Hoi ik ben sinds december 2014 gestopt met de pil en bezig met onze kinderwens! Mijn cyclus is sinds het stoppen wel van slag. Begon met 33 en nu zelfs 39. Dit is de derde ronde en nu ook weer een cyclus van 39 dagen. Kan dit kwaad? Heeft het zin om daarvoor naar de ha te gaan? Ben nu ook begonnen met temperaturen, maar mijn temperatuur lijkt nog wissend te zijn. Heb een app waar ik alles in zet.. Hebben jullie goede ervaringen met temperaturen?
prima cyclussen toch? Hoef je niet voor naar de ha mijn cyclussen variëren tussen de 26 en 40 dagen, en dat noemen ze in het ziekenhuis regelmatig tempen kan goed zijn om meer inzicht te krijgen in je cyclus, elke ochtend om dezelfde tijd, meteen als je wakker wordt, voordat je iets doet en rectaal. Je moet het een paar cyclussen bijhouden voor een goed inzicht als je alles in een app invult, geeft die meestal ook wel de eisprong aan
Hier ook zwanger geraakt in een ronde van 43 dg Altijd rondes tussen de 28 en 43 dg gehad, vond de gyn ook niet afwijkend
Ieder zijn eigen ding he, en dat respecteer ik, maar je vraagt om ervaringen en meningen dus daar komt ie Waarom al temperaturen? Kun je het niet eerst gewoon rustig op z'n beloop laten, kijken wat je lichaam en de natuur zelf kunnen? Ik ben in september 2013 gestopt met de pil. Vervolgens heeft het 10 maanden geduurd voordat ik mijn eerste menstruatie kreeg. Na een half jaar geen menstruatie had ik opzich naar de huisarts gemogen, maar ik vond dat te snel om daadwerkelijk in te grijpen dus heb het nog even aan gezien. Toen dus na 10 maanden, juli 2014, eerste menstruatie. Blij blij blij! Vervolgens mijn cyclussen: 18-77-47 Het proberen zwanger te worden stond vanaf de 2e maand eigenlijk al op een laag pitje... Want zonder menstruatie is er geen pijl op te trekken en kún je simpelweg niks proberen. Door de onregelmatige cyclussen bleef het een beetje op de achtergrond, omdat ik eigenlijk nooit verwacht had dat ik zwanger zou raken als mijn lichaam blijkbaar nog zo overhoop zou liggen. Maar, na de 3e cyclus kwam er weer geen menstruatie, en kreeg ik eind dec zo'n zere borstel. Het duurde ff voor het kwartje viel maar op 6 januari testte ik positief. Het is uiteindelijk zo natuurlijk en 'vanzelf' gegaan... Niks temperaturen, moéten 'klussen', ovulatietesten enz. Ik besef me heel heel erg goed dat ik hiervoor heel erg dankbaar mag zijn en dat dit helaas niet voor iedereen is weggelegd en dat het beslist niet vanzelfsprekend is... Maar het kan wel een half jaar tot een jaar duren voordat je lichaam hersteld van langdurig pilgebruik.. Soms is het handig je lichaam even die tijd te geven... Overigens zullen de meeste huisartsen je niet helpen binnen een jaar na het stoppen zolang je (onregelmatig of niet) je menstruatie krijgt. Ik had na een half jaar mogen komen omdat mijn menstruatie helemaal uitbleef... In ieder geval heel erg veel succes! Ik hoop voor je dat je heel snel zwanger bent!
Ik heb een heel goede ervaring met temperaturen (als ik het combineer met ovulatietesten). Als je die twee tegelijk doet, dan weet je eigenlijk quasi perfect welke dag je eisprong is. Ik kan bijvoorbeeld ook aan de hand van mijn temperatuur heel goed inschatten of mijn ms er aankomt. Voor mij werkt het, mijn cyclus schommelt ook nogal, zoals je hieronder kan zien...