nou net gebeld voor de bloedtest uitslag. zegt de assistente vd HA eerst dat het positief is en dan zet ze me in de wacht en zegt ze dat het negatief is want hcg is te laag. verloskundige zeg je bent waarschijnlijk zwanger maar nog heel pril 5 week waarschijnlijk. wel een echo vrijdag! maar ik ben dus zwanger?!?!?!?!?!
hcg komt niet zomaar in je bloed.. daarvoor moet je toch echt zwanger zijn.. De kans is er natuurlijk wel dat het nog mis kan gaan... maar daar moet je niet vanuit gaan.. wel spannend dus vrijdag een echo... succes.. en alvast voorzichtig gefeliciteerd..
ja het is een echo om te kijke of er wat zit, al is de kans wel dat er nog niks te zien is omdat het nog heel pril is. maar ja ben ik zwanger???!!
Als het heel pril is dan maakt je lichaam nog niet voldoende hcg aan, denk dat ze willen dat je rekening houd dat het nog mis kan gaan, kan ok zijn dat je nog maar 4 week heen bent ofzo. Dat ze een echo willen maken heeft er ook mee te maken, want kan ook zijn dat je alsnog wat langer heen bent. Maak je niet zo druk erom meisje, weet je wel dat sommige meiden pas positief testen met 6 a 7 week? Dan hebben ze ook kv 2 voor 5 euro testen die redelijk gevoelig zijn. Heb je zelf al een positieve test gehad? Ongeacht hoe licht de streep?
In juni ook naar de gyno geweest met een zwangerschap van 5 weken. Helaas hebben we niks kunnen zien en erger nog het liep mis. Dit keer heb ik daarom besloten om de eerste echo pas met 8 weken te laten doen. Gisteren gehad en ik kon het hartje zien kloppen. Super leuk. Dus als ik jou een advies mag geven, geen echo laten doen, want het heeft weinig nut. Als je twijfels hebt laat ze dan weer een bloedtest doen. Als er in deze weer weinig HCG zit, dan toch echo laten doen, want het kan ook een BBZ zijn, daarbij maak je namelijk minder HCG aan. Succes meid en bij dezen een voorzichtige felicitatie.
oke even mijn uitleg vanwaar de bloedtest. maar ik ben ongeveer 3 week overtijd en heb 2 positieve gehad en 2 negatieve en de boedtest was het hcg dus te laag en VK zegt dat het dan nog heel pril is. dus idd tis nog heel vroeg,en ik hou er ook rekening mee dat het evt mis kan gaan,maar ik zit al zo lang in onzekerheid door de VK's en HA, vandaar dat ik wel voor die echo kies ook al is ermisschien nog niks te zien...maar zo lief dat jullie berichtjes sturen heb er echt steun aan meiden!
er zal waarschijnlijk wel iets te zien zijn meisje, welke test had jij positief? En wa die met ochtend middag of avond urine? Meis een tip, neem een bakkie thee en wat lekkers ga even iets ontspannends doen, boekje lezen, flimpje kijken, of zo iets maar even je gedachtes eraf halen. Dikke knuff en ik hoo pdat je nog veel last krijgt van hcg dat het je gaat bestormen en je vrijdag een mooie echo krijgt.
jaa ontspannen ben ik nu zeker kopje koffie erbij en het laten bezinken.ik had 1 test met ochten urine gedaan van de KV en die andere in de middag een CB digi. eindelijk meer duidelijkheid en besef wel ja onzekeheid lijft altijd wel een beetje omdat het nog vroeg is.
alecia, die kv testen zijn die wel goed en betrouwbaar dan, ik heb daarmee wel zelf de eerste positieve test mee gehad met ochtenurine,maar je hoort ook mindere verhalen er over???vind jij?/jullie??
bij mij slaan ze heel vroeg aan, dus ook enkel maar positief nadeel was wel ben 2 mks verder, maar ook nog een ander iets ( beetje positief beetje negatief) Vriendin van mij teste net na haar nod met kv, negatief, 5 dagen na nod heel licht, 2 weken na nod, nog licht wel iets donker, pas 4 week na nod een mooie dikke streep op de test alle maal met kruitvat testen. Ze had trouwens met 5 week en 4 daag getest met clear blue en die was hartstikke negatief. Het zegt heel weinig over de hcg, mijn lichaam is snel, die van me vriendin wat minder snel, ken zelfs 1 die testte pas positief in de 12e week van de zwangerschap.
de kans trouwens dat een kruitvat test positief geeft terwijl het vals is is ongeveer 1 of 200 zij me huisarts, die kans is dus erg klein, hijzelf zweert al aardig bij kruidvat, beter dan bij clear blue.
jaa ik las het inderdaag dat het hcg bij anderen verschillend oploopt en dat het positief testen inderdaad ook pas later gebeurt. ik ben in iedergeval blij dat ik nu meer duidelijkheid heb en dat ze vrijdag een echo willen maken.
hi, tjee wat een moeilijke is dit zeg!!! ik ben ook een snelle al een paar dagen voor mijn ongesteldheid is de test bij ons al 2x positief geweest... maar het zeg idd helemaal niets... Lastig dat de HA eerst zeg positief en daarna negatief dat gaat echt nergens over... en over clear bleu... sorry die vind ik niets een keer de digitaal gekocht en die zei zwanger maar 2 dagen later ongesteld en een negatiefe test!!! ik zweer bij de goedkoopste kruidvat testen... Succes verder meid... Groetjes sas
he sasiesas, ja irritant he, maar k ben nog niet ongesteld geweest. en nou ja vrijdag de echo. merk wel dat ik wat meer last krijg van mijn onderbuik in de buurt van mijn liezen zeg maar..nou ja we zulle zien
Ik hoop dat je zwanger bent meis, wens ik je van harte toe. Nu nog 2 dagen wachten, en die duren zo langgggggg. Ben benieuwd naar de uitslag van de echo!
Oh, je bent al 3 weken over tijd, dus in principe zou je eventueel al 6 weken of meer zwanger kunnen zijn, dus dan zou je eventueel ook al de beeby kunnen zien met een echo. Ja dan zou ik ook zeker voor de echo gaan. Oke oke, nou snap ik het. Had je hiervoor een regelmatige cyclus? Spannend joh. Ik duim voor je.
hai jellybean 1976(en de rest)...ja inderdaad 3 week overtijd. begin sinds gister ook wat last te krijgen van trekkerig gevoel in me onderbuik en in de buurt van mijn liezen. ja denk je dt er wat te zien zal zijn ? ja hiervoor had ik een standaard cyclus...ja en het is wel spannend maar de meeste spanning is gelukkig wel weg, de ergste onzekerheid is wel weg. net heerlijk van het moie weer genoten
Kijk als je tijd hebt op www.zwitsal.nl en kies dan voor zwangerschapsmonitor. Als je 3 weken overtijd bent, dan zou je al eventueel 7 weken kunnen zijn.