Wie heeft er ervaring met een lange autorit met een dreumes van 1 jaar en een maand? Wij gaan van de zomer naar cote d'azur, met de auto. Ze wordt nu al af en toe gek, als ze er lang in moet, huilen krijsen, de hele mikmak (tis nogal een pittige dame ) Maar ik vroeg mij af, of het verstandig was om savonds rond een uur of 8 te gaan rijden en dan snachts te gaan rijden. Uiteraard wel af en toe de auto uit voor rust. De volgende dag, als we aankomen zijn mijn ouders daar al, dus die kunnen dan Sasha opvangen, dan kunnen wij even bijslapen. Stel we zouden wel overdag gaan rijden, hoe hou ik haar bezig? Ik zat te denken om de portable dvdspeler te lenen van mijn ouders. Wie heeft er ervaring? Alvast bedankt! KuZzz
Wij zijn afgelopen jaar naar Tsjechie gereden. Jesper vond het ook maar helemaal niks in de auto over het algemeen en wij zijn daarom ook 's avonds gaan rijden en dat is heel goed gegaan. De terugweg overdag gaan rijden en dat is toch een heel stuk minder gegaan. Ik zou zeker in de avond weggaan, helemaal aangezien je ouders daar al zijn en je even lekker bij kunt slapen.
Hey! Wij gaan van de zomer met onze, dan ruim 1.5 jarige dreumes, naar de Dordogne. De bedoeling is de eerste nacht/dag 3 kwart te rijden (rond 3 a 4 uur 's nachts vertrekken), dan overnachten en de volgende dag het laatste stukje, overdag te rijden. We zijn met Ruben al vaker lange stukken gaan rijden en dat gaat eigenlijk altijd goed. Je moet gewoon vaker stoppen en je kleine niet gaan oververmoeien. Als het niet meer gaat, auto aan de kant, pauzeren of zelfs stoppen voor die dag. Elmo
@suus... thnx voor je reactie. Denk dat het inderdaad toch snachts wordt. @elmo.... in delen kan niet, vanwege Kris z'n werk, gaan we al later en dan zijn we daar maar heel kort, dat is ook zonde van de tijd. Zo hebben we het van de zomer wel gedaan, maar toen was het makkelijker, want Sasha was toen nog maar 3 maanden, dus sliep meer dan dat ze wakker was overdag.
Wij hebben vorig jaar 's nachts gereden. Meneer heeft bijna de hele rit geslapen. Dit jaar gaan we met z'n tweeën overdag. Ik wil ook een portable dvd speler meenemen. En onderweg regelmatig stoppen om de benen te strekken.
Wij rijden regelmatig naar Nederland (ongeveer 6 uur) maar tot nu toe heeft hij alleen maar geslapen. Een portable DVD-speler is wel een idee. Anders een zak met 'cadeautjes' en elke 100 km geef je er een. Een speelstuur zodat zij bepaalt waar je heen rijdt. Spelletjes onderweg etc.
@Chebu... zo'n zak met cadeautjes wordt het hem denk ik niet. Dan moet ik 35 cadeautjes hebben hihi. Maar zo'n speelstuur is wel een idee zeg! Wel grappig! Ik ga daar eens voor kijken.