hoi. ik ging ook naar de ha toen ik in mijn 4e cyclus op dag 52 nog steeds geen menstruatie had gehad. gewoon ontpillen zei hij. hetzelfde als bij jou, kan nog wel een jaar duren.toen ik dat hoorde is er een soort last van me afgevallen en uur erna werd ik ongesteld! maar nu net weer een cyclus van 51 dagen gehad.. ik zit nu te denken om tarwekiemolie te gaan proberen. dat zou zijn om de cyclussen korter te maken. dus ik ben heel internet aan het afspeuren. misschien een idee voor jou? groetjes!
@ Lievebeeb: dat lijkt me ook heel naar!! @ Pippeke: bedankt voor je berichtje, werd ik nu maar eens ongesteld, ben maandag bij de HA geweest, maar nog steeds niet hoor. Zit nu op dag 82.... Heb zojuist Teunisbloemolie van Etos gehaald, ben benieuwd. Liefs,
Ana leigh, echt heel vervelend dat je ha je niet wil doorverwijzen. Ik heb mijn ha op dag 55 van deze ronde telefonisch gesproken en hij verwees me meteen door naar de gyn, waar ik twee weken later terecht kon. Ik heb PCOS. Nu het bloedonderzoek afwachten (uitslag ergens volgende week) en 6 juni naar de fertiliteitsarts voor een intake en 'plan van aanpak'. Merk je al iets van de teunisbloemolie? Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt!
Nog niets van te merken, maar dat lijkt me ook wel heel snel. Ik wacht nog wel even af... Anders ga ik toch bellen, én een verwijzing vragen. Dan maar een 'onnodig' onderzoek, voor mijn geestelijk gesteldheid is het zo ongeveer nu WEL echt nodig... Liefs,
Mijn cycli worden ook steeds langer helaas. Toen ik met de pil gestopt was, waren ze tussen de 30 en de 40 dagen. Dat vond ik heel acceptabel. Nu blijf ik steeds in onzekerheid zitten wanneer ik ongi wordt. Ook de kenmerken van een eisprong (vruchtbaar slijm, hoger libido) kloppen bij mij helemaal niet meer. Mijn hele lichaam lijkt van slag door de miskraam. Ik heb het idee dat mijn lichaam gereset moet worden. Dinsdag heb ik een afspraak bij de ha dus ben benieuwd of hij mij afwimpelt of wil helpen! Ik hoop iig dat ik bloed mag prikken omdat ik denk dat mijn hormoonspiegel van slag is. We zullen zien. Succes met stoppen met roken en ik hoop dat je snel ongesteld wordt! En liever nog: zwanger!
Hier schiet het ook nog niet op... Geestelijk word ik er echt gestoord van!! @Maria87, wat goed dat je HA zo reageert! Ik heb vorige week vrijdag de uitslag gekregen van het uitstrijkje, gelukkig was deze goed! Enige optie is nu 3 maanden pil slikken, voor mij is dat eigenlijk geen optie, maar wat moet dat moet.. Morgen nog wel echo, om een miskraam die niet doorzet uit te sluiten (wellicht heb ik deze dan in jan/feb gekregen) Ben benieuwd of ze bij de echo evt PCOS ook kunnen ontdekken... Vrijdag gestart met shatavari tabletten, merk nog niks.. ga het een maand of 2 proberen en dan maar aan de pil De HA zei: je bent nog jong, je hebt alle tijd Ik was echt woest! als je besluit voor een kindje te gaan is elke maand die je daarop moet wachten te lang.. @MamaHeleen, zie dat je een gesprek had bij je HA, ben je iets wijzer geworden?
He wat vervelend dat je huisarts je echt het jaar laat afwachten. Ik las ergens op het forum dat er ook gynaecologen zijn met een soort van inloopspreekuur. Misschien zit er ook zo eentje bij jou in de buurt?
@ MamaHeleen: net als lievebeeb ben ik erg benieuwd naar je afspraak met de HA @ lievebeeb: heb je nog steeds bloedverlies? Al zo lang? Lijkt me echt naar en al helemaal als je ha dan zegt dat je dan maar weer even aan de pil moet. Dat wil je juist niet! Hopelijk slaat de shatavari bij je aan en geeft de echo van morgen je wat duidelijkheid! @ hier: het lijkt erop dat mijn lichaam met 'iets' bezig is: ik bloedde daarnet een klein beetje toen ik naar de wc ging. Misschien word ik na 85 dagen eindelijk weer eens ongesteld, maar ik hoop natuurlijk nog meer op een innestelling. (zal wel niet, maar alleen hopen is soms al fijn )
Jep.. Al 35 dagen.. Maar volgens de HA kan dat.. Is normaal.. Ja ja.. 35 dagen.. Niet zwemmen met mijn dochter, niet vrijen (dus ook geen kans op een kindje) elke keer bloed zien... En als het dan even weg is.. Blijdschap en dan vervolgens bij het volgende toiletbezoek weer de teleurstelling dat het toch niet gestopt is! Aan de ene kant hoop ik dat er morgen 'iets' te vinden is.. Maar eigenlijk denk ik dat dat niet het geval is.. Liefs...
Zoals ik zelf al dacht.. PCOS... Nu dinsdag de verwijsbrief halen en nr de gyn.. Maar hoe dan verder? Kun je me wat vertellen Maria87?
Jeetje Ana Leigh, dat is lang! En dat terwijl ze in het begin onwijs kort waren! Ik zou als ik jou was gewoon contact opnemen met je HA, gewoon zodat je het alvast aankaart.. Succes...
Bijna 2 weken geleden (maandag de 6e) bij de HA geweest: moet 'gewoon' 'rustig' afwachten... maar ik trek het haast niet meer.. Liefs,
Nou Ana Leigh, ik zou dus ook nog een keer naar de HA gaan, en iemand meenemen die achter je staat en je niet weg laten sturen. Of gewoon overstappen van huisarts. Mijn vorige huisarts was een botte hork. Op een gegeven moment was is het ZO zat dat ik een andere HA heb gebeld of ik over kon stappen en ben daarheen gegaan. Hele fijne vrouw, en ze hielp me iig wel serieus.
@ Ana leigh: inderdaad: gewoon aandringen op doorverwijzing naar gyn en als ie niet luistert overstappen van ha! @ lievebeeb: balen, PCOS, maar wel fijn dat er nu een naam aan verbonden is en er actie wordt ondernomen! Ik zit nog helemaal in het begin van de mmm, dus kan je helaas niet al te veel vertellen.... Ik ben 29 april naar de gyn gegaan, toen is PCOS geconstateerd en ik heb op 6 juni een intake bij een fertiliteitsarts. Ik verwacht dat mijn menstruatie dan opgewekt gaat worden en daarna aan de clomidtabletten om een eisprong op te wekken. Die clomid kan in verschillende doses (voor als een lagere dosis niet aanslaat), en als clomid uberhaupt niet aanslaat kan je hormonen gaan spuiten (zelf te doen) om een eisprong op te wekken. Je weet dus nog niet wanneer je je afspraak bij de gyn hebt? Wie heeft de PCOS dan bij je geconstateerd? de ha? Heel veel succes en sterkte!
Ik ben heb de HA zover gekregen dat ik een echo mocht laten maken.. De echoscopiste zag gelijk allemaal blaasjes rond 1 van mij eierstok (zo'n 17 stuks) en bij mijn andere eierstok zag ze ook iets maar dit was niet heel duidelijk. Dinsdag kan ik met de verwijsbrief een gyn bellen, ben benieuwd hoe het in zn werk gaat.. Heb zoveel vragen.. Trouwens, ik heb steeds pijn links en rechts.. Heb je dit ook? Liefs lb
Succes dames! Ik denk dat ik jullie weg ook ga volgen. Ik wacht deze cyclus af maar als die weer zo lang is wil ik ook een pcos check. Ik lees op andere fora veel dat je met pcos ook best zwanger kunt worden!
@ pippeke: goed dat je ook een check wil laten doen! Inderdaad, er zijn zat vrouwen die ondanks pcos gewoon (vlot) zwanger worden, alleen wel met wat hulp @ lievebeeb: ik heb niet constant pijn, maar wel af en toe steken, en soms ook weer een paar dagen helemaal niks. Afgelopen donderdag had ik ineens helderrood bloedverlies, maar een heel klein beetje en sindsdien niks meer. Geen idee wat dat te betekenen had, maar nu heb ik wel een 'rommelend' gevoel in mn onderbuik en af en toe links onderin een steek Ik ga vrijdag maar weer eens een testje doen (de vorige test was uiteraard negatief, ruim een week geleden). Veel succes met het bellen van de gyn, ik hoop dat je er snel terecht kunt!! Bij mij werd dat door de ha trouwens voor mij gedaan: ik had de ha opgebeld over mijn cyclus en hij hoefde me niet eens te zien maar zou me doorverwijzen naar de gyn. Die belde me een week na de week waarin ik de ha had gesproken, en weer een week later kon ik er terecht. Alleen nu zit er dus veel tijd tussen gyn en fertiliteitsarts: bijna 1,5 maand. Maar ja, over 2,5 week is het eindelijk zo ver...