vraagje. Mijn cyclus zit rond de 33 tot 36 dgn, sinds het stoppen met de pil. eerst x na stoppen was het 38 dagen nu ook rond de 36, is dit nadelig om zwanger te kunnen worden"? ik heb ergens eens gelezen dat bij een cyclus van 20 dgn dat je kans om zwanger te worden kleiner is. Ik vroeg me af of er bij een langere cyclus of hetook lastiger is of zou dit geen probleem moeten zijn? wie kan mij meer vertellen of heeft hier zelf ervaring mee? alvast bedankt. groetjes stefanie
nee hoor.. want als je ongesteld bent heb je ook vaak een eisprong en met een eisprong kun je zwanger worden... je hebt alleen minder kansen per jaar om zwanger te worden.
Als je al een eisprong hebt, hoef je 'm natuurlijk niet op te wekken Als je daaraan twijfelt, zou je eerst eens kunnen tempen of ovutesten uitproberen.... Suc6. Indien je alleen een langere cyclus hebt, maar verder wel eisprong en regelmatigheid, dan is er niks aan het handje lijkt me. Alleen minder kansen per jaar natuurlijk...
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je langer moet wachten tot je kan testen. Dus eigenlijk heb je iets minder vruchtbare dagen in het jaar dan een ander. Of zie ik dat verkeerd? Die met een kortere cyclus heeft iets meer kans om zwanger te worden, theoretisch gezien. Met je vruchtbaarheid heeft het volgens mij niks te maken. X Nikkie