Lange celstraf voor 'wraakvader': onterecht of ging hij veel te ver?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door itakepictures, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dat zal ik er voor over hebben. Als die tbs'er maar gestraft wordt voor wat ie mijn kind aan heeft gedaan.

    @Debaky ik deel geheel je mening hoor.
    Elke ouder zou zo reageren. En dan kunnen ze hier wel schreeuwen dat ze het niet normaal vinden blabla. Als ze zelf in de situatie zitten. Gaan ze ook niet op de bank zitten afwachten
     
    DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  2. Posh

    Posh Niet meer actief

    Maar dan gaat iedereen zelf toch gewoon voor rechter spelen?

    Je kan niet altijd alles voor zijn, met ontzettend vervelende gevolgen van dien. Ik kan heel veel zeggen maar we gaan het toch niet eens worden.
     
  3. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Wat als die onvoorspelbare tbs-er op een onbewaakt ogenblik met een mes je kind meeneemt en God weet wat met haar uitvoert terwijl jij wacht totdat het recht gaat werken, de politie ingrijpt en hem kan oppakken (we zijn dan minimaal een dag verder he) En vervolgens je in de krant leest dat er een meisje na te zijn verkracht in een bos levenloos is achtergelaten... Nou, hielp hiep hoera voor het recht maar hell no... Ik zou het m'n leven lang niet mezelf vergeven dat ik niet zelf heb ingegrepen...

    In het ergste geval is een ouder z'n kind kwijt...
     
    DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  4. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar even serieus, jij zou dus werkelijk gaan zitten afwachten tot er iets zou gebeuren? Wachten tot die TBSer ( om even in dat voorbeeld te blijven ) een stap te ver gaat?

    We hoeven het ook niet eens te worden, ik probeer oprecht te begrijpen waarom mensen in hemelsnaam zouden gaan zitten afwachten tot er iets gebeurd. Ik snap dat gewoon niet. En ik snap dan helemaal niet waarom iemand ( ik in dit geval ) zo door het slijk gehaald word omdat ik aangeef te zullen vechten voor mijn kinderen. Ik vind dat onbegrijpelijk.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Posh

    Posh Niet meer actief

    Als jij wacht totdat het recht gaat werken dan weet je dat er wat speelt en dan ga ik er vanuit dat je je kind beschermd, dat je zorgt dat je kind veilig is en dat jij hem daarbij kan helpen door er voor hem te zijn.
     
  6. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Niet omdat in mezelf stoer vind (zoals iemand eerder benoemde in dit topic) maar die kans krijgt die TBS'er niet. Als ik al in alle staten ben en van plan ben iemand wat aan te doen doe ik dat niet zonder voorzorgsmaatregelen te hebben genomen en niet met lege handen.
     
  7. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik geloof het ook niet hoor. Het is meer politiek correct gepraat en gewenst gedrag dan wat men daadwerkelijk denkt te gaan doen. Omdat je gewoon niet voor eigen rechter mag spelen... Maar ik weet zeker dat ze niet op de bank gaan wachten...
     
    DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  8. Posh

    Posh Niet meer actief

    Nee natuurlijk zou ik niet zitten afwachten, ik zou aangifte doen, meewerken aan een onderzoek mijn kind voorlichten en beschermen.
    Ik zou niet op mijn eigen houtje op zoek gaan naar de dader.
     
    Juul75, KleineLai en femkes vinden dit leuk.
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Zeg dat ff tegen al die moeders en vaders die dochters hebben die ten prooi zijn gevallen voor loverboys... Die hun kind in therapie hebben zitten omdat ze verkracht of aangerand zijn.
    Dat je de oplossing voor hun probleem had...
    Blijkbaar waren ze er niet voor hun kind...

    Je hebt werkelijk geen enkel idee hoe dit werkt (Gelukkig denk ik dan maar)
     
  10. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    De werkelijkheid is dat je niet weet hoe je reageert... Maar hier geloof ik niets van...
     
    Debaky vindt dit leuk.
  11. Posh

    Posh Niet meer actief

    Uiteindelijk weet niemand hoe hij of zij op deze momenten werkelijk gaan reageren. Zullen we dan meteen maar ophouden met deze discussie?
     
  12. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Het is natuurlijk niet OF afwachten tot er iets gebeurd OF iemand bijna doodslaan met een schep, daar zit iets tussen he ;) Je kunt je kind ook beschermen zonder dat je een ander ernstig verwond.
     
    fafa, Lafelife, Janna en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar wat als de politie niets met je aangifte doet? Dan zou je het laten voor wat is?
     
  14. Posh

    Posh Niet meer actief

    Dat ligt eraan wat de situatie is.
     
  15. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat zeker, ik zeg ook nergens dat ik er meteen op los zou slaan, ik geef aan dat ik zou vechten voor mijn kinderen, dat sommige dat dan een beetje te letterlijk nemen is niet mijn probleem.
     
  16. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Oke, dus uiteindelijk zou je ook gewoon vechten voor je kinderen zoals iedere ouder zou doen, dan zijn we het toch gewoon eens?
     
  17. Posh

    Posh Niet meer actief

    Absoluut, maar niet fysiek door de dader zelf wat aan te doen.
     
  18. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar ik heb ook nergens gezegd dat ik er meteen op los zou gaan slaan, mensen nemen het woordje '' vechten '' te letterlijk.

    Maar ik zeg wel, als ik bij de politie aan kom en daar krijg ik 0,0 respons van en zo'n viespeuk zit met zijn poten aan mijn kinderen tja, dan sta ik niet voor mijzelf in nee.
     
  19. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Je geeft aan dat je precies hetzelfde zou reageren als de vader. Dus ja, dat zeg je wel :)
     
    KleineLai en Posh vinden dit leuk.
  20. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    In zijn geval waarin blijkt dat de politie niets doet ja, dan zou ik inderdaad niet in staan voor mijzelf.
     

Deel Deze Pagina