he leonie, klopt het dat je grotere kans op een miskraam hebt, als je clomid gebruikt? of is dat toeval dat ik dat "regelmatig" lees...
Hoi Ann ik hoop het niet, want ik heb nu weer clomid gehad. ik neem aan als dit een oorzaak kan hebben dat ze dit dan ook niet voorschrijven of iets anders gaan geven om je eisprong op tewekken. de gyn heeft hierover ook niks verteld, bij 1 op de 7 gaat het fout ( ik wil je niet ongerust maken ) maar dit is mij verteld door de gyn. Ze gaan ook pas onderzoeken doen als je meerdere mk hebt gehad hoe het kan komen dat je een mk krijgt, dus vooralsnog houdt ik het gewoon op dikke pech dat dit ons overkomt. liefs leonie
ok, dan is dat vast en zeker "toeval" want ondertussen ben ik ook aan het zoeken, en kan het nergens vinden, dus... ik ga er voor nog 1 cyclus, zeer gestructureerd te tempen (echt elke ochten om 7 uur) en elke dag een ovu test. zodat de dokter me niet naar huis kan sturen!
Het is heel belangrijk dat je elke dag om dezelfde tijd temp zodat je een duidenlijk beeld krijgt. Bij mij zag je echt geen verschil qua stijging het was constant hetzelfde. en toen ik begon met clomid zag je hem echt omhoog schieten. Ik zie dat je nu een half jaar bezig bent, ik was ongeveer 8 mnd bezig toen ik naar de ha ging, maar ik had ook tmp lijsten waarop hij kon zien dat geen eisprong had, ook heb ik gezegt dat ik zeker wist dat ik geen eisprong had en dat ik echt doorverwezen wilde worden dat ik het zo aanmodderen niet meer zag zitten, gelukkig heeft hij mij toen gelijk doorververwezen Ik hoop voor je dat jouw dokter jouw probleem ook begrijpt want ze zijn niet allemaal even makkelijk. liefs leonie
Annn, je huisarts kan verschillende hormonen in je bloed bekijken of het goed is. Na je eisprong is dat je progesteron, maar als je die niet kan waarnemen dan kan hij ook tussendoor je bloed laten onderzoeken. Met clomid heb je trouwens wel een verhoogde kans op een miskraam, omdat je baarmoederslijmvlies van iets mindere kwaliteit kan zijn. Ze schrijven dus wel clomid voor, want zonder eisprong geen zwangerschap. En vergeleken met andere middelen is clomid het veiligst. groetjes, Snoopy
he snoopy, dank je voor je antwoord! lees ik bij jou dat clomid niet meer werkt? hoe kan dat? wat zijn voor jou de volgende stappen?
Hi Annn, Bij sommigen werkt clomid helemaal niet, bij sommigen werkt het na verloop van tijd niet (bij best veel meiden). Bij mij heeft 1x de 100mg gewerkt en 1x de 150mg, maar bij die keren was mijn progesteron te laag. De laatste keer 150mg had de gyn de hoop al opgegeven, maar heb ik toch nog een eisprong gehad op dag 24. Ik weet niet hoe mijn progesteron was, heb geen bloed laten prikken. Want 150mg is voor mij geen pretje. De huisarts heeft bij mij bloed laten prikken zomaar ergens in mijn cyclus, want ik werd 8 maanden lang niet ongesteld. Daaraan (en aan een echo) kon hij zien dat ik pco heb. groetjes, Snoopy
Oh, vergeet nog wat. Ik krijg begin februari een LEO-behandeling, dan branden ze gaatjes in je eierstokken en dan kan je uit jezelf weer een eisprong krijgen. Gebeurt dat niet, of duurt dat maar een paar maanden, dan is de kans groot dat je weer goed reageert op clomid en op het spuiten van hormonen. groetjes, Snoopy
Mag ik er ook even bij. Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben 15/09 gestopt met mijn pil. Mijn eerste cyclus na de pil was 42d, daarna 35d en nu is het vandaag dag 43 ( maar heb een flauw vermoeden dat ze beginnen doorkomen ). Ik heb deze cyclus ook getempt maar ben gestopt na dag 28. Ik heb op dag 12 mijn eisprong gehad en toen is mijn temp na 3d hoger te zijn geweest terug gezakt ( wat volgens de verklaringen betekent dat mijn hormonen nog niet 100% in orde zijn ). Het is echt vreselijk dat het zo lang duurt omdat je toch iedere keer weer wat hoop hebt.
Hoi Ann, Was je voordat je aan de pil ging ook onregelmatig? Ik was dit wel, en dit was voor mijn HA de overweging om mij al vrij snel door te sturen naar de gyn (ik had rondes van gemiddeld 60 dagen, en niet altijd een eisprong). Uit een inwendige echo bleek PCO. Nu gebruik ik ook Clomid. Ik zou gewoon naar de HA gaan! Hopelijk heb je meewerkende HA die je niet te lang laat doormodderen, want die lange rondes zijn echt killing. I know!
Hoi, Ik heb mijn verhaal al bij de topic Haleluja gedaan. Daar zitten ook meiden met lange cuclussen. Sinds 5 oktober ben ik gestopt met de pil en bij mij kwam de ongesteldheid ook niet op gang. Ik ben toen in december naar de dokter geweest. Volgens haar was het echt nog ontpillen en veel vrouwen schijnen het eerste jaar weinig of niet ongesteld te worden. Dat zou niks uitmaken en daarna zou het goed komen. Ze begreep wel dat ik mij zorgen maakten en ik heb toen met haar afgesproken dat als ik in februari nog niet ongesteld ben ze mij zou gaan onderzoeken (Ik had het idee dat ondanks dat je eigenlijk gewoon een jaar moet wachten ze het wel begreep en mij wilde helpen. Misschien omdat ze zelf ook een vrouw is ) Vorige week donderdag kwam er een heel klein beetje bloed. Ik dacht he he. Dag 96 en daar is het eindelijk maar veel meer dan dat kleine beetje roze kwam er niet. Ik vond dat maar raar. Na al die tijd zou dat toch meer moeten zijn Ik ging op het internet zoeken of ik dit nu als ongesteldheid kan zien maar ik kwam steeds uit op innestelbloeding(!) Dus toen heb ik zaterdag getest en ik had een tweede streepje! Ik kan het nog niet helemaal geloven. Vrijdag ga ik weer testen. Als ik dan weer een tweede streepje krijg geloof ik het misschien wel en ga ik de dokter bellen. Ik weet hoe vervelend het is als je maar niet ongesteld wordt en je krijgt die hoopvolle verhalen te lezen maar ik wilde toch even laten weten dat als ik echt zwanger ben het niet ongesteld worden dus ook echt alleen van het ontpillen kan komen en dat er dus nog wel hoop is. Gr. P.S. Sorry voor het lange verhaal.
oh, ik ben echt blij met deze reacties! ik weet niet of ik voor de pil ook onregelmatig was. volgens mij wel! maar... toen hield ik me er nog niet zo mee bezig. ik heb nu in de planning (hoe lang het ook gaat duren!) om nog 1 cyclus te tempen. ik temp nu ook, maar ben er vorige week achter gekomen dat je echt elke dag op hetzelfde tijdstip moet doen, en dat heb ik niet gedaan, dus... geen eerlijk beeld. morgen is de cyclus waar ik nu in zit 8 weken! zucht! dat is echt frustrerend. want zwanger ben ik niet (uit inmiddels 3 testen in de afgelopen weken). laat mij maar lekker ongi worden (dat zal ik niet vaak zeggen...). de maansteen is ook opgestuurd, dus wie weet kan die goed werk leveren... maar na de volgende cyclus (tempen en ovutesten) KAN volgens mij de HA me niet meer weigeren. en het gekke is. ik heb bij eigenlijk alles het gevoel dat de tijd zo ontzettend snel gaat! maar als het hier om gaat
pfff... de cyclys waar ik nu in zit duurt nu al 60 dagen en nog niet ongi! hier raak ik dus echt gestresst van... en ik weet, dat moet ik niet doen! ik heb mezelf voorgehouden nog 1 cyclus te gaan, voordat ik naar de ha ga, maar... soms heb ik het gevoel dat ik nu al wil! raar toch? eerst 42, toen 48, 54, en nu zit ik maar te wachten...