Lange cyclus en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marley, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hee meiden,

Ik kom me hier ook ff melden :)
    10 augustus is mijn Mirena verwijderd, zit inmiddels (nog maar) op dag 30, en nog geen eisprong gehad (temp namelijk).

Voor de zwangerschap van mijn dochter had ik ook onwijs onregelmatige en lange cyclussen:

33-27-28-34-62-30-30-85-34-29-71-38-41 (toen was ik zwanger).
    Het heeft hier dus 18 maanden geduurd voor ik zwanger was van de eerste, en nu we voor een tweede gaan ben ik erg benieuwd wat mijn cyclus gaat doen. De korte cyclussen (30-30-34-29) waren rondes dat ik de Etos zwanger worden pillen slikte, heb 2 keer een kuur provera gehad (71 en 41), omdat ik volgens echo's (en de FA) geen eisprong had gehad.

Tja, en na de bevalling niet ongi geweest, 8,5 week na de bevalling de Mirena laten plaatsen, 8,5 maand later weer laten verwijderen ivm klachten, en nu... Wachten..

2. Marj0n

Marj0n Lid

7 sep 2011
    8
    0
    0
    Het is ook altijd en overal hetzelfde daarmee he....
    Gelukkig had ik bij de h.a. begin dit jaar ook een vrouwlijke en ze was zelf 6 mnd zwanger dus ze begreep heel goed hoe ik me voelde.
    Vandaar dat ik ook meteen doorverwezen werd. Als het mn eigen h.a. was had ie denk ik wel gezegd om het gewoon af te wachten.
    Maar geduld is erg moeilijk hiermee ben ik al achter ;)

3. cvh

cvh Nieuw lid

8 sep 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier. Heb nog nooit van me leven op een forum gezeten, maar merk dat ik de behoefte heb om met mensen te praten die in dezelfde situatie zitten.
    Ben precies op 1 juli 2011 gestopt met de pil (Diane-35) na zo'n 11 tot 12 jaar pilgebruik. Werd al op mijn 11e ongesteld en kroop soms echt van de pijn door de huiskamer, dus toen op advies van de ha aan de pil gegaan. Toen was ik 14 of 15.
    Vorig jaar ergens in juni ging ik naar het toilet en voelde ik ineens dat ik wat ging verliezen. Wat ik verloor was net zo groot als mijn handpalm en aan de ene kant wit en aan de andere kant bloederig (sorry). Het voelde aan als een soort tong en was erg stug. Vervolgens heb ik de huisartsenpost gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ze vroeg me of ik het witte kon verpulveren, maar dat ging niet. Ze adviseerde me even langs te komen. De dienstdoende ha dacht aan een eventuele miskraam, maar een test was negatief. Dat had ik overigen ook wel verwacht hoor, want ik slikte nog gewoon de pil. Daarna ben ik nooit meer normaal ongesteld geworden als dat ik 10 jaar daarvoor was. Nu ben ik dus 1 juli gestopt met de pil en nog niet ongesteld geworden. Nou weet ik dat dat lang op zich kan laten wachten en dat een ha je in de meeste gevallen weer gewoon naar huis stuurt, maar toch maak ik me met mijn achtergrond wel wat zorgen.

Succes allemaal en ik hoop dat bij jullie de cyclus snel weer normaal op gang komt!

Liefs!

Deel Deze Pagina