lange cyclus - geen eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Madelon84, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik hoop dat jullie me een beetje info kunnen geven ik kan het niet echt vinden met de zoekfunctie.
    ben zo bang dat ik geen (goede) eisprong heb.. ik moet wat meer geduld hebben maar ben er erg bang voor en hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.
    voor de pil had ik altijd al lange cyclussen, 38-40 dagen. nu met de pil gestopt, eerste cyclus duurde 54 dagen maar dit is wel normaal dat weet ik. deze ronde ovutesten aan het gebruiken, want ik wil graag weten wanneer mijn eisprong is. ben op dag 10 begonnen voor de zekerheid maar nu nog steeds niet positief.
    hoe groot zal de kans zijn dat ik pco heb?
    zijn er meiden die een lange cyclus hebben en wel een eisprong hebben?
    pfff ben zo bang dat het bij mij allemaal niet normaal gaat..

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    als je twijfelt en zekerheid wil kan je dan niet naar je huisarts die kan je onderzoeken, want wat de antwoorden ook zijn elk lichaam zit anders in elkaar.
    Dit is niet om bot over te komen ofzo maar meer als tip en misschien kan de HA je wel gerust stellen.

3. sappie

sappie Fanatiek lid

Hoi Melanina,

Ik heb ook een lange cyclus! Onlangs gestopt met de pil om voor een 2de kindje te gaan. Deze cyclus duurde 70 dagen! Toen we voor ons eerste kindje gingen telkens een cyclus van 42 dagen. Maar wel degelijk een eisprong, anders was ons meisje er niet geweest.
    Ik ben nu ook met ovulatietesten bezig, dag 18 en ook nog geen ei ontdekt, maar ik denk dat het niet lang meer gaat duren (test is nl al redelijk positief) Even nog volhouden meid, het kan echt wel!

Liefs Sap

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik had lange cyclussen maar wel met een eisprong. Dus geef de moed niet op.

5. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    ik heb een cyclus van 37/38 en mijn dagen zijn dan rond de 21ste dag dit is mijn eerste maand dus ik hoop dat mijn testen ook positief zijn op die dagen :)

6. Madelon84

tnx voor de reacties!
    melanina: ik hoor zovaak dat de huisarts je pas onderzoekt als je het al een jaar probeert dus vandaar dat ik nog niet naar de huisarts ga.
    sappie: blij te horen dat jij met een lange cyclus een kindje hebt gekregen, dat geeft veel moed! ik weet ook dat ik heel ongeduldig ben, want we zijn nog maar net bezig. maar ik ben heel erg een doemdenker. dan lees ik verhalen van meiden met lange cyclussen waarbij pco of iets word geconstateerd en dan denk ik, dat kan mij ook gebeuren.. he bah ik moet gewoon wat positiever zijn! mijn vriend is dat gelukkig wel :)
    en als ik nou deze ronde geen positieve ovutest krijg? of zal ik eerst maar eens afwachten..

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ik had ook erg lange cyclussen en wel een eisprong. Twijfelde er zelf ook over of ik die wel had (nooit een eisprong gevoeld ofzo), ben toe gaan tempen. geeft meteen heel veel duidelijkheid..

8. sappie

sappie Fanatiek lid

Tempen is ook een goed idee! Doe ik ook! Geeft inderdaad duidelijkheid.
    Niet teveel zorgen maken hoor!

9. Madelon84

dank je wel lieverds! geven ovu testen dan niet duidelijkheid genoeg? of is dat niet betrouwbaar genoeg?
    tempen lijkt me zo rot want dat moet toch elke ochtend om de zelfde tijd? ik heb diensten dat ik om 5 uur op moet. dan zou ik elke dag om 5 uur moeten tempen..

10. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik ben ook voor het eerst met ovulatietesten bezig, moet er ook nog ff aan wennen.

Tempen moet eigenlijk wel iedere ochtend voor het opstaan rond dezelfde tijd. Kan me voorstellen dat dat wat lastig is met onregelmatige diensten. Misschien toch maar een paar maandjes de wekker zetten? (hoop niet dat het nodig is hoor, hoop dat je snel een positieve zw.test hebt!) Maar als je je temp een tijdje goed bijhoudt dan heb je tenminste duidelijk inzicht in je cyclus en mocht je naar de huisarts willen gaan dan kan je alvast te temp kaartjes meenemen.

Ik zal voor je duimen voor een snelle positieve zw test!

Lfs

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ovutesten zijn volgens mij ook erg duidelijk hoor. maar als je cyclus zo lang is moet je zo lang testen voor je een positieve test hebt. tempen is dan goedkoop.. je koopt voor een paar euro en thermometer en hier kun je heel lang mee doen.. Vond tempen zelf heel makkelijk maar je ziet natuurlijk niet wanneer je moet klussen.. nou deden wij dat genoeg ;) dus ik wilde alleen weten hoe mij cyclus in elkaar zat.

Succes!

12. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik had ook altijd hele lange en onregelmatige cyclussen, en was net als jij door alle verhalen ook bang dat ik PCO o.i.d. zou hebben. Ik ben toen ook begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Toen bleek dat ik wel degelijk een eisprong had! De 2e ronde met ovutesten ben ik toen zwanger geraakt. De ovulatietesten werden bij mij trouwens niet langzaam donkerder/positiever. De ene dag was het 2e streepje amper zichtbaar, en de volgende dag was hij super duidelijk (en dus positief). Laat je dus niet gek maken door alle verhalen over lange cyclussen zonder eisprong. Het kan natuurlijk wel, maar het is ook vaak zat dat je met een lange cyclus gewoon een eisprong hebt.

13. Madelon84

bij de een kan een ovutest dus steeds donkerder worden als de eisprong eraan komt en bij anderen, zoals bij jou beep, ineens positief! dat is goed, dan hoef ik er dus niet vanuit te gaan dat het nog heel lang duurt omdat het streepje steeds even licht is.
    ik gebruik de testen van matcare, die zijn goedkoop dus dat maakt me niet zoveel uit dat ik lang moet testen. als deze cyclus weer zoals voor de pil is (zo'n 38 dagen) dan weet ik dat ik de maand erop later kan beginnen met ovutesten.
    nu had ik nog zoiets van misschien zijn mn cyclussen na de pil wel korter en loop ik de eisprong misschien mis. vorige cyclus was dan wel 54 maar die tel ik niet mee omdat dat de eerste cyclus na de pil was.
    waarschijnlijk ook geen eisprong. hoewel ik wel vruchtbaarslijm op dag 36 had. daar heb ik toen zelfs een topic over geopend..
    hebben jullie altijd vruchtbaarslijm voor de eisprong?

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi,

Was je voor je aan de pil ging ook ongeregeld?
    Dan is de kans groot dat je pcos hebt.
    Maar als het na de pil is dan kan het ook het ontpillen zijn.

En klopt van dat als je een jaar bezig bent dat ze je dan pas doorsturen.

Ik zou gaan tempen als ik jou was.
    Daar zal de dokter ook om vragen als je er heen zou gaan.

Als je pcos en overgewicht heb kan met lijnen de eisprong weer opgang komen.
    Eveneens als een miskraam.
    Ik heb 2x hormonen moeten gebruiken om zwanger te raken dat ik beide keren mis.
    Toen was ik in eens zwanger van m'n dochter en toen ze 3 maanden was raakte ik ook weer zwanger.

15. Madelon84

voor de pil was ik niet onregelmatig. alleen duurde mn cyclussen lang, maar altijd 35-40 dagen. is de kans dan groot dat ik pcos heb?
    heb geen overgewicht, dat scheelt dan weer. weeg 55 kilo.
    mmm kijk, dit vind ik dus eng.

16. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was Madelon. Mijn cyclus was voordat ik aan de pil ging ook super lang en onregelmatig. Het KAN dus PCO zijn, maar dat HOEFT dus niet. Ik heb het in ieder geval ook niet. Ik zou eerst gewoon eens kijken of je met de ovulatietesten een eisprong kunt vinden. Lukt dat niet: geen paniek, kijk het de volgende ronde nog even aan, en begin evt. met temperaturen. Ik zou me pas wat meer zorgen gaan maken als je na 3 cyclussen geen eisprong hebt kunnen vinden.

Dus voor nu: relax! Het komt vast goed!

Groetjes,
    Bibi

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik werd 1x in de 3 maanden ongesteld.

Je kan je huisarts is bellen en gewoon is vragen.
    Het hoeft het niet te zijn hoor.
    Maar met pcos word je ook gewoon ongesteld.

Deel Deze Pagina