Verdwijnen indrooglijntjes altijd na doorspoelen test?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Mags, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Indrooglijntjes....

1. Verdwijnen als je de test schoonspoelt

2. Blijven staan als de test eenmaal is gedaan, dus ook na doorspoelen

3. Bestaan niet

4. Anders, namelijk...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Stel je hebt een heeeeeel licht lijntje, net binnen de tijd maar je twijfelt toch of het geen indroger is. Wat ik dan altijd doe is met een paar druppels water de opgedroogde test opnieuw laten doorlopen, in de veronderstelling dat indrooglijntjes niet zichtbaar zijn als de test nat is. Maar klopt dit eigenlijk wel?

Ik wil graag weten of ik me niet zit op te winden over een indrooglijntje, ook al staat hij er nog steeds als ik de test 'schoonspoel'. Hij is net te licht om te kunnen zeggn of het grijs of roze is....

(En ja ik fiets zo naar de kv voor nieuwe tests ;) deze is van twee dagen geleden, 4 dagen voor nod, en ik zit nu 2 dagen voor nod en ga opnieuw testen). Maar toch wel benieuwd wat ervaringen van anderen zijn hiermee!

Ter illustratie een foto!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Sorry,ik zie niks!

3. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Daar gaat het in dit geval ook niet om :)

Foto is even puur ter illustratie wat ik bedoel met indrooglijntjes (die je al dan niet ziet)

4. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    Ik zie een heel erg dun lijntje, dit is geen positieve test, dit is een indrooglijntje. De naam indrooglijntje is inderdaad wel verwarrend, maar zo een lijntje verdwijnt niet met doorspoelen.
    Begrijp ook niets van dat doorspoelen, waarom zou je dat doen?! Verdun je de urine enkel maar mee lijkt me :(
    Sorry maar als ik jou was zou ik uitgaan van negatief.

5. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Deze vraag kun je zo niet beantwoorden, want het verschilt per test. Een "indrooglijntje" is niets anders dan dat de antilichamen die zouden moeten interacteren met HCG als dat er zou zijn (en het roze streepjes zouden moeten veroorzaken indien je zwanger bent) na het opdrogen een héél klein beetje zichtbaar zijn. Eigenlijk zou dit natuurlijk niet moeten, maar bij heel veel testen zie je dit toch een klein beetje. Dit kan om tal van redenen het geval zijn. Eén reden is dat wanneer het papier opgedroogd is de plek waar die antilichamen zich bevinden net iets dunner is en er dus een soort deukje of schaduw ontstaat. Dit wordt meestal minder als je er water overheen spoelt. Maar er zijn ook andere redenen waarom je soms dit streepje met antilichamen kunt zien en water eroverheen spoelen is geen oplossing voor alles.
    Eigenlijk is de enige oplossing voor dit soort testen één of twee dagen wachten en dan weer testen. Zie je dan weer hetzelfde soort streepje dan was die eerste waarschijnlijk gewoon negatief.

6. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Kv test gedaan, negatief. Conclusie: nee, indrooglijntjes verdwijnen niet altijd met doorspoelen van een opgedroogde test :)

Share This Page