lange autovakantie met dreumes?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Druif78, Jul 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Beetje op de zaken vooruit lopend maar ben wel erg benieuwd. Gezien de "zomer" hier in NL willen we aankomend jaar toch wel weer een verre autovakantie doen, zoals vroeger. ( Zuid- Frankrijk, Kroatie, Italie, Hongarije). Onze oudste is dan 4,5 ongeveer en onze dochter (bijna)2.
    Onze zoon kunnen we wrs onderweg wel vermaken met een portable DVD, vaak stoppen, spelletjes doen etc.
    Maar hoe is dat met een dreumes van bijna 2? Is dat te doen? Wat is jullie ervaring? We zijn sinds de kinderen er zijn niet verder dan België gereisd.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij gaan met onze dochter (23/04/2010) en zoontje (27/06/2011) in september naar de zuid-ardèche. Ik heb nog geen ervaring met zo'n stuk rijden met de kids, maar ik ga ervan uit dat het allemaal vast goed zal komen.

3. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij hebben nog geen lange autorit (vakantie) geprobeerd, maar zelf denken wij met een dvdspeler aan de hoofdsteun wel een heel eind te komen! Onze meid is gek van Nijntje en Bumba en kijkt graag deze filmpjes. Ook Pieter Post vindt ze erg interessant ;)
    Verder veel stoppen onderweg en even je kleintjes in het gras laten spelen en wat drinken/eten.

Dit is trouwens een leuke site (ook voor oudere kinderen) Vakantie met baby, er is meer mogelijk dan je denkt

4. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Wij zijn met onze kids (bijna 1 en bijna 3) net terug van een vakantie naar de cote d'azur, zuid-frankrijk dus. Heet, lang en saai. Maar ging goed. Inderdaad Bumba in de dvd-speler, genoeg te kanen en te drinken mee en af en toe kiekeboe spelen. Verder heeft de jongste veel geslapen en minder gezeurd dan de oudste.

Wij hebben de rit wel in 2 dagen gedaan.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, zo zie ik het ook gebeuren idd!
    Zo te lezen is de dvd speler onmisbaar!! En idd in 2 dagen.
    Hopen dat de oudste het geduld kan opbrengen en de jongste een beetje wil slapen ;)

Ga de site op de link eens even verder bestuderen!

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij vertrekken over 10 dagen voor het eerst met de auto naar de Dordogne, Frankrijk met onze meiden van 2,5 en bijna 5.....ben benieuwd! De DVD-speler is al aangeschaft en daarna kan ik meer vertellen.
    Wij rijden het trouwens ook in 2 dagen.

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    vorig jaar was ons manneke ook nog geen 2 toen we naar oosterijk gingen ong 10 ur rijden. we vertrokken om 5 uur snachts ons manneke heeft tegen onze verwachting in niet geslapen de hele dag niet hij was dus ook kapot toen we er waren. hij vond het denk ik te spannend. we hadden ook een dvd speler wel met 2 schermpjes anders krijgen ze nekpijn. dat werkte echt super.

ook had ik nieuwe broodtrommels en bekers gekocht en lekre hapjes. elke 2 uur zijn we gestopt ook om te wisselen van bestuurder. rodn 8 uur ergens ontbeten en smiddags een mac op gezocht ging echt prima.

dit jaar gaan we weer dezelfde rit maken nu zijn ze dus ene jaartje ouder en onze man slaapt nu wel vaak ion de auto want zijn middagslapa heeft ie allang neit meer dus dan is de auto vaak een rustplek voor hem. hoop dus dat ie dat ook richting vakantie doet.

het is best te doen hoor. lekre comfi kleren aan. dus geen leuke spijkerbroekjes ed. maar ene lekre slobber jogging pak en veel stops dan is het goed te doen.

bij een hele verre reis idd een overnachting doen. en daar al een feestje van maken want tjah de vakantie begint zodra je in de auto stapt. dus geen gehaast en lekker relaxen....

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mn meisje weigert nu al om te slapen in de auto en ze is nog geen 1 :D ghihi! Maar misschien dan wel idd, het duurt iig lang genoeg ;)
    Inderdaad genoeg te eten mee, vaak stoppen en niet haasten. Krijg er zin in! Want dit baggerweer in NL is niks, toch?

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij zijn met een dreumes van anderhalf en peuter van 3 naar zuid frankrijk geweest. Vond het goed te doen.
    Mijn zoontje heeft wel 2 keer een driftaanval gehad maar we hadden alle tijd om nog een keer extra te stoppen als we wilden.
    We hebben het ook op de heenweg in 3 keer (1e dag naar limburg gereden om spits bij amsterdam te vermijden s ochtends) en op de terugweg in 2 keer (met tussenstop disneyland) gedaan.

Ja je moet ze wel bezig houden. Maar eigelijk meer mijn dochter dan mijn zoontje. Dvd speler aan, liedjes zingen etc. Ik vond het wel echt goed gaan.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    We zijn nu in NL gebleven maar mn dochtertje ( nog geen 1) heeftbechtene porblmeem met lange ritten, kan het echt op een krijsen zetten, vooral als ze moe is. Het houdt me toch een beetje tegen om verder weg te gaan, al kan er een hoop veranderen in een jaar tijd natuurlijk,haha. Mensen daar nog ervaring mee?

Share This Page