Hoi, ik las een artikel/stukje in een boek dat lange kinderen vaak later gaan lopen.. is dit ook zo bij jullie kinderen? En is het zo dat kinderen die veel in de box zitten (bij mijn schoonmoeder komt ze er helaas haast nooit uit) dat die ook later ontwikkelen en minder goed?
Nee, bij ons klopte dat niet! Onze dochter was/is erg lang voor haar leeftijd. Met 7 maanden trok ze zich al op tot staan in de box. Met 11 maanden de eerste losse stapjes en met 12 maanden liep ze de hele kamer al door! Ze heeft vanaf het kunnen kruipen niet heel vaak in de box gezeten op een dag. Wel geregeld om even mijn handen vrij te kunnen hebben en om haar zichzelf wat rust te gunnen. Ik denk dat het wel goed zal zijn als jouw dochter bij jouw schoonmoeder straks wat meer uitdaging zou kunnen krijgen. Dus toch zo af en toe even lekker uit de box en op avontuur gaan! Hoe vaak gaat ze trouwens naar schoonmoeders?
Gaat hier ook niet op. Oudste zat iets boven de +1 lijn, maar liep met 10,5 maand (kruipen nauwelijks gedaan). Jongste gemiddeld en liep 'pas' met 14 maanden. Beiden niet gek veel in de box gezeten trouwens, aar waar mogelijk gewoon op de grond.
Ik heb er nog nooit van gehoord. Mijn lange zoon liep net zo laat als mijn kleine dochter. Beide met ongeveer 18 maanden. Volgens consultatiebureau was dat gewoon op tijd, pas als ze na 2 jaar nog geen aanstalten maken, gaan ze zich zorgen maken. Teveel in de box is sowieso niet echt goed he. Hoe vaak is de kleine bij sm? Kun je niet eens proberen duidelijk te maken dat je dat liever niet hebt, of anders andere oplossing zoeken voor opvang? Pluisje
Oke ik was gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen hier.. Ze gaat een dag in de week naar mn schoonmoeder toe..wel eens over gehad,maar dan zegt ze ja de hond en dan trekt ze alles overhoop..tja zijn nogal gestructureerde mensen..
Hier twee kinderen die ruim op de + 1 lijn zitten (en zaten) met hun lengte en zijn gaan lopen (en dan bedoel ik helemaal zelf en gelijk ook stukken.. niet een paar passen) met 12 maanden en 13,5 maand.. niet bepaald laat dus. Veel in de box is natuurlijk wel een beperking. Een kind moet de gelegenheid hebben om de wereld te ontdekken, hoe klein die wereld ook nog is.
Hallo, ons zoontje was best lang met de geboorte,55 cm,en zat niet erg veel in de box. Met 9 maanden stond hij,met 11 maanden liep hij voorzichtig achter een wagentje aan,en met een jaar zette hij losse stapjes...met 13 maanden liep hij goed los en ook stevig! Hij is nu bijna 2 jaar en 98 cm lang.
Mij meisje loopt ook al..ze was 14 maanden toen ze echt door de kamer ging! blijf t toch lastig vinden dat ze daar alleen in de box zit,heeft iemand dit meegemaakt? Tja het is lullig als zij niet.meer op mag passen en mijn moeder nog wel...
De box gebruik ik vanaf 9 maanden alleen als ik naar de toilet moest of ff naar.boven.. en met 14 maanden is ie weggegaan omdat hij gebruikt werd als klimtoestel en dat werd een beetje gevaarlijk..
hier is de box ook al lang en breed de deur uit en ik heb er zelden gebruik van gemaakt hij lag hier vanaf een maand of 4 altijd op een kleed te spelen dus met nog net geen 5 maanden kroop meneer door het huis, met 7 maanden liep meneer langs de bank en met 10 maanden liep hij los. en zijn lengte zit op de 2+ lijn (hij volgt de curve uit het groeiop boekje precies iedere dip zit er bij hem ook in , maar alleen qua lengte door zijn drukke gedrag en vroege lopen blijft hij wel wat achterlopen qua gewicht dus ik heb een lange dunne, heeft ie niet van mij XD)
hier ging het ook niet op,mijn oudste zoon liep met 9 maanden goed los en toen was hij 90,5 cm en 14 kilo. Zoon nr 2 liep los met 10,5 mbnd en was toen 86 cm lang bij 14,5 kilo. Daniëlle is nu net 6 maanden 72 cm maar loop nog niet natuurlijk.
Hier op de +2 lijn dacht ik zo ongeveer en hij staat sinds 7,5 maand dacht ik zo uit mijn hoofd zelf, sinds een week of wat zelf los en loopt nu aan 1 hand. Dus nee hier gaat dat niet op.
Mijn jongste is erg lang eb wel langzamer. Ik hoop eigenlijk dat hij wel rond 15 maanden gaat lopen, maar heb er een hard hoofd in.
Mijn dochter heeft iets langere benen dan het gemiddelde (modellen benen ). Maar ze loopt al vanaf maand 10 goed los en daarvoor al maanden langs randen van tafels etc.. Ik heb haar wel altijd heel heel vrij gelaten dat wel. Ik heb haar altijd alleen in de box gedaan wanneer ik niet anders kon. Ook toen ze heel klein was lag ze veel op haar boxkleed op het tapijt, ze rolde ook al heel snel..
Mijn zoontje zit ook ruim op de +1 lijn en hij deed zijn eerste stapjes rond de tafel met 9 maand en zijn eerste losse stapjes een paar dagen voor zijn eerste verjaardag. Wij hebben de box wel lang gebruikt, tot twee/drie maand geleden ongeveer, maar hebben wel altijd erop gelet dat hij ook buiten de box de kans kreeg om alles te ontdekken.
Misschien past dit niet helemaal bij het onderwerp. Maar wat is lang in de box? Als ik eerlijk ben, gaat hij bij mij altijd in de box of bed. Nooit aan gedacht om dat niet te doen. Gek eigenlijk, als ik het nu bedenk. Dus gelijk de volgende vraag, hoe doen jullie dat dan? Bedankt alvast als je wilt antwoorden.