Goedenmorgen Kayleigh wow dat is wel heel laag! Laat ze er maar even goed na kijken meid! Zwangerwens zooooo netjes hoor, daar heb ik de puf op dit moment echt niet voor "schaam". Chila meen je dat nou serieus? Dat ze over 5 kilo al moeilijk doen? Ongeloofelijk vrouwen die zwanger raken zonder hulp hebben vaak ook wel het nodige aan kilo's bij hun, daar word toch ook niks van gezegd. Vind het wel belachelijk hoor, tis gewon stempel drukken iedereen hoort hetzelfde als het perfecte plaatje te zijn. Belachelijk! Bianca dat is een kort nachtje meis. Hier ook hoor, mannetje komt om 1uur thuis en om 10 voor 6 ging de wekker weer pff. Ik kan al dagen niet slapen zo vervelend lig de hele nacht maar te woelen en draaien. @bloeddruk mijn bloeddruk was altijd 110/60 tijdens de zwangerschap en dat vonden de huisarts en vk perfect. Als ik op de 180 zat of hoger moest ik al in de gaten gehouden worden en mocht het niet hoger. Raar dat ze dan zeggen dat 180 perfect is bij mij dus niet. Wat me bloeddruk nu is wil ik niet weten denk veel te hoog aangezien me gewicht ook te hoog is..... Wie weet hoe je je baarmoeder aan je buik kan voelen als je niet zwanger bent? Ik voelde net toevallig en het was net of ik me baarmoeder voel maar dan heel hoog. Dat kan natuurlijk niet. Ik heb trouwens ook al 2 dagen last van pijn in me rechterzij wat dat nou weer is. Word er gek van pfff........ fijne dag meiden!
Goedemorgen allemaal! @Zwangerwens: Ik hoop ook voor je dat ze daar niet moeilijk over doen. Ik heb waarschijnlijk gewoon de verkeerde gyn getroffen! Super dat je aan het sporten bent haha, mijn vriend en ik zijn er ook mee begonnen,elke avond een eind wandelen! Gaat goed. @Bianca: Ik weet niet wat dit is, maar las wel dat je bij pco geloof ik tussentijdse bloedingen kunt krijgen Lekker vaag allemaal. Maar een eisprong kreeg ik voorlopig nog niet zei de gyn. Maar afwachten. @Troelala: Ja 5 kilo...Dat viel ook wel ff rauw op me dak. Ik ben helemaal niet dik ofzo gewoon ''normaal'' maar omdat ik dus medicijnen slik heb ik er wat bij aan gekregen. En de gyn vroeg me wat ik voor medicijnen slik en toen ik zei welke zei ze ook nog ; ''oja, dat zijn echte dikmakers''. En daarna zei ze tsja probeer er maar 5 kilo af te krijgen dan zullen we wel verder kijken. Eerder kunnen we jullie niet helpen. Een fijne dag allemaal, ik ga vanmiddag lekker met mijn zussen en neefjes en nichtje op pad! Liefs Chila
@ Troelala, nee had gister eigenlijk ook geen zin, maar toch even doorgezet. En als je dan eenmaal buiten bent is het heerlijk, tis ook elke keer zacht weer nu dus. En ik loop met manlief, dan klets je ook nog gezellig. Anders zit je voor de tv/computer en wordt en niet zoveel gepraat hahaha... Allemaal voordelen hihih En over je baarmoeder, heb geen idee. Heb ook een paar keer van binnen gevoeld ivm slijm (werd dan geadviseerd) daar werd al niet eens duidelijker van dus... @Kayleigh, ben benieuwd wat huisarts zegt? Hoelaat moet je heen? @Chila, ja ik hoop dat mijn gyn niet zo moeilijk doet, doe gewoon zwarte kleren aan hahaha. Weet al dat het een mannelijke gyn is. Geniet maar lekker vanmiddag met je zussen en neefjes en nichtjes!! @ Bianca lekker gewerkt? Werk je alleen 's ochtends? Ik heb heerlijk uitgeslapen vanochtend, beetje te lang eigenlijk hihi, schrok 11uur wakker (schaam). Maar toen moest ik naar wc en veegde ik weer rood. Ik wordt een beetje gek hoor van mijn lichaam. Ga morgen naar sauna en dan net dit. Kan nu even niet hoor, kan toch niet met ongi in de sauna lopen?
@ Troelala: dat je te dik bent wil niet meteen zeggen dat je bloeddruk te hoog is hoor... Ik heb een BMI van 40,2 en mijn bloeddruk is perfect! Vorige week nog gemeten...
@Troelala 110/60 is een mooie bloeddruk voor een zwangere vrouw! 180?? Dat is wel erg hoog haha.. 120/80 is normaal.. 120 is de bovendruk en 80 is de onderdruk. Pff voor jou dus ook een korte nacht .. @Zwangerwens Nee ik werk met avond en ochtenddiensten. Ik werk in de ouderenzorg in de verzorging. Ik werk voornamelijk veel avonddiensten, maar af en toe ook ochtenddiensten.
Troelala, mijn bloeddruk is 112/55 en mijn BMI 32, van daaruit zeiden de artsen hmm dat vrij lag bij BMI 32, dus met een zwaar gewicht hoef je niet meteen een hogere bloeddruk te hebben Pff Bianca wat was jij vroeg op... Zwangerwens, balen als je nu op eens ongi krijgt!! Ik duim er voor dat niet zo is... Mijn suiker was weer erg laat... blds 2.8 nu moet curve deze week en ik moet telkens als ik mij flauw voel of met prikken merk dat hij echt laag is moet ik druivensuiker pakken... Raar is ik ben een tijd verslaafd geweest aan druiven suiker en toen viel ik kilo's af!!! Als hij zo laag blijft, moet ik een dieet gaan volgen om mijn suiker op peil te houden ... Vandaag weer wat dingen gehaald voor onze logee komend weekend... Ze komt al vrijdagavond t/m zondag ipv vanaf zaterdagavond... Mijn man wilde haar al eerder hier hebben en haar mama vond dat helemaal niet erg even rust in huis Hebben plastic bordjes en bekers en bestek gehaald, ze heeft in boze bui neiging om te gooien en dat liever niet met mijn breekbaar servies Ik weet niet wie aan mij vroeg welke boekje ik spaar... Heb even een setje van 4 boekje gevonden, de rest ligt ver opgeborgen achterin een kast bij mijn ouders...
@ Kayleigh: bah wat vervelend meid... Ik hoop dat de druivensuiker gaat helpen. En anders dat het dieet je gaat helpen om je suiker op peil te houden. Want als dit ook niet werkt zul je moeten spuiten ben ik bang... Hahaha nee kan ik me voorstellen dat je dat niet met jullie breekbare servies wil hebben... Wat een leuke boekjes zeg!
Haha, toen jij er nog niet bij was had ik volgens mij ook hier al eens aangegeven hoe lief het kleine meisje kan zijn... Maar ze kan ook een krengetje zijn... Mama heeft geen controle over haar dus ze heeft veel structuur nodig... Nou krijgt ze die bij ons en gebeurt het bij ons eigenlijk niet dat ze gaat gooien, maar toch... niet afgelopen kerst maar die er voor heeft ze de (wel eens waar kleine) kerstboom door de kamer gegooid omdat ze boos was op mama... Zo ik ga koken en dan werken tot 23.30
Wooow, dames, wat gaan de rea's snel! Kan het bijna niet bijhouden. Hier iemand die een beetje test verslaaft aan het worden is en zonet een licht posi test zag. Nu echt wat dit nou weer is... Morgen maar met ochtendurine een super sensi doen en dan kijken wat er uit komt. Heel irri dat onzekere!!
Ja ik zit al zo'n weken te wachten op ongi (of positieve test natuurlijk) en dat wordt je ongi terwijl je dat juist nu even 1 dag niet wil. Heb wel buik pijn hele dag. Maar het zet niet door, alleen bij afvegen en wordt nu steeds minder. Nouja zien het wel, dan maar tampon gebruiken? Ga me er niet meer druk om maken, eigenlijk wil ik wel ongi worden kan ik door naar volgende ronde!! Leuke boekjes spaar je zeg!!
Moet ik deze spotting nou ook laten gelden als ongi. Tis alleen bij afvegen, eer zit nog niks op inlegkruisje!! Vorige week ma had ik dit ook! 's avonds is het dan weer over. En die week daarvoor ook, zou dus inhouden dat ik elke week spotting/ongi heb??? Snap er niks meer van Zal effe kijken hoe het vanavond verloopt!
Als ik jou was zou ik een excel bestandje bijhouden waarin je kan bijhouden wanneer je bruin en/of bloedverlies heb. Dat moet ik de komende 6 maanden ook van de HA doen. Je hebt dan niet alleen voor jezelf een overzicht, maar ook iets om voor te leggen voor je HA.
dames! @zwangerwens nou inderdaad, ik heb wel ergens gelezen dat je dat wel als een ongesteldheid kunt beschouwen. ook al is het 1 dag. maar bij jou 1 veeg? weet je toevallig wanneer vorige keer was? @kayleigh ben benieuwd naar je bloed onderzoek! dan nog een vraag: zoals ik al zei dacht ik aan mn slijm dat mn eisprong eraan zou komen.. maandg was mn temp 36,0 en nu twee dagen 36,2.. maar na een eisprong moet de temperatuur toch ineens omhoog schieten en niet in een paar dagen? verder heb ik buiksteken.. en dit zijn geen zachte.. bij het plassen voel ik mn onderbuik. (dat gedeelte wat in je ondergoed verdwijnt, dus echt de onderbuik!) bij plassen voel ik het, als ik een bult afga met de fiets voel ik het.. en nu voel ik het zelfs bij zitten op de bank. ben ook beetje misselijk van vandaag. nauwelijks wat gegeten! iemand enig idee wat dit toch is?
@ Zwangerwens: kijk eens bij mijn tempkaartje? Daar zie je ook een aantal keren spotting, na mijn menstruatie... Het kan... Ik zou het nog niet als menstruatie gaan rekenen... @ Leanne: het kan ook in een paar dagen omhoog gaan, dat hoeft niet persé in 1x... Ik ken dat gevoel wel. Ik heb dit eigenlijk alleen als ik ongi moet worden of ben...
@ paniekerdje en leanne, ja ik hou het al een hele poos bij hoor, wanneer ik wat voor klachten heb, inclusief temp. Mijn temp zit afgelopen 2 wk tussen 36.5-36.7. (rectaal) Dus daar kan ik weinig uithalen. Mijn vorige spotting was vorige week maandag (27 feb) en daarvoor 16 feb. Dus als ik dat als ongi moet rekenen ben ik wel heel vaak ongi. Dus snap er even niet zoveel van, hopelijk krijg ik volgende week vrijdag wat meer duidelijkheid van gyn! Maar als er iemand anders ideeen heeft hoor ik het graag hoor @ Leanne, wanneer mag jij testen? ben benieuwd?
Hoi dames, Ik sluit me ook maar even bij jullie aan, zag dat Kayleigh van onze 1987 forum hier ook zat..dus dat is fijn Ik hoor ook nog niet thuis bij de PCO'ers..iig niet helemaal, want mijn gyno kan het niet met zekerheid zeggen maar ben wel bekend met lange cyclussen! Misschien kan ik wat steun uit jullie verhalen halen! Liefs, Laura
He Laura, leuk dat je je ook hierbij aan hebt gesloten, ook hier WELKOM dus... Leanne, wil niet vervelend doen, maar ik heb dat al 50 dagen, mijn testen zijn negatief en mijn ongi nog niet te zien, hoop dat jij wel of positief test of ongi mag worden... Zwangerwens, hoop echt dat het weg blijft ivm de sauna, anderzijds dat het eindelijk maar eens mag komen meis...
Maar mijn cholesterol is ook te hoog, heb veel stress en spanningen gehad dus ik denk dat mijn bloeddruk op dit moment wel wat hoger ligt. Ik weet dat het niet aan het gewicht ligt want me zusje is zo 113 kilo maar zo gezond als een vis het is je levensstijl enz. En die is van mij afgelopen jaar niet zo best geweest....
Ik bedoelde 120/80 dat was voor mij al hoog tijdens de zwangerschap. Ik mocht niet veel hoger gaan want dan had ik een probleem. Maar misschien ook wel omdat me bloeddruk normaal 110/60 is en dan de stap na 80 of 85 is wel al een verhoging..... Ja echt een korte nacht. Vanacht ook niet al te best geslapen en WEER met een stijve nek uit bed gekomen. Ik weet niet wat het is maar ik kom de laatste tijd elke keer met een zere of stijve nek uit bed niks aan! Fijne dag meiden, ik ben vandaag de hort op ben er vanavond weer! Niet teveel kletsen hoor want dan moet ik weer zoveel bijlezen haha!