Veel vruchtbaar slijmverlies vlak voor mijn menstruatie.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SamirsVrouwtje, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Hoi lieve dames.
    17 oktober 2014 ben ik gestopt met de pil. Na een cyclys van 35 ben ik voor het eerst ongesteld geworden. Daarna heb ik cyclus van 56 dagen gehad. Nou ben ik weer ongesteld. Vlak voor mijn menstruatie had ik veel vruchtbaar slijmverlies. Ik wist toen nog niet dat ik ongesteld zou worden dus ik er ervan overtuigd dat het mijn vruchtbare dagen waren, totdat ik een negatieve ovulatietest in mijn handen had en bij het afvegen een bruine sliert zag ( beginnende menstruatie) sorry voor de details. Mijn vraag is nou, ik lees op internet dat slijmachtige afscheiding alleen bij je vruchtbare dagen het geval is, terwijl ik dat alleen vlak voor mijn menstruatie heb gehad. Ik heb een grote kinderwens, dus help me aub!!!

2. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    De vruchtbare afscheiding waar iedereen hier van spreekt, is eigenlijk gewoon hetzelfde als het opwindingsvocht dat ook verschijnt als je, tsja, opgewonden bent. Alleen komt dat dus wat vlotter tijdens je vruchtbare dagen. Misschien heb je je daarin vergist?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#3 Be Happy, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2015
    Ben ik niet geheel met je eens, of je moet het anders bedoelen dan ik denk.

De afscheiding in de vruchtbare dagen voorafgaand aan de eisprong is wel degelijk anders dan de rest van de cyclus. Simpelweg om het voor de zaadjes nog makkelijker te maken om naar binnen te zwemmen. Daarom kun je van deze afscheiding ook draden trekken in tegenstelling tot de afscheiding de rest van de cyclus als je opgewonden bent. Van dat opwindvocht de rest van de cyclus kun je geen draden trekken namelijk. Dat is toch wat dunner en wat wateriger.

Herken je vruchtbare periode - Zwanger worden | Ouders van Nu

De Billings ovulatiemethode | Mama en Zo

Vruchtbare dagen - Kinderwens - opvoeden.nl

TS:
    Geen idee hoe dat kan. Kun je er ook draden van trekken of is het afscheiding wat lijkt op vruchtbare afscheiding? Want er zit dus wel degelijk verschil in.

4. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Ik heb dat ook ooit eens gehad voor mijn menstruatie en toen kreeg ik als verrassing op cd 6 al mijn eisprong. Dus misschien komt die van jou ook een keer eerder...?

5. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw

Dus als ik het goed begrijp had je 2 keer vruchtbare slijm in 1 cyclus??

6. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw

Je kon er echt draden van trekken inderdaad

7. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Precies wat ik bedoel, van gewoon opwindingsvocht kun je ook draden trekken. Het lijkt ook wat op doorzichtig eiwit.

8. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee. We hebben recent geklust, dus weet t echt niet. Ik ben nu ongesteld dus ik hoop dat ik de volgende ronde achter mijn vruchtbare dagen kom, want heb een grote kinderwens. Ben onregelmatig dus ben benieuwd

9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik niet hoor! mijn opwindingsvocht is een beetje doorzichtig en nattig, maar niet plakkerig of iets, en kan er absoluut geen draden van trekken. Niet eens in de buurt... terwijl bij de samenlevingstest (waar ze het vruchtbaarslijm vanaf je baarmoedermond halen) kon ze er mooie draden van trekken, en zag er ook meer uit als doorzichtig eiwit, heel anders dan het vocht bij opwinding.

Dus dat verschilt dan denk tussen ons :) en waarschijnlijk tussen meer vrouwen?

Als je sperma verliest, lijkt het er wel op trouwens, maar meestal is sperma wat minder doorzichtig :). Daar kan je ook draden van trekken :)

10. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Pandavliegen, SLE test? Of SL test? SLE is wel iets anders als een samenlevingstest... ;)

11. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    oeps sorry, pas het meteen aan ;) teveel letters! haha en ik was nog wel zo lui om het af te korten ;)

12. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik snapte wel wat je bedoelde hoor ;)

13. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Nee, ik werd na mijn eisprong (op cd 6) ongesteld op cd 20. Dus ik had gewoon een kortere cyclus.

14. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook een 2tal dagen voor mijn menstruatie, voor mij een normaal in mijn cyclus!

15. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mij is verteld dat voor je NOD
    of je slijmprop wordt gemaakt en je daardoor dus slijm kunt verliezen of het is de afstoting van slijm met daarna je menstruatie.

16. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Ahaa

Deel Deze Pagina