Lange cyclus (geen menstruatie)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door liefwondertje, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
  2. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    #1062 liefwondertje, 25 apr 2012
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
    Hmmm, zie net dat ik primolut gekregen heb voor 10 dagen... is dat het zelfde ??

En kan ik gewoon vandaag met die zooi beginnen? Heeft die vent volgens mij niks over gezegd. :(

Er staat, beginnen op dag 16 tot 25 van de cyclus, maar ik weet mijn cyclus dus echt, gewoon maar beginnen denk ik :(

3. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h02179.pdf = bijsluiter van primolut. Als ik het snel lees, is het ook om de menstruatie op te wekken, maar waarom beginnen op dag 16 geen idee....

Ik slik provera wekt menstruatie op, en dan kan het proces van eigroei en eisprong (opgewekt door clomid) beginnen... Krijg jij ook iets om eisprong op te wekken??

4. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    Heb tot nu toe alleen primolut, maar verwacht niks van mijn huisarts, moet alles zelf regelen. Ik ga een andere huisarts zoeken.

5. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zou morgen nog een andere huisarts zoeken als ik jou was en direct afspraak maken hihi... Heb je van je zelf wel een eisprong dan?

6. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    Uuuh zou et niet weten,,..
    Heb wel ovu testen, maar ben te lui om te testen.
    Heb het wel een tijdje bijgehouden maar....;)
    duurde me te lang...

Heb net tegen vriendlief gezegd dat ik een andere huisarts gingen, hij was het helemaal met me eens :D

7. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Chantal, ik zou gewoon beginnen, want in de bijsluiter staat
    "Voorkomen van heroptreden van dysfunctionele (onregelmatige) bloedingen
    Om herhaling van dysfunctionele bloedingen te voorkomen dient u tijdens de volgende 3 cycli van de 16e tot en met de 25e cyclusdag 1 tot 2 maal daags 1 tablet Primolut N in te nemen (de eerste cyclusdag is de eerste dag van de laatste onttrekkingsbloeding)."

Of heb jij vanaf stop pil helemaal geen menstruatie gehad? Dan moet die arts nog een oestrogeen voorschrijven en op dag 16 daar van moet je dan met primolut beginnen..

Maar overstappen op andere arts lijkt me sowieso al beter!!

8. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    @kayleigh: Ik ben netjes na het einde van de pil (3 strips) gestopt, na 3 dagen een ontrekkingsbloeding gehad en daarna niks meer, dus al 9 maanden niet ongesteld geweest...

9. Infantem Amor

Dan moet hij jou eerst een oestrogeen hormoon voor schrijven voor 28 dagen en dan moet je van dag 16 t/m 25 die primolut slikken...

Maar vriendin van me had zelfde als jij en die is gewoon begonnen en die kreeg netjes 3 dagen na het stoppen een bloeding en zit nu op cyclussen van 30 dagen... ;)

10. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    hmm dus ik kan gewoon beginnen, zit er namelijk niet op te wachten om weer naar die vent te gaan, en denk dat een andere huisarts niet 1,2,3 geregeld is. Ik zit wel te denken...ff met een omweg, dat ik tijdens de pil altijd rond de 6de van de maand op dinsdag menstrueerde, nu met ovu testen, word het rond die tijd..af en toe 1 week ervoor al, dat ik een streep zie staan op de ovu's, zou dit kunnen helpen bij wanneer ik met primolut moet beginnen? (schiet me zomaar ineens te binnen)

11. Infantem Amor

Dat zou je er voor kunnen gebruiken, maar ik zou gewoon aan houden voor onregelmatige cyclussen en er gewoon mee beginnen, want je heb wel een ontrekkingsbloeding gehad, dus zou je ook een menstruatie moeten kunnen krijgen... Anders moet je inderdaad weer terug naar die vent... Zou morgen vroeg gewoon beginnen... Zal het ff aan vriendin van me vragen die weet dat meestal wel... Die heeft verloskunde gestudeerd...

12. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    Okeey dank je wel, ik ga morgen beginnen. We zien wel wat er gebeurt.

13. Infantem Amor

Haha, heb het ff gevraagd en die zegt als hij geen oestrogeen heeft voorgeschreven dan gewoon de lange cyclus procedure aanhouden, want je hebt wel een ontrekkingsbloeding gehad ;)

Dus succes vanaf morgen ;)

14. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    Tjah doe gewoon 10 dagen, en dan 3 pillen per dag. Dat is er voorgeschreven.

15. Infantem Amor

Ja dat zou ik ook doen en dan moet je over 13 dagen ongeveer je menstruatie gaan krijgen.. Succes!!

16. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    I hope so!
    En hopelijk weet tie het, het erna zelf te doen!

17. Infantem Amor

Dat hoop ik inderdaad ook voor je... Hoop dat ik morgen ook een middel krijg om die menstruatie op te wekken en gaande te houden... Ik heb wel telkens een eisprong maar daarna gewoon 3 a 4 maanden geen bloeding. Dus neem ik aan dat als ik netjes iedere maand een bloeding heb ik ook iedere maand een eisprong heb ipv 1x in de 3/4 maanden...
    Maar ja ze gaan me morgen weer op PCOS en Endometriose controleren en dan zien we wel. De vorige keer kwam er geen PCOS uit...

18. Embarazada

Embarazada Niet meer actief

Kayleigh,
    Spannend!

19. liefwondertje

liefwondertje Bekend lid

17 okt 2011
    537
    0
    16
    bakkerij
    Ergens langs de waal
    Succes Kayleigh!

20. Infantem Amor

#1080 Infantem Amor, 26 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2012
    Thanks... Heb wel erg de zenuwen, vele in mijn buurt zeggen je lijkt wel zwanger :(
    Maar mijn testen zijn negatief dus ik geloof het niet zo... Maar goed we zullen morgen zien...

Hoe gaat het met de rest?!

Deel Deze Pagina