Hoi, Mijn vriend en ik zitten al een tijdje bezig dat we graag een 3e kindje zouden willen. We nemen geen overhaaste beslissingen dus we nemen lekker de tijd. Ik zal in het kort even onze situatie uitleggen. Wij wonen samen met onze 2 kindjes en de hond. Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd omdat we allebei niet direct waarde hechten aan het papiertje. Mijn vriend werkt fulltime. Ik ben recent werkloos geraakt. Dit mede door de economische crisis. Na het krijgen van de jongste hebben we bijna alle babyspullen weg gedaan. Dit omdat we niet direct aan een 3e gedacht hadden. Ik heb op het moment nog geen zicht op een nieuwe baan en ga dus de ww in. Niet de ideale situatie voor een kindje dus. Maar wanneer is het dat wel? Als ik net een baan heb zal ik die naar alle waarschijnlijkheid kwijt raken door een evt zwangerschap. Nu heb ik nog niet met veel mensen onze wens besproken. Dit omdat ik van iemand al gelijk de reactie kreeg....zouden jullie dat nou wel doen?! Hierdoor ben ik gaan twijfelen. Toen we de eerste kregen waren er ook twijfels en net zo goed bij de 2e. Twijfels blijf je altijd wel houden maar wanneer beslis je wat het beste is?! Help
Hoi, ik zou gewoon jouw gevoel volgen. Hier kan niemand zeggen wat jij moet doen. Als ik het zo lees, is jullie verlangen naar een derde wel groot. Ik zou dan denken, beter nu je geen werk hebt dan inderdaad wanneer je juist werk hebt en dan zeggen dat je zwanger bent. Veel succes
Wij zaten in een soortgelijke situatie, alleen door voor eerste kindje. Ik had wel een baan, maar had al sinds januari het gevoel dat ik misschien wel eens geen contractverlenging kon krijgen (ik wist namelijk dat er bezuinigd moest worden en voelde de bui daardoor al hangen). Wij hebben ervoor gekozen om er desondanks voor te gaan. Want het perfecte moment bestaat toch niet. Uiteindelijk een paar dagen nadat ik te horen kreeg dat mijn contract niet werd verlengd stond ik met een positieve test in mijn handen...
hebben wij hier ook ... bij eerste zwangerschap ben ik er gelijk uit gezet en bij mijn huidige werkgeven weet ik eigenlijk al dat als ik weer zwanger mag zijn een contract verlenging er niet bij zit maar idd wanneer kan je je gevoel dan wel volgen?!! dus wij zijn nu ook druk bezig voor 2e kindje en we zien wel
Volg je gevoel, ik denk dat er altijd wel iets is waardoor je beter nog zou kunnen wachten. Natuurlijk als jullie zo krap leven waardoor je een kindje geen goede zorg / voeding zou kunnen geven dan zeg ik nee, maar ik neem aan dat dat niet van toepassing is en dingen als een kamertje etc is ook voor een leuk bedrag via marktplaats te vinden dus dan zou je op dat soort dingen kunnen besparen om bijvoorbeeld elke maand een bedragje apart te zetten voor als de 3e er dan zou zijn en je hebt (nog)geen baan
Het is zeker niet dat we helemaal geen geld hebben. Natuurlijk zullen we zuinig moeten doen en goed opletten. Maar goed opletten moet je tegenwoordig al doen al heb je 2 fulltime banen. Ik heb al wat rond zitten snuffelen voor meubeltjes en kinderwagen enz enz. Ik zou voor 400euro compleet zijn. Op zich lijkt me dat niet heel erg veel. Speelgoed is er genoeg hier in huis en kleding hoeft ook niet duur te zijn. Het is gewoon zo moeilijk om dit met anderen te bespreken want het gaat idd om ons gevoel en wat wij willen maar ik vind het vervelend als mensen je er vreemd voor aankijken.
Door materiele dingen zou ik je zeker niet laten tegenhouden. Net wat je zegt, voor weinig (soms zelfs voor niets) kun je meubeltjes en kinderwagen halen van marktplaats of bekenden. En wachten tot je een baan hebt is inderdaad ook niet heel handig, een werkgever zal waarschijnlijk niet staan te juichen als je na 2 maanden als zwanger bent. Op dit moment heeft je vriend dus een fulltime inkomen, financieel kunnen jullie het aan. Je hart staat open voor nog een kindje. Je bent door je werkloosheid niet heel erg gebonden en hebt kans om je zwangerschap enigszins rustig door te komen. Dus eigenlijk...lijkt het nu best een goed moment om voor een 3e te gaan! Lastig he, volg je gevoel is natuurlijk makkelijk gezegd, maar het ook doen is een stuk ingewikkelder.
Toen ik in Juni 2012 zonder werk kwam te zitten en dus ww kreeg was dit voor mij (ons) het moment om te stoppen met de pil. Nu bijna 1 jaar verder nog steeds niet zwanger heb ik 8 maanden in de ww gezeten en sinds april begonnen bij mijn nieuwe baan. Ze weten van mijn kinderwens maar niet dat we bezig zijn. Wel dat ik 11 juni een kijkoperatie heb staan om een cyste te verwijderen niet dat ze meteen een HSG doen. Het is nooit de ideale situatie maarja moet je daarom je wens maar uitstellen of helemaal niet in vervulling moeten gaan? Succes meid met je beslissing.
Herken het, Maar vooral in deze tijd heb je nooit zekerheid! En ook in de ww kan je het makkelijk redden hoor. Zou op je gevoel af gaan. Zolang je samen gelukkig bent met 2 of 3 kindjes dan kan je alles aan hoor! idd marktplaats heb je goede spullen! en niet duur Voeding en luiers bv eigen merk (mits de kleine ertegen kan) en kleding maak je net zo duur. Kortom je maakt het zelf zo duur als je het wilt dat gaf je al zelf aan.
Ik en mijnvriend zijn samen voor ons eerste bezig.... (mijn vriend heeft al wel 2kids van 3 en 6) en wilde eigenlijk ook niet te lang wachten ivm groot leeftijdsverschil en ik ben er erg aan toe en hij ook hoor. Ik heb ook bijna geen werk ben gastouder dat moet nog opgebouwd worden en mijn vriend heb een eigen klusbedrijf met tot nu toe nog genoeg werk. Mijn vriend nu bij een schuldhulp bedrijf die hem helpt (omdat zijn ex er een zooitje van gemaakt heeft) In onze omgeveing zeiden ze ook het word heus wel groot gebracht hoor maak je der nie druk om
Mijn vriend heeft gelukkig een goede baan in een sector waar altijd wel werk in blijft. Ik heb geen opleiding afgerond dus blijft er voor mij nooit veel over. Ik twijfel nu of ik met m'n hart of m'n hoofd een 3e kindje wil. Ik hoor mezelf zeggen...tja economische crisis enz enz maar dan spreek ik mezelf tegen en zeg dan weer...er is altijd wel wat. Ik weet wel dat er ook vast wel mensen positief zullen reageren maar ik ben ook zo bang voor alle negatieve reacties. Daarentegen is het wel geheel onze keuze en niet doe van een ander. Ppff m'n hoofd draait overuren.
Syra, Wij zitten in een bijna soort dezelfde situatie. Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd en zijn baan staat op het spel. Ondanks dat heb ik wel een fulltime baan, en zal als hij zijn baan kwijt raakt Zullen wij ook erg op de kleintjes moeten letten maar dat weerhoudt ons niet om onze grote kinderwens in vervulling te lsten gaan en zijn we bezig om voor het eerst zeanger te worden. Hopelijk helpt dit een beetje en het enige wat ik kan zeggen is volg je hart en doe wat goed voelt. Sterkte rn succes
Bij mij overheerst er op dit moment heel erg de kinderwens. Bij mij vriend de twijfels. Voorlopig laat ik dus mijn spiraaltje nog zitten en zien we wel hoe dit verloopt. Ik ben niet het type dat zomaar iets laat gaan qua dingen die ik wil. Ik zal er dus van alles aan doen om hem te laten zien dat het wel mogelijk is. Maar ik zou zeker nooit zonder zijn weten een volgende stap nemen.