Lange celstraf voor 'wraakvader': onterecht of ging hij veel te ver?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door itakepictures, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je bedoeld het soort ouders wat vecht voor zijn kinderen? Ja klopt, zo'n '' soort '' ben ik inderdaad.

    '' jullie '' zijn echt lachwekkend vanavond :roflmao:
     
    babyhope en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. Posh

    Posh Niet meer actief

    Ja die ja, die letterlijk vecht voor zijn/haar kinderen.
    Ik heb altijd een beeld daarbij dat het ook de ouders zijn die bij het minste of geringste bij de juf/leidster staan. Mijn man zegt ook altijd dat hij de dader wat aan zou doen. Ik mag toch hopen dat er nooit iets met mijn kinderen gebeurd, ik zou het vreselijk vinden als hij gestraft zou worden op zo’n manier. Wel verdient dan trouwens.
     
  3. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dan heb je toch een verkeerd beeld van mij want zo ben ik absoluut niet. Maar goed, ik vind het niet nodig mij daarin te hoeven te verdedigen :)
     
  4. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik snap niet dat er mensen zijn die het tof vinden van zichzelf dat ze geweld gebruiken in zo'n geval. En dat vol trots en zelfvertrouwen opschrijven.

    Behalve dat je je kind niet leert dat het recht zal spreken, ben je zelf jarenlang uit beeld bij de opvoeding na je veroordeling, laat je je kind jarenlang alleen in een tijd dat het verdriet en trauma moet verwerken, omdat jij jezelf zogenaamd niet onder controle kon houden. Of omdat je zogenaamd bepaalde principes hebt. Nou chapeau. Wees maar trots op jezelf. En wees maar trots op dat je dat zo loopt te roepen. Het draagt alleen maar bij aan het zelfvertrouwen waarmee anderen zo'n levensbepalende wraakmisdaad plegen. En elkaar maar opjutten op sociale media... Ik heb er echt mijn buik vol van. En nu moet ik stoppen met dit topic lezen, want straks schrijf ik iets waar ik spijt van krijg en dat wil ik niet. Succes nog met je mening.
     
    Louise11110, Janna, fafa en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Dat heb ik nou helemaal niet. De ouders die bij het minst of geringste bij de leidster staan zijn naar mijn idee juist de ouders die alleen maar de hele dag zeiken en niks doen.
    Degene die letterlijk vecht voor zn kinderen vind ik juist het tegenovergestelde van dat.
     
    DastyQueen, Syane, Sabje333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Faciliteiten.
     
    cowgirl80 en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Iemand die iemand anders opzoekt en hem halfdood slaat met een sneeuwschep is niet aan het 'vechten voor je kinderen' , dat is pure agressie en die persoon moet opgesloten worden.
     
    Posh en Whysteria vinden dit leuk.
  8. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113

    Ik gebruik de bewoordingen die hierboven staan vermeld, het ging nu niet over Mario H.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    excuus! :)
     
    Lisa2 vindt dit leuk.
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Trots ben ik zeker weten ja. Ik schaam mij er ook totaal niet voor om te zeggen dat ik zal vechten voor mijn kinderen. Dat jullie liever afwachten en blijven zitten moeten jullie weten maar zodra ik de politie in zo'n geval nodig hebt en ze zijn er niet, ja dan sta ik niet voor mijzelf in. Dat heeft niets te maken met dat ik stoer wil doen of dat ik graag achter de tralies wil, nee ik wil gewoon dat zo'n weirdo met zijn poten van mijn kinderen afblijft. Dat heeft niets te maken met dat ik een tokkie ben ( zoals sommige denken :rolleyes: ) ik vecht gewoon voor mijn kinderen.

    Ik ben echt verbaasd over het feit dat je zo door het slijk gehaald kan worden als je aangeeft voor je kinderen te zullen vechten. Wauw. o_O
     
    DastyQueen en Sabje333 vinden dit leuk.
  11. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Ik ben heel blij dat mijn ouders hebben gevochten als een leeuw om ons te helpen toen het een gezinslid bij mij was overkomen. Dat ze aangifte hebben gedaan, een advocaat in de hand hebben genomen, alles op alles hebben gezet om hulp op school te regelen, een telefoonbeantwoorder hebben ingesteld om telefoontjes te screenen om bewijsmateriaal te verzamelen enz. En niet dat een van mijn ouders hem het ziekenhuis in geslagen hebben.
    Wij hadden namelijk alle hulp nodig die we konden krijgen en mijn ouders ook. Niet alleen het slachtoffer is slachtoffer, maar de hele omgeving namelijk.

    De dader was trouwens de ontzettend populaire, goed functionerende, altijd vriendelijke mentor van school waarvan meerdere ouders en leerlingen het na 2 aangiftes en een melding nog steeds niet geloofde dat hij zoiets zou doen.

    Ik weet dus heel zeker dat ik niet zo zou reageren, ik weet te goed dat dat niet is wat een kind nodig heeft.
     
    Louise11110, A je to, Janna en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Maar 'letterlijk vechten' betekent toch alleen maar dát? Letterlijk vechten! Kun je het niet met woorden en daden oplossen?
     
  13. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik vind het een beetje sneu hoe gereageerd wordt. Ik zou ook voor mijn kind door het vuur gaan. Ik geloof er geen meter van dat er ouders zijn die niet uit wanhopige frustratie actie willen ondernemen tegen dit soort zaken. Omdat de politie "niets kan doen".

    Natuurlijk is voor eigen rechter spelen geen goed idee... Maar in dit soort situaties volkomen begrijpelijk. Deze man is te ver gegaan. 1 klap met de schep was volgende geweest... :)roflmao:... Of nog te vroeg???).
    Allen gekheid op een stokje. Deze vader had wel wat meer op z'n kerfstok. En moet gewoon een straf krijgen.

    Maar als een ex tbs-er met een voorliefde voor jonge meisjes via Facebook contact legt en zich voordoet als een 17-jarige ipv van een 53 jarige, en daarna bloemen en chocolade in de voortuin legt... Dan moet je serieus die roze bril van je neus afhalen en inzien dat de intenties van deze pervert niet normaal zijn. En dat hij niet ex tbs-er mag zijn. En als dan de politie nul op het request geeft dan zouden hij mij ook stoppen doorslaan. We gaan er niet op wachten dat er ECHT iets gebeurd totdat ze in kunnen grijpen, niet met mijn kind.

    Dit staat los van het wel of niet spelen voor eigen rechter. Heeft de man terecht straf gekregen? Ja! En is de hoogte van die straf terecht? Er vanuit gaande dat de rechter de wettelijke strafmaat heet aangehouden, Ja dat zal dan terecht zijn. Voelt die straf emotioneel als te hoog omdat hij enkel zijn jonge dochter wilde beschermen? Ja, omdat we allemaal dat gevoel kennen.

    Maar serieus... De kleuter praktijken van sommigen hier zijn te belachelijk voor woorden. De man had slechte intenties... En iedereen die dat ontkent is verschrikkelijk naïef!
     
    Louise11110, cactusje, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

    Amen!
     
  15. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ik reageer op posh die het beeld heeft bij ouders die letterlijk vechten voor hun kinderen dat dat ook de ouders zijn die bij het minst of geringste bij de leidster staan te zeuren om van alles en nog wat.

    Het enige wat ik zeg is dat ik juist dat idee niet heb dat dat die ouders zijn die dat doen. Ik denk namelijk dat die ouders sneller handelen dan praten of zeuren.

    Maar blijkbaar schrijf ik het niet duidelijk denk ik.
     
    Sabje333 vindt dit leuk.
  16. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je schrijft het heel duidelijk hoor, sommige proberen er alleen zelf nog een andere draai aan te geven o_O
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Er staat heel duidelijk dat deze man de politie erbij heeft betrokken DUS hij had niet de intensie om voor eigen rechter te spelen!!!! Anders betrek je de politie er niet bij en zorg je ervoor dat de Tbs-er zonder weet van wie dan ook klappen krijg!
    DUS Er moet zich hoe dan ook een situatie zich voorgedaan hebben waar wij geen weet van hebben of t nou zo is dat de politie niet volledig heeft meegewerkt of iets anders dit is t halve verhaal uit de media.
    Ik begrijp t volkomen dat je deze man het liefst van de aardbodem wil doen verdwijnen. Deze man had heeeel erg duidelijk heeeeeele kwade intensief met zijn dochter.
    En op zon moment, het meest pijnlijk en kwetsbare moment wat je je in je leven kan indenken(angst dat je kind iets overkomt) vind ik het ongelofelijk hoe mensen denken aan en praten over een rechtssysteem waar we ons aan moeten houden.
    Alsof we marionetpoppetjes zijn van een systeem en geen verdedigingsmeganisme of emotie voelen als t om ons kind gaat.

    Zelf heb ik helaas de ervaring van misbruik zonder verdedigd te worden en geloof me als ik zeg dat ik liever een vader zou hebben die geen seconden aan het rechtssysteem dacht en mij had behoed voor misbruik met als consequentie dat ik hem een tijd moest missen en hij voldaan en trots was als vader. Dan een vader die er elke dag was maar het rechtssysteem net iets belangrijker vond dan het misbruik dat ik elke dag alleen moet verwerken.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Nog een stapje erover heen. Ik vind dat je je moet schamen als je in deze situatie niet voor je kind was opgekomen en had afgewacht wat de volgende stap van deze tbs'er was geweest. En had afgewacht tot/of de politie wel actie had ondernomen. Oh wat kan je dan ontzettend trots op jezelf zijn dat je keurig hebt gehandeld volgens het rechtsysteem, NOT!!!
     
    Debaky en Sabje333 vinden dit leuk.
  19. Posh

    Posh Niet meer actief

    Wat nou als die onvoorspelbare TBS’er een mes pakt met alle gevolgen van dien. In het ergste geval is het kind dan een ouder kwijt.
     
  20. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat als die TBSer dat mes had gepakt terwijl hij samen met jouw kind was en zowel jij als de politie er niet eerder was?

    Als de politie niet helpt wat moet je dan? Gaan zitten afwachten?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina