Hoi meiden! Ik heb zo iets raars waar ik me (na googelen) best zorgen over maak! Vorige week kwam ik er per ongeluk achter dat er melk uit m'n rechter tepel komt (?!) Ik heb m een zoontje van twee en ben al meer dan een jaar gestopt met borstvoeden. Ik las op Google over een verhoogd prolactine niveau en dat dat best ernstige gevolgen kan hebben voor je vruchtbaarheid. Ik ben nu 9 rondes bezig voor nummer twee. Van mijn zoontje snel zwanger. Ik heb altijd een regelmatige cyclus en ook een eisprong denk ik (OvU testjes, eipijn, slijm) Wie heeft dit ook (gehad)? Wat zijn jouw ervaringen? Wat zijn de gevolgen voor je vruchtbaarheid? Hoe kom ik hier nou weer aan? Wat kan je er aan doen? Ik ga ook naar de huisarts hoor maar hoop een beetje beslagen ten ijs te komen anders word ik weer weggestuurd. En maak me er best zorgen om, we willen zo graag een tweede kindje en nu dit Alvast bedankt!
Hoi. Ik heb een zoontje van twee en wij hebben ook een wens voor een tweede. Anderhalve week geleden had ik zes dagen voor mijn nod druppels melk uit beide tepels. Ik voed al bijna anderhalf jaar niet meer. Twee dagen voor mijn nod en op mijn nod had ik een positieve zwangerschapstest in handen. Ik wil niet zeggen dat het niet klopt wat je op Internet hebt gevonden hoor, maar volgens mij kan het verschillende oorzaken hebben en hoeft het niet meteen iets ergs te zijn.. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. succes!
Volgens mij komt er altijd wel wat uit. En hoe vaker je eraan zit hoe meer het komt dus gewoon van af blijven.
Ik heb hetzelfde! En heb een rare cyclus (LF van 3-6 dagen). Ik merk de melk altijd rond mijn vruchtbare dagen op. Weet ook niet of het iets negatiefs te betekenen heeft dus lees even mee!
Bij onze 2e was dat juist 1 van de eerste tekenen dat ik zwanger was. Daarna is het nooit meer weggegaan eigenlijk, ook al heb ik maar heel kort bv gegeven. Het heeft totaal geen invloed gehad op het zwanger worden, want van de derde direct de eerste ronde zwanger. Hopelijk is het bij jou ook onschuldig!
Dat is fijn om te horen! Gefeliciteerd!! Is jouw cyclus ook 'gewoon' regelmatig? Want dat geeft me wel hoop dat t niet een heel groot effect heeft zeg maar.
Oh dat kan ook nog! En wat fijn dat je zo vruchtbaar bleek Mijn nod is volgende week dinsdag. Bedankt voor je reactie!
Ja dat las ik ook idd: afblijven! Heb t vorige week vrijdag ontdekt en nu vandaag weer voor t eerst geprobeerd, omdat huisarts zei dat ik t even moest aankijken en anders bellen voor een afspraak (gelijk gedaan vandaag). Ik heb t zelf nooit eerder gezien bij mezelf of gehoord bij anderen moet ik zeggen. Ik kwam er ook heel oer ongeluk achter en moet ook best hard knijpen zeg maar voor n klein druppeltje. Wel bizar hoor, want het is echt gewoon bv en dat is op de een of andere manier ook vertrouwd ofzo. Ik was ook eerst soort v blij, tot ik t ging opzoeken haha!
Ja ik heb een cyclus van 28 dagen. Het was raak in ronde 4. Succes met afwachten tot je nod! Hopelijk blijkt het bij jou ook een van de eerste kwaaltjes
Ik heb het ook gehad, twee jaar geleden. Prolactine geprikt bij de huisarts, dat was goed en het is nooit meer gebeurd. Soms kan je dus blijkbaar wat melk uitscheiden. Mocht het toen te hoog zijn geweest dan wilde ze verder onderzoeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed meer wat. Hopelijk is het bij jou ook allemaal goed.
Ik denk dat ik er nu ook wel wat uit krijg als ik zou knijpen..maar ik blijf er inderdaad af. Hoe meer je stimuleert, hoe meer het op gang komt lijkt me. Die ene keer dat ik echt druppels aan beide kanten had voelden mijn borsten raar, als een soort toeschietreflex van borstvoeding. Bij mij was dit dus ook echt een van de eerste tekenen van deze prille zwangerschap. Als het er nu uit loopt zou ik zeker naar de huisarts gaan, maar anders zou ik er vanaf blijven en even kijken wat we de komende dagen/weken gebeurt.
Ik ben er mee bekend, mr naast de melk heb ik meer klachten van het prolactinoom, oa geen of lange cyclus met behulp van medicatie zwanger worden. Wel Goed om t in de gaten te houden en anders even bloedprikken het is heel makkelijk te controleren door je bloedwaarden. Ik hoop natuurlijk dat je gewoon zwanger bent
Bedankt voor jullie reacties! Ga morgenochtend naar de huisarts en aandringen op bloedprikken. Laat nog wel weten wat ze zei voor de meelezers!
ik had het door de minipil, en toen ik net zwanger was. gewoon door de hormonen. hoeft dus niets te betekenen. een hormoonschommeling kan zoiets ook al teweeg brengen
Even een update voor de meelezers! Ben bij de huisarts geweest. Het kan verschillende oorzaken hebben: zei ze borstkanker, een goedaardig gezwel in je hypofyse (hersenen) of inderdaad door hormoonschommelingen waardoor je prolactine in je bloed verhoogd is. Ze heeft een borstonderzoek gedaan en dat was gelukkig goed. Mede door mijn pms klachten (die ik eerder niet had), mijn regelmatige cyclus en hoogstwaarschijnlijk goede eisprong denkt ze dat t door hormoonschommeling komt, veroorzaakt door de burn-out. Dat treedt dus blijkbaar vertraagd op, als je lijf weer rustiger wordt gaat de hormonen een nieuw evenwicht zoeken. Met dus soms schommelingen tot gevolg. Ik had dat gevoel al, dat m'n hormonen op hol waren, dit bevestigd t weer. Hopen dat ze dat evenwicht snel vinden want wil zoooo graag zwanger zijn! Bloed is geprikt op prolactine, schildklier, hb en vitamine D (of b?). Maandag uitslag! Ben benieuwd! Zal t wel even laten weten!
Net de uitslag gehad en alle waardes (prolactine, hb, vitamines, schildklier) allemaal goed. Ze denk dus door hormoonschommeling en gelukkig is er dus niks verhoogd of verlaagd wat dat niet zou moeten zijn. Op mijn vraag hoe dan die afscheiding/pijnlijke borsten/misselijkheid/ bruinverlies voor nod en het uitblijven van een zwangerschap kon worden verklaard had ze geen antwoord. Uiteraard kreeg ik de bekende dooddoener voor m'n kiezen: als je er minder mee bezig bent... (Er zijn mensen die op vakantie gaan en bla bla). Nou goed op zich blij met de goede uitslagen
Fijn dat je bloedwaarden goed zijn, maar zo jammer dat er verder geen antwoorden zijn op je vragen. En dan die dooddoener... pff!