Mijn dochtertje is vandaag 5 weken en slaapt naast mij in de Co-sleeper. Ik geef borstvoeding dus vind dit zelf wel handig. Vanaf haar geboorte slaapt ze liever bij mij dan in haar bedje of reiswieg. Dit gebeurt dan ook nog vaak. Ik ben niet zo'n voorstander van haar laten huilen... Mijn moederhart kan dit ook nog niet zo goed aan! Nou is het zo dat ik het idee heb dat ze onrustig wordt omdat ze weinig slaapt (korte slaapjes en onrustig als ze niet bij mij ligt). Ik heb haar vanaf het begin in de puckababy maar alsnog trekt ze haar beentjes omhoog en is erg druk met haar armen. Ondertussen maakt ze veel geluid en is vaak tussendoor dus wakker. Ik weet niet zo goed meer wat handig is wat betreft het slapen..... Vindt ze de puckababy wel fijn? Heeft ze last van krampjes? Moet ik haar miss op haar eigen kamertje leggen? Andere manier inbakeren? Ik weet het niet zo goed meer. Zou graag willen dat zij lekker slaapt aangezien ze onrustig wordt, volgend mij doordat ze weinig slaapt... Help? Graag ervaringen of adviezen?
Iedereen zegt dat het niet mag, maar mijn zoontje ging oas rustig slapen toen we hem op z'n buik legden. En dat hebben we dan ook snel gedaan. Z'n nek was sterk genoeg, dus dat durfden we aan. En ik sliep naast hem (ook Co-sleeper) plus borstvoeding. Maar goed, het wordt afgeraden dus je moet je er wel zelf goed bij voelen.
Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Weet idd niet goed of ik dat aandurf maar heb er niet eerder aan gedacht dus ga het wel even goed overdenken! Miss is dit een oplossing...
Heb je een draagdoek? Ideaal voor kindjes die graag bij mama zijn, ook en zeker als ze last hebben van krampjes.
De eerste slaapjes ben ik ernaast blijven liggen. Kijken hoe hij het deed. Dat gaf me het vertrouwen. Maar ik veroordeel niemand die het niet aandurft hoor. Hij lag alleen zo met z'n armen te maaien dat hij zichzelf steeds wakker sloeg. En van inbakeren (allerlei vormen en zakken geprobeerd) werd hij woest!
Shakes, dankjewel! Heb hier idd wel een rekbare doek maar vind het lastig om deze zelf om te knopen en haar erin te zetten. Wat voor 1 heb jij? Hilly, dat zou ik inderdaad eerst ook doen. Er wel even bijblijven. Ik neem je ervaring mee.... Wie weet hebben wij hier iets aan.
Op youtube staan veel goede filmpjes voor de doek knopen en de baby erin doen! Mijj zoontje had een paar weken op zijn rug liggend reflux, ik legde m op zn zij te slapen. In zijn rug en voor zn buik een opgerolde hydrofiele doek. Je hebt ook speciale kussentjes bij prenatal e.d. Zodat de kleine niet door kan rollen. Hij was een stuk rustiger op zijn zij! Wellicht ook t proberen waard.
Dankjewel! Ik ga eens even kijken op YouTube. Het knopen gaat opzich wel alleen haar erin zetten minder. Van de week had ik haar erin maar begon ze echt hysterisch te huilen. Zou ze miss moeten wennen aan het dragen? Of zou het niet prettig zijn voor haar? 😊 Op de zij slapen heb ik idd ook aan gedacht maar vind ik toch ook best wel spannend (zelfde als op de buik slapen)....
De eerste keren kan je best even met twee oefenen om baby vlot in de doek te krijgen. Dochter was hier in het begin ook wat verrast, maar na enkele keren vond ze het heerlijk in de doek.
ja, ik vond t ook eng hoor.. maar hij was zoveel rustiger! en ik zorgde dat hij niet door kon rollen. Heb je aerosleep op t matras? Daardoor durfde ik t wel aan. Dan trouwens niet inbakeren! Js, zoontje vond t in t begin ook geen feest maar een beetje heen en weer wiegen en lopen en hij is zo rustig en is dan helemaal relaxt. Vaak slaapt hij er zo 2 uur in!
Toevallig van de week nog een topic geopend over mijn dochtje van ook 5 weken die onrustig sliep, maar dan vooral in kreunen en veel draaien waar ik continu wakker van lag. Ik heb haar daarom op haar eigen kamertje nu gelegt en ik heb nu al 2 nachten goed geslapen en vannacht heeft ze voor het eerst zelfs 6 uur doorgeslapen! Zij slaapt duidelijk ook veel rustiger. Voor overdag gebruik ik als ze onrustig is(meestal einde vd dag) een bykay draagdoek, dat is ook een rekbare, ik vind hem heel fijn en via de instructie video's op YouTube kan ik hem heel makkelijk knopen.