Lange celstraf voor 'wraakvader': onterecht of ging hij veel te ver?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door itakepictures, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Maar dat is NIET wat er in zijn geval gebeurt is. Je blijft maar praten vanuit het perspectief dat de politie in deze zaak Mario aan zijn lot heeft overgelaten, maar dat klopt helemaal niet. Mario heeft BEWUST de politie niet betrokken in het cruciale deel van zijn zoektocht!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  2. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Dat komt doordat mensen hier reageren vanuit een soort primitief onderbuikgevoel. Wat ik op zich snap, dat gevoel heb ik heus ook. Maar als mensen vervolgens hun prefrontale cortex niet gebruiken om dat gevoel te overrulen, valt daar niet tegenop te redeneren of argumenteren.
     
    A je to, Afkes 10tal, Juul75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Inderdaad! Elke ouder wil zijn/haar kind beschermen tegen dit soort mensen, maar een weldenkend mens doet dat via de wet en niet met geweld.
    (Uitgesloten de situaties waar geweld wel noodzakelijk is bijvoorbeeld bij directe dreiging. Maar daarvan was hier geen sprake.)
     
    Posh en Manque vinden dit leuk.
  4. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ik denk dat hier het probleem ligt. In dit topic lees ik dat mensen totaal geen vertrouwen hebben in de rechterlijke macht en vooral niet in de politie. Ik vind dat echt een verdrietige constatering.

    Daarnaast vind ik het ook een zeer gevaarlijk fenomeen, want als mensen het gevoel hebben dat politie en justitie hen aan hun lot overlaten, zul je steeds meer zien dat mensen het recht in eigen handen nemen. En dat kan ik dan op zich ook wel begrijpen.
     
  5. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is inderdaad ook heel verdrietig maar daar zorgen ze zelf voor. Op het moment dat ik als ouder aangifte kom doen omdat mijn zoon '' lastig '' gevallen word met foto's en vulgaire taal word er gewoon gezegd dat ze er niets aan kunnen doen want er is nog niets gebeurd, '' blokkeer de persoon maar dan heeft u er geen last meer van '' nee dat klopt, wij hebben er dan geen last meer van maar een volgend persoon misschien wel. Maak er op zijn minst een notitie van. Straks als er wel weer wat gebeurd, en heel Nederland weer verbaasd is, kunnen ze alsnog niet veel omdat er nog niet eerdere meldingen bekend zijn van slecht gedrag van de desbetreffende persoon :rolleyes: Dus vertrouwen in de politie? Nee dat heb ik inderdaad niet en dat komt door persoonlijke ervaringen.
     
  6. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Dat snap ik hoor. Ik geef onmiddellijk toe dat ik maar een keer persoonlijk ervaring heb gehad met de politie. Ik had op straat honderd euro gevonden en heb dat gemeld, zodat als iemand zich meldde dat ie het verloren had, hij het bij ons kon ophalen. De politie heeft nog even gecontroleerd of het geen vals biljet was en ons een prettige dag gewenst...

    Maar ik snap heel goed dat jouw vertrouwen in de politie een deuk heeft gekregen door de ervaring die jij beschrijft. Want je hebt helemaal gelijk: hoewel jullie nu geen last meer hebben van die persoon, zal die persoon vrijwel zeker nu een ander lastigvallen, waarbij het vroeg of laat wellicht echt fout gaat.

    Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de politie bij elke melding van dit soort zaken onderzoek doet naar wie er achter zit, om te signaleren en dossier op te bouwen. Ik denk dat de reden dat dit niet gebeurt is dat de politie daar domweg niet genoeg mankracht voor heeft. Ze hebben al zoveel andere taken, dat er veel meer mensen zouden moeten worden aangenomen (en betaald) om dat werk uit te voeren. Maar dat zijn dan weer politieke keuzes, waar de individuele korpsen niet zo veel aan kunnen doen. Wat niet wegneemt dat het heel frustrerend is.
     
    fafa vindt dit leuk.
  7. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Ik kan me voorstellen dat je van zo iets in blinde woede kunt ontsteken en Dan zo iets doet, maar wat hij deed was wel erg agressief en moet bestraft worden.
     

Deel Deze Pagina