stoppen met roken maar je man/vriend nog wel roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angilla, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ik probeer nu 2 maanden zwanger te worden en ik ben ook gestopt met roken maar me aanstaande man rookt nog. Ik heb elke dag steeds meer de behoefte in een sigaret en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen

wie hebben hier nog meer problemen mee

gr angilla

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb gewoon geeisd dat we samen gingen stoppen. Een baby krijg je niet alleen en ik vind dat beiden een steentje moeten bijdragen. Sowieso is het ook beter voor zijn vruchtbaarheid als hij niet meer rookt en jij hoeft dan niet meer in zijn rook te zitten. Ik zal dit met hem bespreken en als hij weigert ook te stoppen dan rookt hij maar buiten of in ieder geval ergens waar jij het niet ziet. Hij mag wel iets over hebben voor de gezondheid van zijn toekomstige kind!

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik ben gestopt met roken toen ik zwanger was...
    Mijn man rookt ook nog...maar absoluut niet in mijn buurt.
    Hij heeft wel al geprobeerd te stoppen maar het lukt het nog niet....

Hij rookt altijd op het balkon.

De eerste weken zijn het ergst meid...je moet even volhouden de behoefte gaat vanzelf weg...zeker als je straks zwanger bent ;)

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Same here.
    Mijn vriend rookt buiten of in de schuur als het regent.
    In huis wil ik het absoluut niet meer.
    Maar hem laten stoppen....denk dat ik dan een heel sjagarijnig persoon in huis krijg en dat wil ik niet.

5. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    mijn vriend rookt ook maar als hij binnen komt ruik ik het toch en heb al last van onpillen en noem maar op ik probeer sterk te zijn maar ben bang dat ik een keer door de mand ga vallen

6. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Toen ik zwanger werd ben ik gestopt met roken, hubbie toen ook...voor 2 weken..toen hield hij het niet meer...en is weer gaan roken...maar niet in huis of auto...daar word zoiezo niet gerookt.( altijd leuk met verjaardagen..staan ze allemaal meer buiten dan binnen hihihih )...denk ook niet dat ik m moet dwingen..werkt averechts denk ik....
    Heb er ook geen moeite mee....

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Toen ik zwanger was zijn we beiden gestopt.
    Misschien kan je hem voorhouden dat een kindje een gezonde papa verdient?

8. Trees

Trees Niet meer actief

helemaal mee eens!

Maar moet dat voor de vader in spƩ niet heel vanzelfsprekend zijn? Al is het alleen maar om de moeder te ondersteunen bij het stoppen. Lijkt me namelijk hartstikke moeilijk als je constant rook ruikt of iemand anders ziet roken. Sorry, maar vind het eigenlijk vreselijk egoistisch van de mannen die gewoon door blijven roken. Leuk zeg voor zo kind als papa ziek op bed ligt met longkanker...of misschien wat minder extreem niet fijn een potje kan voetballen met zoon of dochter zonder zijn longen uit zijn lijf te hoesten. Mama moet stoppen, maar voor papa is dat teveel moeite :( Ik noem dat meten met twee maten!

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:) :thumup: =D>

10. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ik ben inmiddels 1 maand gestopt met roken, voor het geval dat ik zwanger raak binnenkort ;) hihi
    Mijn man en hadden afgesproken dat hij zoveel mogelijk niet in mijn bijzijn rookt. Hij rookt nu automatisch minder nu ik het niet meer doe.
    Van mij mag hij wel door blijven roken, zolang het buiten is.
    Ik dacht dat als ik nu rook zou ruiken, dat ik ook weer heel graag een peukie zou willen, maar dat is helemaal niet zo. Ik wilde eerst niet stoppen, maar toen we besloten een kindje te nemen, deed ik het wel en met een goed doel! Ik denk dat er daarom geen moeite mee heb. Nu rookt hij buiten, op zijn werk en in de auto (in die laatste kom ik toch nooit).

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.355
    36.211
    113
    Ik snap ook niet waarom die mannen niet stoppen, je gaat toch samen voor een kindje?

Ik rookte zelf niet, maar mijn vriend is gestopt voordat we zwanger probeerden te raken. We zijn nu bijna 2 jaar verder en heeft nog geen sigaret weer aangeraakt.

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ook wij zijn 2 jaar geleden samen gestopt met roken omdat ik stopte met de pil. We hebben samen dat boek van Allen Carr gekocht en gelezen. Gingen er vrij sceptisch in maar werkte wel. Nu 2 jaar verder en allebei eigenlijk vanaf het begin nooit meer moeite mee gehad. Zeker fijn omdat het allemaal wat langer duurt bij ons om zwanger te worden en we nu iig weten dat we er ook op dat vlak alles aan doen wat we kunnen.

Probeer het gesprek gaande te houden met je vriend/man over dit onderwerp.

Succes!

13. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ik vind het gewoon jammer dat wij alles moeten doen als we een kindje willen en of als we zwanger zijn. we mogen bepaalde dingen niet meer eten en stoppen met roken is het beste wat je kan doen voor het kindje

mijn aanstaande kan gewoon niet stoppen en het hoef ook niet maar ik baal er soms van hij kan idd ook wat kan doen als taak van een aanstaande vader en de sperma word er in ieder geval ook beter op dus misschien meer kans op een kindje

14. loes123

loes123 Lid

7 mrt 2008
    16
    0
    0
    ik ben het hier zo mee eens, maar je kan iemand niet dwingen. we zijn een paar maanden geleden gestopt met het in huis roken en ik ben gestopt met roken sinds 1 juli j.l. t is zwaar nu nog, maar als ik denk aan een eventueele zwangerschap in spe dan word het makkelijker te doen!
    aan alle stoppers doorzetten jullie kunnen het!

Deel Deze Pagina