Hey meiden, @Kayleighoeh wat een schoonzus zeg.. Wat een leuke kraamcadeaus zeg, heel leuk, @mamavanjoshua: jammer dat je negatief hebt getest, maar het kan nog hè! @Zwangerwens:hoe gaat ie? Jij ook niet zo lang ongi geweest hè, nu hopen op een eisprong! @iedereen: morgen de echo! Ben wel zenuwachtig, zou de clomid zijn werk doen of niet hoop het zo! Morgenavond ofzo laat ik het weten. Liefs Chila
@ Chila: ow ja alles kan hahahaha... Ik ga gewoon nergens meer vanuit en dan zien we 't vanzelf wel... Ik ga duimen voor die eisprong hoor!
Chila, ook voor jou duim ik... Mama van Joshua, op zich is het niet zo heel moeilijk, alleen gaat er wel even tijd in zitten... En er gaan heel wat luier is zitten... iedere rol zijn 2 luiers in elkaar gedraaid... Anders krijg je zulke kleine rolletjes en dan voor de locomotief 7x7 en een hydrofielluier er om heen en dan de wielen van de locomotief zijn 12 tot 14 van die rolletjes (2 rijen van of 6 of 7) en voor de aanhang wagen het zelfde en daar met veeel touwtjes het mandje en die locomotief op vast gebonden... Net zei iemand, jij krijgt deze keer wel een normale cyclus, maar geloof er niks meer van... Ga er ook niet vanuit, dan kan het alleen maar mee vallen...
@ Kayleigh: zou je mij een hele uitleg kunnen sturen? Per PB of per mail? Dan kan ik 't ook eens gaan proberen...
Ik ben een plaatje aan het maken met foto's, nummers en kleuren en dan een stukje uitleg, ben ik gister avond mee begonnen, werk hem nu even verder uit en dan stuur ik hem toe
Hey allemaal, hier eindelijk weer paar dagen vrijn na het paasweekend gewerkt te hebben!! Net laatste clomid gehad. Dus nu vrijdag afwachten... Mijn hoofd is er constant mee bezig, met de babywens... zou graag zien dat ik er wat minder mee bezig was. Heeft iemand tips/ideeen hoe mij dat zou gaan lukken misschien?? Ben namelijk bang dat het negtieve invloed heeft?? Ga van de week al veel sporten dus qua afleiding zit dat wel goed. Maar als ik dan maar weer een sec thuis ben en/of tussendoor iets wat ik aan het doen ben... gaan mijn gedachtes daar naar toe, wordt er een beetje gek van!!! (snik snik)
hoi lieve meiden Sorry sorry sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Maar het ging hier niet zo goed. Eerst een lieve oom begraven, nu vorige week onze beppe weg gebracht. Zo lieve vrouw en nu is ze er niet meer. De oudste had het er best moeilijk mee, maar is heel flink mee geweest heeft haar 2x opgebaard gezien, en is mee na de begravenis geweest dus daar was ik super trots op! Moet zeggen dat zij ook een speciale band hadden en altijd zullen blijven houden. Maar goed het hakte er allemaal wel in! Daarbij ging het mis met me dieet, moest stoppen. Ben gelukkig nog niks weer bijgekomen. En ik zit sinds 2 weken weer aan de pil helaas. Me man heeft zich nog steeds niet laten helpen, en hoe welkom een 4e ook zou zijn ik weet dat het zo gewoon goed is. Ik wil dus geen risico lopen en ben dus weer aan de pil gegaan. En dat is te merken, ben weer stront saggie, last van duizeligheden en me buik pfff. Moet volgende week ongi worden ben benieuwd zal wel een bloedbad worden. Maar goed zodra me man een afspraak heeft gemaakt en echt laat helpen dan ga ik snel weer van de troep af want ik word er echt kriegel van!!!! Ik hoop voor jullie allen dat jullie heel snel zwanger mogen raken van een prachtig wondertje, want het is jullie zo enorm gegund meiden!!
Och wat heftig allemaal troelala! Dat is niet niks idd om mensen om je heen, die je lief hebt te moeten missen. Heel veel sterkte te komende periode. Wat fijn dat je oudste erbij kon zijn enzo, kan ze het later ook beter verwerken zeggen ze altijd he! Goh balen dat je moest stoppen met je dieet! Waarom eigenlijk? Maar wel fij dat je op gewicht blijft!! Waarom heeft je man niet al een afspraak gemaakt? Aan een chagi vrouw heeft hij ook niks immers haha. Of wil hij dat liever dan geholpen worden?? Mannen zijn beetje bang voor de dokter hihi.. Weet niet of je alles terug hebt gelezen? Maar heb hier provera gehad en ben flink ongi geworden. Op CD3 gestart met clomid, vandaag (CD 7) laatste gehad. Vrijdag weer voor echo om te kijken of er eenn eisprong op komst is! Dus er zit schot in de zaak, nu alleen nog spannend of het aanslaat allemaal!! Vind het heel moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn! Lukt eigenlijk niet, en ben bang dat dat negatieve invloed heeft
Pff Troelala, wat heftig meid... Sterkte... En met je man, wel vervelend dat jij nu weer aan de pil moet, weer een hoop hormonen en troep in je lijf... Hoop dat hij snel een beslissing maakt... Of kindje of laten helpen, maar dit is niks!!! Zwangerwens, er niet aan denken... Ik denk dat dat een onmogelijke opgaven is en dat er echt geen remedie is om er niet aan te denken. Die laatste huisarts van mij zij ook, dat kan gewoon niet... Je denkt er altijd wel aan, misschien soms iets minder dan de andere keer, maar er aan denken doe je altijd...
@zwangerwens dank je wel! Het is zeker niet niks. 2 mensen in 2 weken vind ik al veel te veel! Maar goed wat doen we eraan, helaas helemaal niks! Kon het maar! Ja voor mijn zoon is het zeker goed dat hij is gegaan en op zijn manier afscheid heeft genomen, zo heeft ie het zelf een plekje gegeven. De eerste dagen toen ze net overleden was, was hij heel vaak emotioneel praatte veel over haar. Na de begravenis zei hij; beppe is nu bij pake he. Nu zijn ze weer vooraltijd samen. S'morgens de volgende dag zei hij, ik heb vanacht nog even na de sterren gekeken en zag beppe met pake. En daarna heeft ie er niks meer over gezegd. Denk dat het nu een plaatsje heeft bij hem, hoe erg hij haar ook zal missen. Hij zal haar nooit vergeten iniedergeval! Ja ik moest stoppen omdat me lichaam er veel te heftig op reageerde, kreeg last van hartkloppingen en duizelingen enz. Dus moest per direct stoppen helaas. Maar het is wel fijn dat ik niks ben aangekomen er na. Nu zo houden en nog meer afvallen natuurlijk. Pff mijn man is geen ziekenhuis held haha. Dat ik saggie ben dat merkt ie wel, dat zegt ie zelf ook al steeds. Tsja hoe zou dat nou komen he? Komt door die hormonen troep merk het zelf ook aan alles hoor, blaf hem geregeld af terwijl ik dat anders niet deed. Maar goed het zit niet in onze verzekering, dus hij moet of wachten tot eind van het jaar dat ie kan overstappen na andere verzekering, of hij moet nu een aanvullende nemen, maar dan moet ie nog een jaar wachten voor het vergoed word. Dus ik zal voorlopig wel aan de pil moeten helaas. Durf het ook niet zonder aan..... Wat goed dat je ongi bent geworden. Hoop dat het allemaal voor je aanslaat meid! Komt helemaal goed weet het zeker!! Kayleigh dank je! Het is ook zeker heftig. Dat zeggen vele ook tegen ons die weten wat we door maken op dit moment. Maar goed ooit gaan we helaas allemaal dus het hoort bij het leven. Al had ik liever dat dit niet bestond maar goed! Ik vind het ook niks maar goed heb nu even geen keuze. Het is of een jaar wachten, of een half jaar wachten. Of zelf betalen maar dat is gewoon teveel geld voor ons. Of zwanger raken en het zou zeker welkom zijn bij mij, maar ik weet ook dat het goed zo is. Dus het risico wil ik ook niet lopen hoe verleidelijk het soms ook is haha.......
Troelala: heftig allemaal, heel veel sterkte ermee. @Iedereen: oh meiden, net terug van de kliniek en wat een spanning zeg. Kreeg een inwendige echo en zoals zij kon zien heb ik al een eisprong gehad! Gelukkig zijn we vroeg van tevoren gaan klussen. Ze vroeg of ik er nog iets van gemerkt had en nu ik erover nadenk heb ik zondag erge buikpijn gehad sochtends. Nu maandag moet ik bloed laten prikken om te kijken of er idd een eisprong is geweest en dan die week erop kan ik testen. Ik ga er vanuit van niet maar wel heel spannend hoor. M'n vriend wou meteen al testen haha de schat, ik zei al dat kan nog niet hoor! Ik heb vandaag wel zeurende buik en rugpijn maarja dat hoeft niets te zijn. Oh ik hoop het zo, maar weer dat wachten hè, echt vervelend!
Zo wat fijn man! Maar wat heb jij vroeg een eisprong dan! OP CD 9 ofzo al gehad dan zeker? Nou jullie hebben goed geklust toch!! Dus nu maar hopen. Nu ik nog... Ik hoop zo dat het bij mij ook aanslaat,maar ben wel een beetje bang... waarom? ik weet het niet, geen aanleiding... maar meer gevoel. Misschien omdat het eerst ook niet allemaal van een leien dakje ging, dus zal nu ook wel niet!! Als ik er aan denk wordt ik er al zenuwachtig van!! blehhh
Heel vroeg ja. Ik geloof het ook nog niet zo ha ha. Maar zal dan wel rond cd9 inderdaad. Ben zo benieuwd. Maar heb sinds vanochtend lage rugpijn weer en misselijk en buikpijn. Echt vervelend nu. Meis, ik snap je heel goed. Ik hoop voor je dat het bij jou ook z'n werk doet. En ik snap je gevoel hoor, ik heb nu ook zoiets van, het zal wel maar ze zullen wel een foutje hebben gemaakt. Maar het gaat bij jou vast goed komen!
Heeft ze er ook wat van gezegd dat het ook veel te vroeg is, of dat het problemen kan opleveren? Of maakt het helemaal niks uit. Wanneer ga je nu testen? Ik zelf heb niet zo goed gevoel, maar komt ook omdat ik nu niks voel... Dus kan niet nagaan of medicatie zijn werk doet haha. Maarja is ook wel logisch nou! Hadden we maar een luikje!!
Ze heeft niks gezegd nee. Maar ik denk dat het niet klopt want lees dat een eitje 8 dagen ong nodig heeft om te rijpen, als ik dus een eisprong heb gehad is dat geen 8 dagen geweest. Nou me hoop is alweer vervlogen en heb soms gewoon ook geen zin meer ermee door te gaan Doe jij wel ovu testjes ?
Oh oke, misschien iets op eens een topic over te starten en na te vragen? Vond het al wel erg vroeg op CD 8 of 9. Terwijl mijn gyn zei dat CD12-CD14 het vruchtbaarste zijn normaal gesproken! Maar goed er zullen ook uitzonderingen zijn. Nee doe geen ovu testen. clomid kan dat positief maken had ik gelezen en gevraagd aan gyn. En de gyn zei: niet doen, we controleren nu dmv de echo en duidelijker dan dat kan niet. En anders ben je er alleen maar veel te veel mee bezig, aldus gyn (hihi en gelijk heeft hij) Hoe nu verder bij jou. Maandag bloedprikken op progesteron zeker? En moet je ook weer voor echo of??
Denk dat ik inderdaad in het zwanger worden forum even deze vraag stel. Ze zei verder niets over te vroeg ofzo, ben nu wel heel onzeker. Oké, had ik toen ook al tegen jou gezegd dat ik dat gelezen had hè. Maandag bloedproeven of er een eisprong idd is geweest en dan die week erop moest ik testen. En daarna anders weer clomid nemen.
Ja kan ik me voorstellen,het maakt je zeker weten weer onzeker! zal effe kijken of ik je topic kan vinden, kan ik mee lezen Oh zou best kunnen dat jij dat gezegd hebt idd hihi. Waarom eigenlijk maandag pas bloedtesten. Ik dacht dat ik begrepen had dat je tot aan een week na je eisprong nog kan meten of je eisprong heb gehad. Dus als jij zondag eisprong hebt gehad en een week later pas op maandag bloed prikt??? dan kan het zijn dat de waarde te laag is toch... Ik had namelijk bij 1e afspraak bloed laten prikken op progesteron (of ik afgelopen week eisprong had gehad) toen negatief, maar moest week later weer prikken om te kijken of ik die week later niet nog eisprong gehad heb...
Ik snap het nu ook niet meer! Echt frustrerend haha. Heb wel ff op internet gezocht en daar staat dat je wel een vroege eisprong kunt krijgen en zwanger kunt raken. Waarom ik maandag pas bloed moet prikken weet ik eigenlijk ook niet
Dit staat op internet: Aan de hand van de echo wordt bekeken of, en wanneer u ongeveer een eisprong hebt. 7 dagen na de eisprong laat u nogmaals bloed prikken voor de bepaling van het progesteron, een hormoon dat een bepaalde hoogte moet hebben om te kunnen zeggen, dat het een ´volwaardige´ eisprong is. U krijgt daarvoor een lab-formulier mee. Dus waarschijnlijk omdat maandag ong een week na m'n eisprong is