Weinig afscheiding, geen menstruatie. Zou ik zwanger kunnen zijn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marlijn Nova, Jun 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Hoi dames,

Een vraagje..
    Afgelopen maandag(ochtend) moest ik ongesteld worden. Hier kan ik eigenlijk iedere maand wel de klok op gelijk zetten, sinds ik vorig jaar september stopte met de pil (niet vanwege kinderwens).
    De afgelopen maanden hebben mijn man en ik geen ander voorbehoedsmiddel meer gebruikt, maar zijn ook niet 'actief' bezig zwanger te worden ;)

Sinds zondagavond is mijn afscheiding minder geworden. Hieraan kan ik altijd merken dat ik ongesteld ga worden. Echter zijn wij nu 5 dagen verder... Nog niks! Maar ook nog steeds nauwelijks afscheiding.

Iemand hier ervaring mee? Of moet ik er dit weekend toch maar een testje tegenaan gooien?
    I know, dat is mijn enige zekerheid. Maar ik voel mij ook totaal niet zwanger, dus verwacht er niets van. Al heb ik ook niet het gevoel dat er een menstruatie aan zit te komen.

Kortom; Ervaring hiermee? Afscheiding neemt toch juist toe, als je wél zwanger bent?

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Afscheiding zegt niets over wel of niet zwanger zijn . Het kan weleens zijn dat je cyclus wat langer duurt dan je gewend bent. Je bent ook nog geen jaar van de pil af. Vaak staat er een jaar voor. Heb je afgelopen maanden een regelmatige cyclus gehad?
    En idd anders even testen

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Bij mij was er niks anders in de maand dat ik zwanger bent geworden. De eerste symptomen waren pas met zo'n 6 a 7 weken. Dus geen ervaring mee. Als je denkt overtijd te zijn, dan kun je een test doen, deze zou dan positief moeten zijn.

4. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ben inderdaad nog geen jaar van de pil af, maar wel altijd een cyclus van 27/28 dagen gehad sinds september 2016.
    In 2015 een kindje gekregen en heb daarna maar 4 maanden de pil geslikt voordat ik dus weer stopte met de pil.

Ik wacht het nog even af.
    De titel is overigens aangepast (niet door mij). Ik zocht naar ervaring en niet naar een antwoord of ik zwanger ben of niet ;) Ik snap dat daar een test voor nodig is!

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Alleen een testje kan uitsluitsel geven... bij de eerste merkte ik de eerste tijd oom niets van de zwangerschap dus wel of geen klachten/hoeveelheid afscheiding hoeft niets te zeggen

6. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Hmm misschien van het weekend toch maar testen dan.
    Bij de 1e was ik de eerste maand na het stoppen met de pil al zwanger, zonder dat wij dat verwacht hadden natuurlijk. Dus toen niet zo erg op de 'veranderingen' gelet..
    Bedankt voor je reactie!

7. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Vanmorgen een test gedaan, niet met ochtendurine, en die was negatief!
    Inmiddels wel bijna een week overtijd.
    Als ik kijk naar mijn cyclus van 28 dagen had de test allang knal moeten zijn, dus dat is het niet. Als ik kijk naar de datum van gemeenschap, was dat gister 2 weken geleden. In dat geval misschien toch te vroeg getest?
    De onzekerheid slaat ineens toe :( !

8. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Als je niet aan temperaturen en/of ovulatietesten gebruikt om je eisprong vast te stellen weet je dus niet zeker of je wel overtijd bent. Je cyclus kan zomaar een keer zonder reden langer zijn.

9. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Nee daarom zei ik ook; een cyclus van 28 dagen kan het niet zijn. Wel of niet zwanger, hij is sowieso langer..
    Maar wel gek dat mijn cyclus na ruim 10 maanden ineens geen 27/28 dagen is :(

10. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Vanmorgen toch nog maar een test met ochtendurine gedaan; negatief.

Ondertussen neemt de afscheiding juist alleen maar weer toe, iets wat ik helemaal niet ken van mijn lichaam rond een menstruatie.. Om gek van te worden :confused:.. En dat doe ik dan ook, mezelf gek maken.
    Ineens ontdek ik allemaal 'vage' klachten; ontzettend moe al halverwege de dag, opgeblazen buik, al 2 dagen migraine.
    Ik weet dat dit echt helemaal niks zegt hoor en dat ik gewoon moet afwachten, maar pfff...

11. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Oefff. Ik heb exact hetzelfde als jij! Cyclus van ong. 30 dagen en zit nu op dag 35 en de testen blijven negatief. Ik hoop voor ons allebei dat we toch nog een positieve test in handen hebben of dat we maar snel ongesteld worden, zodat we ook weer door kunnen en niet hierin blijven hangen (althans, vandaag zat ik hier echt helemaal doorheen en heb de hele ochtend zitten janken. :'))

12. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    @Cjms , Pff vervelend he :( Ik word ineens zó onzeker over mijn eigen lichaam. Normaal altijd netjes 27-28 dagen cyclus en nu ineens vanuit het niets al op dag 34.
    Zijn jullie al lang bezig voor een kindje? (Al lang gestopt met de pil?)
    Bij mijn zoontje testte ik pas 14 dagen na 'dag 28' positief, maar toen was ik net gestopt met de pil..

Ahh :( Hoop ook dat jij snel een positieve test in handen hebt!
    Ik ben er juist vandaag niet veel mee bezig geweest, door de negatieve test van vanmorgen. Maar soms slaan ineens alle twijfels weer in volle hevigheid toe. Laat die menstruatie nu maar doorbreken hier :confused:!

13. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Ik ben 11 maanden geleden gestopt met de pil. Sindsdien ook begonnen met proberen.
    Ik herken echt zo erg wat jij zegt! Ik dacht echt dat ik aan het doordraaien was, maar gelukkig ben ik niet de enige!

14. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    @Cjms, heftig hoor! Elke maand is er 1 teveel he..
    Hou je mij op de hoogte? Hier helaas nog steeds niks. Juist ineens weer veel meer afscheiding en vage klachten :(

15. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Hier ook nog niets. Morgen even nieuwe testen halen (dag 37) en overmorgen even testen (dag 38). Als ik dan nog niet ongesteld ben en de tesr blijft negatief, ga ik toch maar eens met de huisarts bellen.

16. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    @Cjms, we lopen volgens mij precies gelijk. Ik zit morgen ook op dag 37. Had mij voorgenomen om niet voor donderdag weer te testen, maar ben echt in 'gevecht' met mijzelf. Misschien dat ik toch morgenochtend maar een testje waag.

17. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Ik ga morgen ochtend testen. Als ie wederom negatief is, bel ik de huisarts. Ik zit er nu zo doorheen. Zit nu zo'n beetje al de hele dag te janken, dus ik ben er nu echt klaar mee. :mad:

18. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Oh ik ga echt zoooo hard voor je duimen! :( snap het helemaal. Ben heel benieuwd naar je test!
    In dat geval zou ik ook zeker de huisarts bellen.

Ik twijfel ook of ik vrijdag even moet bellen als er nog steeds geen menstruatie is doorgekomen. Dan zit ik op cyclusdag 39, met normaal 28-29. Heb wel het gevoel heel veel last te hebben van mijn hormonen, dus wil dan eigenlijk ook weten of er niet iets anders aan de hand is o_O.
    Wij gaan volgende week ook nog eens op vakantie. Hoop dat deze onzekerheid dan wel over is.

19. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Ik zou het wel voor je vakantie doen voor je eigen rust. Ik heb dit nu ook tijdens mijn vakantie en heb het idee hierdoor niet ervan te kunnen genieten. :(

20. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Dag 39 en nog niets te bekennen. Net weer een test gedaan en negatief. Maandag ga ik de huisarts toch maar even bellen.
    Heeft het zin om in de tussentijd met Teunisbloemolie te beginnen?

Share This Page