Lange cyclus: Afwachten of clomid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pinoa, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Persoonlijk zou ik er dus wel voor kiezen het zelf nog te proberen, ts geeft al aan dat haar cyclus zich lijkt te herstellen. Waarom clomid gebruiken als het misschien ook zonder kan? Ik heb zelf niet veel last gehad van clomid (wel van de 150mg), maar je gaat hoe dan ook de molen in, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is! Ik was heel blij dat ik van Lisa gewoon zelf zwanger ben geraakt, ook al had ik lange cyclussen. Ik heb beide kanten meegemaakt en zou dus altijd kiezen om het eerst nog zelf te proberen.

2. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt nog voor alle reacties!!

Een kralenskrans heeft de gynaecoloog ook niet genoemd bij mij. Er waren zo'n 6-10 eiblaasjes in een eierstok te zien. Is dat dan PCOS of niet?
    Het enige wat ik nu dus heb is een onregelmatige en lange cyclus. Die onderzoeken heb ik trouwens gehad voordat ik weer voor de eerste keer ongesteld werd.

Over Clomid lees ik over het algemeen ook wel positieve verhalen met goed resultaat! Wil niet zeggen natuurlijk dat de medicatie ook heel vervelend kan zijn en vooral ook heel naar als het niet goed aan zou slaan!
    Waarschijnlijk wacht ik nog even af, maar mijn geduld raakt steeds meer op ;).

3. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    De arts zei tegen mij dat je in elke eierstok meer dan 10 eiblaasjes moet hebben bij pcos.
    Met 6-10 zit je tegen pcos aan.

Was je progesteron goed na de eisprong? Dan zou ik nog even wachten met clomid. Als die lager was, kan clomid ook helpen voor een betere eisprong en dus hoger progesteron.

Deel Deze Pagina