Lange celstraf voor 'wraakvader': onterecht of ging hij veel te ver?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door itakepictures, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nee hij had rustig af moeten wachten en toekijken wat het volgende was wat deze viezerik met zijn dochter van plan was geweest.

Kipsate, Sabje333, sleutelbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wat ik bedoel is, als hij gewoon zomaar een wildvreemde met een hakbijl te lijf was gegaan, dan is dat een gevaar voor de samenleving. Dan hoort daar een flinke straf bij.
    Hij heeft dit gedaan uit kwaadheid en uit vader instinct, dat vind ik geen gevaar voor de samenleving. De kans dat hij morgen zulke acties uitvoert midden in het winkelcentrum is heel klein.

Sabje333 en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    En dan vervolgens te kunnen zien hoe zo’n man er met een lachertje vanaf komt...

Sabje333 en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten van een volwassene, maar laten we wel wezen: het is nauwelijks een gewelddadige actie, toch? nogmaals: de vader had ook een stevig gesprek met de man aan kunnen gaan. Er wordt trouwens in het artikel ook helemaal niet uitgeweid wat de reden was van de TBS.

In dit specifieke geval kan ik de actie van de vader dus juist écht niet begrijpen. Het riekt m.i. naar overdadig en onnodig geweld. En blijkbaar dacht de rechter er in dit geval hetzelfde over.

Manque vindt dit leuk.
  5. Whysteria

En wie zegt dat hij iets illegaals van plan was? Wie zegt dat het niet gewoon iemand was die in de war was? Waar staat welke delicten de man gepleegd had?

En wie zijn wij om de beslissing van de rechter in twijfel te trekken?

Manque en fafa vinden dit leuk.
  6. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
  7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Serieus?? :confused: De man heeft een lange historie met misdaad met minderjarige meisjes en jij meent dat hij "wellicht niets illegaal van plan was"? Want chocola en bloemen door zo'n persoon in je tuin zijn volkomen normaal? Nee, zo naïef ben je hopelijk niet toch??

Tbs krijg je nou niet voor het stelen van een pakje boter.

Zara75, Kipsate, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. DastyQueen

Dat kan niemand vertellen, maar ik snap heel goed dat de vader hierin geen enkel risico genomen heeft. Ik ga liever 4,5 jaar zitten voor deze actie dan dat ik de rest van mijn leven zal denken "had ik maar ingegrepen en niet afgewacht".

Rosa5 vindt dit leuk.
  9. Janna

Janna Fanatiek lid

Ook dit is weer onzin. Je weet hiervan namelijk ook nietnof het doeltreffend is. Misschien is die tbs-er wel zo geobsedeerd door dat meisje dat hij ondanks de mishandeling doorgaat contact met haar te zoeken. Het enige wat écht doeltreffend was geweest, is hem vermoorden.

Dus waarom niet eerst een stevig gesprek met hem aangaan en hem eens goed duidelijk maken dat hij op moest rotten? Voor hetzelfde geld was dat doeltreffend geweest.

Ik blijf erbij dat hij de politie een bezoekje aan de man had moeten laten brengen.

Louise11110 vindt dit leuk.
  10. Janna

Janna Fanatiek lid

Totdat hij buiten op straat of in fe kroeg ruzie met iemand krijgt. Dan lost hij het weer met zijn vuisten op.

Die man moet leren dat eigenrichting niet mag!

11. DastyQueen

Nou als dat al niet doeltreffend was dan was dat gesprek het zeker niet geweest. Maar inderdaad ik zou niet gestopt zijn en hem dood geslagen hebben.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit is de alinea ervoor. Dit doe je niet "on a whim" gewoon voor de leut. Dan heb je dar eerder gedaan en de reden van tbs..

Sorry maar in dat licht zijn de bloemen en chocola nog veel enger. Want je 14 jarige zal gevleid zijn als een 17 jarige (ook niet goed maar voor zo'n kind meer te behappen) je die aandacht geeft... Om vervolgens met een 53 jarige geconfronteerd te worden die hele andere bedoelingen heeft...

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Whysteria

Waar lees jij dat?

14. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Maar ruzie krijgen is nog weer anders dan zomaar iemand aanvallen. Met ruzie iemand slaan is óók fout, maar dat heeft wel reden.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De man gaf zich uit voor een 17 jarige om met haar af te spreken. Dat impliceert een historie van dergelijke praktijken en ik durf erop in te zetten dat dar de reden van zijn tbs was...

16. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind het terecht dat hij gestraft wordt want hij is veel te ver gegaan, maar ik vind ook niet dat hij maar af had moeten wachten. Hij had de man best op kunnen zoeken en stevig en evt bedreigend toespreken en dat hij hem een klap verkoopt kan ik ook nog wel inkomen, maar iemand volledig toetakelen met een schep en vervolgens wegrijden is buitenproportioneel in mijn ogen.

17. Whysteria

En dan leg je aan je dochter uit dat de betreffende man 53 is. Dan is de lol er bij haar snel van af lijkt me zo. Dan leg je aan je dochter uit dat je je adres niet vrij moet geven op internet. Dan sluit je wat mij betreft je internet account. De man wist blijkbaar reeds vóórdat zijn dochter geconfronteerd was met wie hij te maken had. Zoals eerder gezegd: poging tot doodslag was niet nodig geweest. Hij heeft ervoor gekozen deze methode wél toe te passen, dus mag hij brommen.

Manque en Juul75 vinden dit leuk.
  18. DastyQueen

Nee van die TBS'er was het helemaal niet te verwachten dat het verder zou gaan dan bloemen en chocolade maar van deze vader wel dat hij weer voor eigen rechter speelt. Leef jij in sprookjesland ofzo? Koekoek :rolleyes:

19. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Maar dan zie je je kindjes toch helemaal niet meer opgroeien, dat is toch ook niet wat je wil?
    Ik heb ook wel eens mensen willen doodslaan, maar ik doe het toch maar niet:roflmao:

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Serieus? Okee.. Ik had je niet zo naïef ingeschat maar goed.

Syane en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina