Lange cycli, 2 keer eisprong?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marijn, Feb 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Hallo,
    Na twee miskramen te hebben gehad en altijd rare (lange) cycli (gemiddeld 56 dagen), ben ik nu met ovulatietesten bezig. Ik ben er achter gekomen dat er in mijn lange cycli twee momenten met een lh-piek zijn. Op dag 14 en 28 dagen later, op dag 42 weer. Dus eigenlijk lijkt het er op dat ik gewoon twee cycli van 28 dagen heb maar dan zonder ongesteldheid ertussen. Kan dat? Dat er twee eitjes springen in een lange cyclus? En hoe zit dat dan met het slijmvlies dat wordt opgebouwd in je baarmoeder. Dat wordt dus niet afgebroken voor de tweede eisprong... Kan dit ook een oorzaak geweest zijn van de twee miskramen, dat hierdoor het nestje waarin een bevrucht eitje terecht komt zeg maar oud is?
    Heeft het met een verstoorde hormoonhuishouding te maken? En is hier iets aan te doen?

Liefs,
    Marijn

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Marijn,

het lijkt me sterk dat je 2 eisprongen in één cyclus hebt. Heb even met Imke overlegd en zij zegt hetzelfde. Slijm komt inderdaad vrij rond je eisprong en daarna wordt het slijmvlies opgebouwd. Het kan best zijn dat je hormoonhuishouding een beetje anders is dan anders, maar daar weet ik echt te weinig vanaf als verloskundige. Dat is toch echt een huisartsen/gyneacoloog vraag. Een miskraam kan je er niet van krijgen lijkt me. Vervelend, maar ik kan je niet echt op weg helpen.

Groetjes Brigitte

Share This Page