In Nederland & omgeving draai ik mijn hand er niet voor om om in de auto te stappen. Als we op vakantie gaan ben ik meestal wat 'huiveriger', omdat ik dan de omgeving niet ken en niet weet hoe druk de wegen zijn, etc. Nu zit ik naar een vakantie aan het Gardameer te kijken en dit is de eerste keer dat we met een baby op vakantie gaan... Een auto is dus wel een stuk makkelijker dan het OV... Hoe is het rijden in die omgeving?
Openbaar vervoer is daar eigenlijk niet te doen, dus de auto is de enige optie. Je kunt bijv. wel naar Verona en Venetie met de trein. Er is een station in Desenzano. Om het meer is eigenlijk maar 1 kustweg, in de zomer superdruk, maar verder niet eng om te rijden. Ik zou me er niet zo druk om maken. Het is een superleuke bestemming. Maar ga bij voorkeur buiten de drukke zomerperiode.
Als je overdag ergens heen wilt vanaf je accomodatie sta je eigenlijk gelijk al in de file. Als je met een bus gaat sta je volgens mij ook in die file, want ik het er geen aparte busbanen oid gezien. Dat zou ik eigenlijk nog liever in mijn eigen auto zitten als in een bus. Qua verkeersveiligheid vond ik het wel meevallen. Ik heb rond het Gardameer geen rare dingen gezien. In een grotere stad, zoals Verona, is het wel even opletten, maar als je rustig rijdt is het prima te doen hoor.
Wij zijn net terug van twee weken (vlak bij) het Gardameer, en wij konden echt niet zonder auto! Qua drukte vond ik het ook erg meevallen, al zal het ondertussen wel wat drukker zijn nu schoolvakanties zijn begonnen. Maar ik zou je zeker een auto aanraden!