Lange celstraf voor 'wraakvader': onterecht of ging hij veel te ver?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by itakepictures, Nov 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar dat weet je niet. De rechter wist ongetwijfeld wél wat de reden van TBS was, en daar is de uitspraak dan ook op gebaseerd. Waarom half Nederland denkt het beter te weten snap ik werkelijk niet, maar dat is dan de power of Facebook zullen we maar zeggen...

Manque likes this.
  2. Whysteria

Citaat:

Het hof weegt ook mee dat H. in het verleden al vaker was veroordeeld voor mishandeling en poging tot doodslag. Van Koppen: "Bij dit soort zaken wordt naar de details gekeken. Het hof vraagt zich af of de verdachte dingen anders had kunnen doen."

Manque likes this.
  3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Mhoah... Acties spreken meer dan woorden...

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Met de Nederlandse rechtstaat zal dat ook wel meegevallen zijn, ik denk zelfs dat hij die man net zo goed had dood kunnen slaan, zijn straf zal niet veel langer geweest zijn als nu. Ik had het er echt voor over gehad als het om mijn dochter ging.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik zeg ook niet dat papa heilig is... Ik keur het extreem geweld ook.niet goed, het had ook.minder of anders gekund. Maar dan nog kan ik de acties nog.wel begrijpen.

Riverdale87 likes this.
  6. DastyQueen

Dan kan ik de straf hoogte begrijpen, maar vind ik nog steeds dat die vader heeft gedaan wat hij moest doen. Hij zal alleen de concequenties daarvan moeten accepteren.

7. Whysteria

Ik schat mezelf eveneens niet naïef in. Integendeel juist. Wellicht dáárom ben ik uitermate kritisch jegens de Facebook mobbing crowd. Ik word er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van soms.

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ja daar heb je een punt, straffen vind ik vaak nergens op slaan hier. Maar het desbetreffende meisje is 14. Als het jouw dochter was zou je haar middelbare school diploma missen, haar weg naar de vervolgstudie, haar begeleiding in de puberteit, mogelijk eerste menstruatie als ze een beetje later is. Toch best wel veel.

9. DastyQueen

Ik denk ook niet dat ik de kans had gekregen en dat mijn man of mijn vader me voor waren geweest. Maar stel dat ik dat had moeten missen weet ik dat ze een hele lieve vader thuis heeft die dat allemaal wel meemaakt met haar. Echt ik vind het het waard.

10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Oke:)

11. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Meneer heeft de politie gebeld om te zeggen dat hij de man had gevonden. Politie heeft er niks mee gedaan.
    Daarop is hij zelf achter hem aan gegaan. En terrecht ik had nog veel harder geslagen.

Ja ik woon in helmond dus het is hier overal gesprek van de maanden al. En iedereen echt iedereen geeft Mario steun. Hij heeft gedaan wat elke ouder moet doen die zijn/haar kind wil beschermen tegen een pedo

Spectre, DastyQueen and sleutelbloem like this.
  12. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    klopt niet hij heeft gebeld met de politie maar die waren te druk.
    Hij heeft de enige kans gepakt die hij kon pakken

DastyQueen likes this.
  13. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Als jij als ouder zijnde geen respons krijgt van de Politie, de mensen waarvan je verwacht dat die wel actie zouden ondernemen, ja dan snap ik dat sommige mensen zelf het heft in eigen handen nemen. Keur ik geweld goed? Absoluut niet maar ik begrijp het wel. De politie had meteen actie moeten ondernemen toen die vader aangaf hem te hebben gevonden maar wat deden ze? Helemaal niets, ik kan mij dan als ouder best wel voorstellen dat je woede dan nog erger word als er niets gedaan word.

Ik blijf er bij dat ik de straf veel te zwaar vind voor de vader en het echt een omgekeerde wereld vind. Politie had hier harder moeten optreden, dat is gewoon een feit.

Syane, sleutelbloem and babyhope like this.
  14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Met mensen die geen verleden hebben ben ik het volledig met je eens. In dit geval is dat er gewoon niet. Iets met vos en streken. En ik vind het bewonderenswaardig dat je zo vertrouwen tov van deze medemens hebt maar ik deel dar vertrouwen domweg niet. En deze persoon heeft duidelijk andere bedoelingen dat vriendelijkheid. Sorry maar als je dat niet in kunt zien vind ik je naïef.

Syane and DastyQueen like this.
  15. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Als je een beetje op fb hebt mee kunnen kijken had meneer h. Al een fb bericht gedeeld over de man die zijn dochter lastig viel.
    Hij stalkte haar stuurde naaktfotos had een afspraak met haar gemaakt als 17 jarige jongen. De vader heeft hem hierop gewaarschuwd en hij bleef doorgaan het werd steeds erger. Meisje kon niet meer alleen over straat.

Hij heeft hierop een oproep gedaan op fb om te weten waar de man woont maar ook om iedereen te waarschuwen voor die man.

Die dag was er iets voorgevallen de politie werd ingelicht die deed niks. Hij heeft hem gezien gevolgd politie gebeld weer afgewezen en zelf gehandeld. Echt super top hoe hij het recht in eigen handen heeft genomen. Tuurlijk is het erg dat het zo heeft moeten lopen. Maar doordat de politie de zaak niet serieus heeft genomen heeft hij het zelf op moeten lossen.

16. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

Sep 10, 2018
    940
    1,039
    93
    Helemaal mee eens!!

In principe bén ik helemaal geen voorstander van eigen rechter spelen, maar tegenwoordig krijg ook ik het idee dat als je het zelf niet doet er toch niets gebeurd.

Politie doet naar mijn mening echt noppes, nada. Ja, een bekeuring uitdelen aan een bejaarde invalide man die op de invalideparkeerplaats stond, maar vergat zijn invalidekaart voor het raam te plaatsen. Schandalig gewoon! :evil:

Vriendin van mij heeft poosje geleden geprobeert aangifte te doen van sexueel misbruik, na gedrogeerd te zijn. Ze weet wie de dader is, dader heeft haar vervolgens óók nog in elkaar geslagen, iemand belt de politie en weet je wie er vervolgens opgepakt is???? Mijn vriendin! ipv de dader dus. Want die loopt nog vrij uit. moesten ze van de wijkagent maar samen om de tafel om het uit te praten (en nee, de dader was niet haar partner, dus het ging niet om huiselijk geweld of iets dergelijk) De aangifte is overigens niet als zodanig behandeld, het was nergens voor nodig om aangifte te doen....Nou vraag ik je????

Dus wat mij betreft: ik begrijp deze vader heeeeel goed.

DastyQueen and Debaky like this.
  17. Janna

Janna Fanatiek lid

#77 Janna, Nov 13, 2018
    Last edited: Nov 13, 2018
    Allereerst, ik heb helemaal nergens gezegd dat het van die tbs-er niet te verwachten was dat het verder zou gaan dan bloemen en chocolade.

Je bent niet consequent in de redenatie. Van de tbs-er verwacht je wel toekomstig gedrag op basis van gedrag uit het verleden, maar van die vader niet?! Die man is al eerder veroordeeld voor mishandeling en poging tot doodslag hè. Dit is nu zijn tweede veroordeling. Dus ja, als hij ergens in de supermarkt of kroeg in een ruzie verzeild raakt, heb je zeer grote kans dat hij dat weer met zijn vuisten oplost.

femkes and Manque like this.
  18. Janna

Janna Fanatiek lid

Als dat jouw keuze is, is dat jouw keus. Maar ga dan achteraf ook niet zitten huilen om die 4,5 jaar.

19. DastyQueen

Zoals je in meerdere van mijn reacties hebt kunnen lezen zou ik die 4,5 jaar met liefde uitzingen voor mijn kinderen. En ik heb die man niet zien huilen hoor, jij wel?

20. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Waar heb jij gelezen dat meneer aan het huilen is?

DastyQueen likes this.

Share This Page