Lange cyclus en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by draakje22, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier ook lange cyclussen...

Nu op dag 61..

Gister bij de HA geweest en die heeft me doorverwezen voor een inwendige echo. Ik kan vrijdag al terecht.
    Ben benieuwd...

2. eviiii

eviiii Fanatiek lid

Feb 27, 2013
    1,137
    0
    0
    werk en gezelligheid
    vrouwenpolder
    Zit nu in ronde 13 cyclussen ook erg lang, zie onderschrift. Toch veel meiden leesik hier! Dacht altijd dat k zo'n beetje alleen was:p vorige maand een mk gehad. En ik denk dat mn cyclus wat gereset is.. heb mn ei volgens mij al gevoeld.. en als het goed is mag ik 16 juli testen ipv dat 17 juli mn eisprong is;) ben erg benieuwd! !

3. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

owww wel minder van de mk :( maar nu is het weer spannend :D als je je ei gevoeld heb is het nu miss wel raak :D hoop het voor je! ik heb nu 2 lange cyclussen gehad hoop dat deze korter is of helemaal uitblijft :D maar dat is afwachten! maar is alleen maar beter als je die dag al kan testen ipv dat je dan je ei hebt!

4. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    mijn cyclus was laatst 63 dagen en zie banner:)

5. roxannekuh

jaaa het kan allemaal, ook met een lange cyclus maar dat is dan meer geluk hebben :D gefeliciteerd!!

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hallo

Mijn vriend en ik hebben ook besloten ervoor te gaan...ik vind het ongelofelijk spannend. Ik heb eveneens een onregelmatige cyclus (laatste jaar 36-33-35-51-37-38-28-41-49), hoewel het veel erger is geweest (variërend van 35-93dgn). Ik voel wel eisprongen. Ikzelf merk een duidelijk samenhang met stress. Afgelopen cyclus veel spanning gehad ivm overlijden van mijn oma. Ik hoop de komende cyclus weer rond de 35-38dgn, maar dat is afwachten natuurlijk. Ik weet sinds mijn 26e (ben nu 31) dat ik Pcos heb, en omdat mijn oma en moeder ook erg onregelmatig waren denk ik dat het erfelijk is. Ben echt benieuwd hoe het zal gaan...

7. roxannekuh

Willen jullie er nu pas voor gaan of al een tijdje?
    Je hebt inderdaad ook een erg onregelmatige cyclus, maar je weet waar het aan ligt gelukkig!
    Maarja hopen dat je snel zwanger bent.
    Het enige wat je kan doen is afwachten wanneer je het bent en niet te veel ermee bezig te zijn, alhoewel ik het zelf ook moeilijk vind er niet aan te denken of er mee bezig te zijn!

8. Croissantje

Croissantje Bekend lid

Dec 1, 2010
    750
    0
    0
    Daantjuh85, hoe was het met de echo vrijdag??

9. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Wat fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn die lange en of onregelmatige cyclus toch zwanger zijn geraakt.
    Dit geeft mij toch weer wat hoop dat het bij mij misschien ook wel komt.

Even een vraag doen jullie het dan om de dag? Of gewoon op de bonnefooi?
    Ik denk dat ik vanaf cyclus dag 18 om de dag ga proberen.. Maar aan de andere kant, ik hou niet van verplicht nummertje en me vriend ook niet.. Hoe doen jullie dat?

10. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Ik heb ook lange cyclussen.. momenteel zit ik op dag 110 en nog geen gevoel van een naderende ongesteldheid. Ik heb gisteren een verwijzing kunnen regelen naar de gynaecoloog.
    @Sheba84, om de twee dagen sex hebben, zo zijn we deze laatste cyclus ook begonnen, maar dat hou je niet lang vol als t zo lang duurt hihi.

11. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!!

12. meiske28

meiske28 Actief lid

Oct 22, 2011
    247
    0
    0
    Ik heb ook een lange(re) cyclus. eerste ronde 42 dagen, tweede ronde wacht ik nu op en zal daar ook nog ongeveer op uitkomen. Zit nu op dag 33. Ik vraag me alleen af wanneer je dan ongeveer je ei-sprong zult hebben met een cyclus van deze lengte? Enig idee, de dames met al meer ervaring?
    Ik gok dat mij ei-sprong rond dag 26-28 is geweest, toen veel afscheiding verlies gehad die dagen, daarna praktisch geen afscheiding meer gezien. Dat is dus ongeveer 14 dagen voordat ik mijn ongi verwacht. Zou dit ook logisch zijn? Dat je meestal ronde 14 dagen na je ovulatie ongi wordt?

13. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Jeetje nana, wat vervelend dat je zo lang en nog steeds moet wachten op je ongesteldheid..
    Maar gelukkig heb je nu wel een verwijzing, wanneer heb je een afspraak? Ik bem wel beniewd wat ze zeggen.

Haha ik denk dat ik als ik op 110 zou zitten dat ik ook niet lang vol hou om de 2 dagen seks te hebben, dan weet je ook geen ander leuk standje meer hihi :D

14. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Meiske28, ik zou het niet weten, ik voel me ei ook niet. Ook ben ik onregelmatig..

15. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Meiske, probeer anders ovulatietesten? Of temperaturen, maar dat ik wel veel meer gedoe en moet erg precies gebeuren.

Draakje, ik zie dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

16. meiske28

meiske28 Actief lid

Oct 22, 2011
    247
    0
    0
    ja veel meiden adviseren dat. Maar temperaturen gaat hem niet worden dat moet altijd op een vast tijdstip en met mijn wisseldiensten en mijn type werk praktisch onmogelijk. Ik wil liever nog niet aan de ovulatie test. Ik zit pas in ronde twee en kan dus nog alle kanten op. Ik wil mijn lichaam leren kennen zonder al dat getest. Dacht mogelijk kunnen de meiden die al wat meer rondes achter de rug vertellen hoe het ongeveer kan zijn. Maar goed mijn theorie is dat ik dus ongeveer op dag 26/28 mijn eisprong gehad zou hebben(voel hem iig niet). Dus dan volgende week ongi. Zo was het de eerste ronde ook namelijk, maar dacht misschien was dat toeval. Dus als het nu weer zo uitkomt dan zal het wel zo zijn. maar misschien zijn er andere theorien over.

En mocht het na een jaar niet werken zonder te gaan testen, dan moet ik ze mogelijk wel eens in huis halen.

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Vergeten te reageren, maar uit mijn echo bleek pcos.
    Inmiddels zijn de bloeduitslagen ook binnen en deze bevestigen het.

Ik heb clomid voor geschreven en gister een echo gehad en hieruit bleek dat ik een follikel heb zitten van 18 mm.

Dus zit eindelijk in mn vruchtbare periode en heb in de komende dagen mn eisprong..

Ben blij dat ik de stap naar de huisarts heb gezet. PCOS komt bij 10% van de vrouwen voor.
    Het is niks ernstigs, maar de hormoonwaardes zijn niet op orde. En hierdoor is een eisprong vaak niet mogelijk.

Nu maar duimen dat het snel raak is;)

18. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Meiske28: je menstruatie komt inderdaad gemiddeld 14 dagen na je eisprong. Dit kan een paar dagen eerder zijn of een paar dagen later.
    Wanneer je onregelmatig werkt, is temperaturen misschien niet zo betrouwbaar, want dit komt wel precies. Maar je kunt inderdaad wel kijken naar je cervixslijm. Dit heeft een vast patroon, wanneer het taai is en je er draadjes van kunt trekken ben je vruchtbaar. Hier moet je je lichaam goed voor kennen en dit een aantal cyclussen doen.
    Ovulatietesten zijn ook een goed middel, maar wanneer je langere cyclussen hebt is dit wel duur. En ik kan me voorstellen dat je eerst zonder toeters en bellen je lichaam wilt leren kennen.

Sheba84: hihi precies ;) Ik ben uitgeput nu. Ik heb nog geen datum, ik zit te wachten op een brief van het ziekenhuis met daarin een datum. Deze kan ik binnen een week verwachten. Ik ben ook benieuwd.

19. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Nana84 gaan jullie ook voor je eerste kindje of hebben jullie al een kindje?

meiske28, Ik heb ook wisseldiensten en vind het ool onhandig met het tempen en idd ovutesten vind ik zonde van het geld als je lange en onregelmatige cyclus hebt.
    Ik zou gewoon nog ff afwachten wat je cyclus komende maandjes doet en gewoon wat vaker klussen na cyclus dag 18..

20. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Ja Sheba84, wij gaan voor ons eerste kindje. Op de een of andere manier heb ik altijd al het gevoel gehad dat het bij mij niet zo snel en makkelijk zou gaan. Dus we doen wat we kunnen en we moeten er maar de tijd voor nemen. Hopelijk lukt het binnen nu en de komende 2 jaar. Maar het liefst natuurlijk morgen al hihi :D

Gaan jullie ook voor jullie eerste?

Share This Page