OnurAir: geen recht op bagage voor kleine?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ecosa, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wij hebben onze vakantie geboekt via Vaya.nl en kregen gister onze tickets. Ik zag tot mijn verbazing dat Elena geen recht heeft op bagage, er staat 0 kg op het ticket, terwijl ik had begrepen dat 10 kilo voor de kleine "gangbaar" is. Dus ik vaya gebeld, maar die bellen morgen terug. Ik haat het als ik moet wachten op teruggebeld worden! :evil: Anyway, dacht ik leg de vraag hier eens voor; iemand ervaring met recht op bagage voor kleine bij Onur Air?

    Btw: als iemand met Onur heeft gevlogen; hoe zit het met eten/drinken aan boord? Krijg je een maaltijd?
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij vliegen met Arke. Louise heeft geen stoel en dus geen bagagevrijdom maar we mogen wel een buggy tot 7 kilo meenemen (tot aan de gate) en haar luiertas/handbagage wordt niet meegerekend als extra bagage. Zoiets zal het toch ook wel zijn bij Onur lijkt me.
     
  3. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij mogen zelf 20kg meenemen voor kyana....
    tenminste als ik het goed begrepen heb, maar de tickets moeten nog komen dus vraag het dan na. wij vliegen waarschijnlijk met condor
     
  4. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nou ik heb het hoor; Elena mag geen bagage meenemen. Zelfs de buggy wordt meegerekend met onze bagage (dus in die 40 kilo). :( Ik word hier echt niet vrolijk van zeg. Dat wordt dus geen luiers enzo meenemen.
    Wij hebben wel beiden recht op 5 kilo handbagage, dus moeten we maar even kijken hoe we het dan gaan verdelen.

    Ik heb overigens ook gehoord dat je geen eten krijgt aan boord. Dus moet ik ook nog eens eten meezeulen, want die 8 uur die we wel bezig zijn met reizen moeten we toch wel wat fatsoenlijks eten. Wat een gedoe!
     
  5. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    zo dat is ook gewoon ronduit klote..
    vindd raar dat ze zelfs de buggy met jullie bagage mee rekenen.. echt raar heb er nog nooit van gehoord..
    laat ik dus nooit maar gaan vliegen met hun ;)
     
  6. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wij zijn in 2005 met Onur naar Turkije geweest en toen kregen we wel eten aan boord.
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    He Manuela, dat is vreemd.
    Wij zijn 2 weken geleden ook met Arke naar Griekenland gevlogen en Bram mocht toch echt 10 kg bagage meenemen hoor.
    Het staat ook op het ticket aangegeven.
     
  8. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh echt waar joh?! Dan heb ik het misschien verkeerd gelezen/begrepen. Ik dacht dat omdat zij geen stoel heeft, dus ook geen koffer oid mee mag hebben (uitgezonderd haar buggy en luiertas) en dat we dus haar kleertjes ed allemaal in onze koffers moeten proppen.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oei das balen zeg!
    Hmm als de buggy ook meegerekend wordt kan je echt niet veel meer meenemen :(
     
  10. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Phoe, dat wordt lastig dan. Wij zijn net terug van de vakantie naar Aruba en wij mochten elk 25 kilo, Sem mocht geen bagage omdat hij geen stoel had. En doordat hij geen stoel had, kreeg hij ook geen maaltijd. Dus ik had een tas vol met eten voor hem en een luiertas. Gelukkig letten ze niet op het gewicht van de handbagage. En de buggy telde ook niet mee als bagage.
     
  11. Esli

    Esli Bekend lid

    23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wij vliegen met Icelandair en onze kleine heeft ook geen stoel. Maar wél 10kg bagage én een maaltijd, dus dat is niet perse verbonden met het wel of geen stoel hebben.
     
  12. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Bij sommige maatschappijen is wel verbonden, dus daarom vermeld ik het hier even. Dus laat je eerst goed informeren voordat je een vlucht boekt.
     
  13. Esli

    Esli Bekend lid

    23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Irritant he, dat al die maatschappijen daar andere regels voor hebben. Wel of geen bagage, wel of geen buggy mee, wel of geen eten. Zou handiger zijn als ze daar gewoon 1 lijn in zouden trekken, maar ja..das teveel gevraagd denk ik :)
     
  14. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Dat is vreemd zeg!
    Wij hebben oktober 2007 gevlogen met Onur Air naar Turkije en wij mochten wel voor ons zoontje (toen nog geen 2 jaar oud) bagage meenemen. Ik geloof idd tot 10 kilo. En ook de buggy mocht gewoon mee zonder dat dit bij onze bagage werd gerekend. Deze werd ook niet gewogen want we reden ermee tot de''slurf' en daar hebben we hem achtergelaten.En wij zelf allebei geloof ik een koffer met 25kg (kan ook 20kg geweest zijn ik weet het niet meer zeker maar geloof 25)
    Een maaltijd krijg je inderdaad niet, je kan wel voor 4 euro een sandwich of iets kopen.
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    Tja, da's het verschil tussen een zo goedkoop mogelijk ticket (en dan vaak mindere service) of een duurder ticket met wat extra's. Heel vervelend, maar de prijzen zijn niet voor niets verschillend.
     
  16. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat heeft weinig met prijzen te maken. Wij vlogen met Martinair en omdat Sem geen stoeltje had, had hij geen recht op een maaltijd. We kregen wel een koekje, maar voor de rest kreeg hij helemaal niks. Het heeft te maken met hoe de maatschappijen dat zélf hebben ingevuld.
     
  17. Esli

    Esli Bekend lid

    23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Inderdaad, heeft niet altijd wat met prijzen te maken hoor. Wij vliegen met een prijsvechter, stukken goedkoper dan de grote/dure maatschappijen. Maar wél gratis buggy mee, wél maaltijd en wél bagage. Hmm, dat belooft wat voor de vlucht zelf haha.
     
  18. Arkefly is zo goedkoop ook weer niet maar er staat op mijn ticket bagage 0 voor Joya.
    helaas maar wij komen denk ik wel uit want wij mogen 60 kilo meenemen want Gui is 8 dus hij mag ook 80 kilo meenemen

    maar buggy mag mee :
    Mag ik een buggy, maxi cosy of easy walker meenemen?Oplossing

    Per kind mag u één buggy, maxi cosy of easy walker tot max. 10 kg gratis meenemen. Wanneer u meerdere producten wilt meenemen of wanneer het artikel meer weegt dan 10 kg, wordt dit opgeteld bij de vrachtruimbagage. U hoeft deze artikelen niet bij de check-in in te leveren, maar u kunt deze meenemen tot de gate. Bij aankomst op bestemming vindt u deze terug op de bagageband. Bijzondere bagage wordt kosteloos en op eigen risico vervoerd, u dient zich voor eventuele schade zelf te verzekeren.
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Bij sterlin mocht Sven ook geen eigen bagae mee omdat hij geen eigen zitplaats had. echter betaalde je gewoon extra voor elke extra 20 kilo. heel netjes trouwens: ik had utieindelijk 25 kilo geloof ik bij me en heb niets hoeven betalen, terwijl het stelletje voor mij er over heen ging en wél extra moest betalen. blijkbaar vond de dame achter de balie dat sven toch wel recht had op iets van bagage ;)
     

Deel Deze Pagina