Hoi Allemaal Na lang wikken en wegen besluit ik nu voor het eerst een topic te openen. Hier mijn verhaal Ik testte 8 dagen na nod pas heel licht positief. 3 uur later volgde er bij toiletbezoek een enorme vulkaan uitbarsting met donkerroodbloed en stolsels. Ik dacht als ik al zwanger was, dan is het nu meteen over. Dat was op een Zondag. Op woensdag voelde ik me zo beroerd, gevoel van spugen en iets in mij zei: testen! Als het niet zo was, had het streepje weg moeten zijn, of net zo licht en nauwelijks te zien als die Zondag. Dat is ook wat ik eigenlijk duidelijk wilde hebben. Maar mijn verbazing was groot toen ik ineens een knaltest had. Dus clear blue zwanger/niet zwanger erbij gepakt. En jawel, duidelijk zwanger. Die euforie duurde 5 dagen, toen begon ik weer bloed te verliezen. Ik zou een echo krijgen op 6 Mei en op 4 Mei deed ik nog een test. Onzeker door het bloedverlies wat overigens niet helderrood was. Test was knalpositief en clearblue zei sneller dan de vorige keer nu met 33 sec al zwanger. (had het gefilmd) Op de echo was een vruchtzakje te zien in de baarmoeder. Was goed voor de termijn van op dat moment w.s. 4 weken. Het bloeden stopte na het maken van de echo en ik voel me enorm opgelucht en vooral zwanger. Ik wilde nog eens zo'n knaltest (ik weet het is stom, zal ik in de toekomst ook niet meer doen), maar gisteren toch gedaan en nu geen streep meer en clear blue niet zwanger! Dus nu erg verdrietig. Ik ga Donderdag voor een echo maar ik snap het niet. Na de vorige echo met vruchtzak stopte het bloedverlies en nu blijk ik volgens de test niet zwanger. En mijn lijf voelt zich juist steeds meer zwanger, qua misselijkheid, gevoelige borsten,extreem moe, duidelig, veel plassen, slecht slapen, lage rugpijn e.d. Is dit toch al een miskraam geweest? Ik lees veel dat dit helderrood bloedverlies moet zijn en dat heb ik niet gehad? Het was allemaal heel pril, eerste ronde raak, ondanks de behoorlijke endometriose die ik heb, met druk van gyn om zo snel mogelijk proberen in verwachting te raken ivm onvruchtbaarheid. Dus dat ik zwanger mocht worden was op zich al heel bijzonder. Maar ik snap er niets van. Heb ook niets gezien in de afgelopen tijd tijdens het bloedverlies wat op iets zou kunnen lijken. Moeilijk is het wel. Ergens suggereerde iemand dat het kan zijn dat ik alsnog een miskraam ga krijgen. Ik was pas kort zwanger, bijna 6 weken ongeveer, maar toch doet dit zo ontzettend zeer. Is dit herkenbaar dat het zo kan lopen? Ik weet dat ieder lichaam uniek is en anders reageerd, maar ik vind het zo lastig en moeilijk om te bepalen of het al geweest is of nog moet komen. Ook heb ik geen krampen e.d. gehad. Ik zal de echo af moeten wachten, dan geloof ik pas e.e.a, maar ik blijf het vaag vinden. Als ik niet had getest had ik dus nog voor mezelf overtuigd geweest van het zwanger zijn (zo voel ik me immers ook). Nu ga ik straks(donderdag) en met een week eerder dan ik zou doen en een heel ander gevoel de echo in. Wat kan een lichaam je voor de gek houden zeg. Mijn gevoel is vanaf het begin juist geweest, maar dit was echt een klap in mijn gezicht gisteren omdat ik een knaltest had verwacht net als de andere keren. Stom, stom stom om nog eens te testen. Nooit doen dus! Is wel even fijn om mijn verhaal hier op te schrijven. Hoop heb ik niet meer natuurlijk, maar ik zoek iets van herkenning.
Wat vervelend die onzekerheid!! Ik hoop met je mee dat je toch weer een positieve echo hebt! Bij mij bleek het een miskraam van een bbz dus dat is sowieso iets anders. Ik had na 4 weken veel helderroor bloedverlies met stolsels en krampen. Ik dacht dat ik een hevige ongi had. Na 10 dagen vloeien was hetover alleen begon het een week later weer. Omdat ik het niet vertrouwde deed ik een test en die was inderdaad positief. Ik verslies nu sinds dien al weer 13 dagen helderrood bloed en 2x ook nog stolsels gehad, maar dan geheel zonder pijn dit keer. Ik denk dat het sowieso bij iedereen anders verloopt... Bij twijfel kun je altijd maandag ochtend bellen en zeggen dat je ongerust bent, misschien dat je al eerder langs kunt komen dan donderdag. Succes!
Bedankt voor je antwoord. Inderdaad is ieder lichaam anders. Jeetje, maar jij zit er dus nog middenin. Ik kreeg mijn eerste echo zo vroeg inderdaad op verdenking van bbz. Gelukkig bleek dit niet zo te zijn. Wel zag degene die de echo maakte, cystes en endometriose en dacht een vermoedelijke vleesboom te zien. Dus allemaal heel raar. Maar ik wacht Donderdag wel af. Hoop voor jou dat de bloedingen snel ophouden en je je wat beter gaat voelen. De afspraak maak ik voor Donderdag vanwege werk en dan zou ik pas 6 weken en 1 dag zijn. Ik zou eerst de echo plannen op 27 Mei, maar ja, vanwege die onzekerheid wilde ik hem eerder. Jij ook sterkte met alles!
Je hebt na de echo geen bloed meer verloren, en er was wel een vruchtzak te zien. Dus het is in ieder geval nog niet 'voorbij'. Of het vruchtje nog leeft weet ik natuurlijk niet, maar er zit in ieder geval nog iets.
Na de echo nauwelijks bloedverlies meer gehad. Was vrijwel meteen over. En inderdaad toen wel duidelijk vruchtzakje te zien. Afspraak staat voor vrijdagmiddag, donderdag hadden ze geen plek. Ik voel me nog zo zwanger. Hoop echt op een wondertje. We zullen zien
Ik duim voor je meis, dat er vrijdag een heel mooi beebje te zien is met een kloppend hartje op de echo!
Bedankt voor jullie berichtjes. Helaas is het over voor mij. Ze zagen nog een heel klein vruchtzakje, maar echt piepklein zeg maar. Is alleen zo moeilijk te verkroppen, aangezien ik me nog zo zwanger voel. Maar ja, is helaas niet anders. En ik ga vol goede moed weer door. Enige troost, al gaat dat nu op dit moment nog niet helemaal op, maar is dat ik ondanks de endometriose wel in verwachting kan raken. Ik heb nu duidelijkheid, want die onzekerheid was ook niets. Hoop dat met jullie alles goed gaat!