Stijve gewrichten/spieren

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 1979kik, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hoihoi,
    8maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige meid!
    Zoals meerdere mamas hier, is mijn lichaam nog lang niet het oude.al tijdens de eerste maanden merkte ik dat ik smorgends mijn vingers slecht kon buigen, ik moest men vingers dan echt losmaken vooraleer ik de rolluik naar boven kon doen.ik stak het op vocht vasthouden tijdens de borstvoeding.
    In dec stopte ik met borstvoeding maar het stramme gevoel in vingers,polsen,enkels bleef wel niet zo erg als in het begin.in februari had ik toen een ergere opstoot maar begin maart verdween alle pijn.net toen ik dacht dat ik van alles vanaf was , kwam een week geleden(na2 maanden geen stram gevoel)de stijfheid terug.bovendien zat mijn onderrug helemaal vast. Diagnose dokter en kine:verkeerd gebruik bij heffen van mijn dochter,overbelasting alles zat ook vast volgens kine.een week later ben ik er grotendeels vanaf maar stijfheid in vingers ,polsen en enkels blijft.vooral als ik lang gezeten heb,dan moet ik op gang komen en dan trekt het weg. Dokter stelde enkele vragen en deed enkele tests en zegt dat het geen reuma is.op internet lees ik meerdere verhalen rond stijve gewrichten na bevallingn zou met hormonen te maken hebben en ontzwangeren.wie had dit ook(en had geen reuma!),wanneer ging het weg?wie weet wat de oorzaak is?
    Ik maak me er zo drukin dat ik vastzit van de stress en ik denk dat dit helemaal niet goed is.wie kan me geruststellen?
    Xxx

2. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Niemand?:(

3. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Hi,

heb er zelf -gelukkig!- geen last van. Heb je nog meer symptomen, zoals vermoeidheid, kortademigheid ed?
    Een vriendin van mij had daar last van en van haar gewrichten na haar zwangerschap en bij haar is sarcoidose vastgesteld. Google maar eens.

Sterkte er mee!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb daar ook last van (gehad). Na eerste zwangerschap/bevalling heeft het best een poos geduurd voordat het weer weg was. Volgens mij heeft het wel 9 maanden geduurd ofzo . Weet het niet precies meer.
    En nu na de tweede zwangerschap/bevalling heb ik weer last van stijve gewrichten. Vooral in de vingers, maar ook in m'n enkels en voetzolen. Ik maak me er nu niet al te druk over. Vind het wel HEEL vervelend, maar ik ga er vanuit dat het weer over gaat....

5. syllix

syllix Lid

7 jul 2009
    36
    0
    0
    Ik heb ook erg last van stramme spieren, vooral mijn rug, armen, heupen en enkels. Mijn zoon is nu 4 maanden en ik geef borstvoeding. Na mijn eerste bevalling heb ik er niet zoveel last van gehad, maar toen ben heb ik niet zolang borstvoeding geggeven. Ik denk zeker dat het aan het ontzwangeren ligt.

Wat bij mij erg goed werkt is yoga! Ik probeer 2 keer per week een yogales of een andere les op de sportclub te volgen en dat helpt om de ergste stijfheid te verhelpen. Helaas weigert mijn zoon vaak de fles, dus soms komt het er de hele week niet van om te gaan en dan voel ik me de hele week alsof ik een oma ben i.p.v. een jonge moeder:(

Deel Deze Pagina