fijn. Ik begrijp je beslissing dan ook goed. Iemand schreef dat auto rijden in de laatste maand wordt afgeraden. Dat heb ik nog nooit gehoord. Waarom is dat?
ik zou er überhaupt geen zin in hebben nog ruim 2 uur in de auto te moeten zitten, en dan weer ruim 2 uur terug. Nee, ik zou het niet doen.
Als je gevoel zegt dat je het niet moet doen moet je het niet doen. Ik heb het wel gedaan met 39 weken maar ik voelde toen nog helemaal niks en wist bijna zeker dat ik over tijd zou gaan. Gewoon naar je gevoel luisteren!
Omdat je vruchtwater steeds minder wordt en dus bij een ongeluk je baby meer kwetsbaar is En zelf rijden ivm met concentratie vermogen etc
Volgens mij moet je je gevoel volgen en volgens mij zegt je gevoel niet doen. Wij zouden bijna twee jaar terug alweer met vrienden een daagje uitgaan met veel lopen, hebben uiteindelijk iets dichterbij iets bedacht....was 36 weken en 3 dagen zwanger toen, de dag erna werd ik in ziekenhuis opgenomen. Mijn gevoel zei toen ook...kalm aan, ze noemen je nu hoogzwanger, vluchttas lag in de auto.....
Je was in mijn geval al bevallen.. Ik zou niet gaan, maar misschien loop je wel twee weken over tijd.. Kijken hoe je je dan voelt, maar weeën in de auto is geen pretje
mijn familie woont ook 200 km verder, tot 33- 34 weken heb ik het nog aangedurft, laatste keer, heb ik gezegd en nu kom ik niet meer tot mijn bevalling, de rit op zich valt mee, maar merkte wel meer harde buiken op naderhand dus op 39 weken zou ik het zeker niet meer riskeren, en ik vermoed dat ze dat ook wel zullen begrijpen
Mijn schoonfamilie en onze vrienden wonen ruim ruim 200 km van ons af. Wij gaan vandaag er heen, en dat is alleen omdat vrienden het weekend hun kindje hebben gekregen. Ik vind het al een tijdje niet prettig in de auto.
Zo denk ik er ook over, en stel je voor het is kei warm dan zit je ook nog in een warme auto bah. (wij hebben geen airco)En dan hoeft de bevalling nog niet eens begonnen te zijn.