even afschrijven.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Goudvis3008, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudvis3008

23 mrt 2015
    73
    0
    0
    Thuiszorg verzorgende
    zuid holland
    Hallo dames,
    Zoals sommige van jullie wel weten uit diverse andere topics, of juist niet ... Ben ik bezig om zwanger te worden.
    Zojuist zit ik in ronde 3 en ben ik vanaf de kerst al gestopt met de pil.
    Vanaf toen had ik gelijk een hele mooie cyclus en werd ik gelijk ongesteld. Tot 10 dagen terug. 21 maart was mijn NOD.
    En tot op de dag van vandaag ben ik nog niet ongesteld.
    Radeloos wordt ik van alle witte testjes. En zit ik met vele vraagtekens.....
    Ik durf niet meer te genieten van een wijntje of een broodje filet american. Maar wordt er wel helemaal paranoïde van.

Ik heb van alle kwaaltjes wel last van, maar de dokter zegt buikgriep. Heb een paar zetpillen gekregen en basta.
    Nou werk ik al een paar jaar in de zorg, en weet ik heus wel hoe buikgriep voelt. Merk nu ook dat mijn buik steeds meer begint op te blazen. En dat er veel lucht in zit, zelfs mijn partner valt het op.

Gister ochtend weer een testje gedaan weer wit.
    De hele dag rondgebanjerd in de Efteling, en had wel verwacht dat ik ongesteld zou worden, (Nog steeds geen tekenen van ongesteldheid.)

Niet dat jullie dokters zijn... Maar is dit herkenbaar? Ik heb geen spatje bloed verloren dus er blijven vele vraagtekens opduiken.

Ik slik wel al sinds 1,5 maand olanzapine maar mijn medische arts zegt dat dit in het begin stadium nog niet mijn menstruatie kan wegblijven. (wel als ik dit al jaren slik).
    Misschien andere die hier ook ervaring mee hebben met deze medicijnen?

Ben benieuwd naar de reacties dames!

2. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou toch denken dat het aan het ontpillen ligt. Dat je hiervoor 2x een mooie cyclus hebt gehad, wil niet gelijk zeggen dat het ook regelmatig blijft. Geef je lichaam de kans om te ontpillen en probeer het los te laten, hoe moeilijk dat ook is..

Sterkte ermee!

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik denk dat het waarschijnlijk met ontpillen te maken heeft. Waarschijnlijk is je eisprong later geweest dan dat je dacht en daarmee is je nod ook later.

Ontpillen verschilt per vrouw. De ene heeft gelijk een regelmatige cyclus en blijft deze houden. De ander krijgt misschien pas na een half jaar een regelmatige cyclus. En weer een ander krijgt nooit een regelmatige cyclus.

Gemiddelde lengte van een cyclus is 28 dagen. Maar als je tussen de 25-35 dagen zit, word dit nog als normaal gezien.
    De gemiddelde lengte van je lf (dagen na je eisprong = dpo) is 14 dagen, maar verschilt ook per vrouw en tussen de 12-18 is normaal.
    De gemiddelde dag van de eisprong is op cyclusdag 14. Maar als je eisprong later is, dan is daarmee je nod dus ook later. Je eigen lf is bijna iedere cyclus gelijk.

Wellicht in een volgende ronde je eisprong opsporen met ovulatietestjes?

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Een vriendinnetje van mij is na het stoppen met de pil een half jaar niet ongesteld geweest :( was echt het ontpillen. Hier hoor je het ook best wel vaak van meiden. Dat ze de eerste paar keer een nette cyclus hebben en dan ineens een half jaar ofzo niks.
    Ik weet dat toen mijn cyclus langer was dan normaal (40 dagen ipv 28) dat ik overal last van had qua kwaaltjes, dit kwam echt doordat ik niet ongesteld werd en alles in mijn lichaam hormonaal op springen stond en blijkbaar ook aan het wachten was op mijn menstruatie.

Heel veel succes!

5. Goudvis3008

23 mrt 2015
    73
    0
    0
    Thuiszorg verzorgende
    zuid holland
    Jeetje heftig dan, eigenlijk aan alles gedacht behalve ontpillen...
    Nou dat wordt dan heel lang wachten ! Vind het rottig denk je eindelijk yes normale cyclus.. Valt alles even weg.
    Dan inderdaad binnenkort met ovulatie testen aan de slag.

In ieder geval bedankt voor de tips!

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hoezo? Misschien verval je vrij snel terug in een normale cyclus, het hoeft niet lang te duren hè :)

7. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Toen wij de vorige keer zwanger wilde worden en ik gestopt ben met de pil duurde het bij mij 7 maanden voordat ik ongesteld ben. Helemaal niet leuk, plus ik was er van overtuigd dat ik toch zwanger was. Schijn zwanger zei de dokter :(

Uiteindelijk is het goed gekomen maar het is en blijft lastig....kon je de "wens" maar uitzetten tijdelijk he? ;)

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi!
    Waarschijnlijk indd ontpillen. Zelf zit ik al in ronde 19 en heb een nette cyclus vanaf t eerste moment 26/28 dagen. Kan mijn eisprong super goed vinden met ovulatie testen. Bij de gynaecoloog geweest en alles is okee ook bij mn vriend.
    zelf denk ik elke maand o ik voel dit of o ik voel dat? Zou het? Zou het? Let ook op van alles. Paardagen voor mijn mmenstruatie denk ik nee geen wijntje drinken want misschien.....
    tegen mij wordt ook gezegd hou je er niet teveel mee bezig! Maar dat lukt toch niet?!
    Ieder geval heel veel succes en hoop dat je binnenkort zwanger bent

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb de bijsluiter opgezocht van olazapine en daar staat in:

Bijwerkingen:

Zeer zelden
    Bij vrouwen onregelmatige menstruatie of wegblijven van de menstruatie.

Dus het kan wel degelijk daaraan liggen. Stress kan er ook voor zorgen dat je menstruatie uitblijft. En ontpillen er bovenop kan ook. Ik zou het nog even aanzien, al snap ik dat dat heel moeilijk is!

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik heb ook even gekeken naar de olanzapine die je gebruikt. En ik lees hetzelfde als Vlinder.
    Je arts kan zeggen dat het je cyclus pas na jaren gebruik kan beïnvloeden. Maar ik geloof dat er altijd uitzonderingen kunnen zijn. Niet dat ik nu zeg dat je medicatie de oorzaak is. Maar wellicht toch wel.
    Sta je wel onder behandeling van een pop poli? Lijkt mij toch best heftige medicatie om tijdens een zwangerschap te gebruiken.

11. Goudvis3008

23 mrt 2015
    73
    0
    0
    Thuiszorg verzorgende
    zuid holland
    vlinder84 & Madelie las het inderdaad ook in de bijsluiter en had dit aan mijn arts voorgelegd. Zijn woorden tegen de mijne, en inderdaad zou net ook die ene van de 10000 kunnen zijn die het dus via die pillen kon krijgen. Ik ben nu net een dag gestopt met de medicijnen want hoefde dit niet af te bouwen. Dus de tijd zal het leren.

In januari,februari ben ik gewoon ongesteld geworden dus even afwachten het loopt zo aardig op.
    Dat opgeblazen gevoel is steeds erger aan het worden. En gister ook last van overgeven. Maar ja, met allemaal kindjes om me heen kan het net zo goed toch die buikgriep zijn!

Deel Deze Pagina