Ook gestart met temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Julias, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Deze maand (ronde 9) ben ik ook begonnen met temperaturen en fertile friend app bijhouden. Oraal, want het moet wel prettig blijven en ik vind het fijn om te dubbelchecken op de temperatuur, of het wel klopte. Ik ben op cyclus dag 5 begonnen en had mooi een temperatuur tussen de 36.1 en 36.4. dag 3 en 4 niet gemeten wegens een hond die plots moest plassen en telefoon voor ik gemeten had. Op dag 15 zakte de temp van 36.3 naar 35.9 dus perfect! Dag erna moest ik heel vroeg op en was de temp gelijk. De dag daarna vergeten de wekker te zetten, dus was een uur later, maar gestegen naar 36.2. Ook best mooi volgens mij. Alleen vandaag was het bij de eerste meting weer gelijk met de dag ervoor en daarna heb ik alle mogelijke temperaturen gehad: 36, 35.6, 36.7 en die 3x en daarna 36.8 gemeten over 2 uur. De eerste temp was 36.2, dus moet ik die dan aanhouden? of de temp die vanaf een uur later 3x voorkwam? Vorige keren bij een dubbelcheck was het of 2x het zelfde of 3x gemeten en toen een gelijke meting gehad. Ik leg de thermometer dan op andere plekken onder de tong en zat steeds ongeveer een kwartiertje tussen.

Wat is dan betrouwbaarder en klopt mijn grafiek wel? Het is best gek, want hij gaf eerst dus aan niet meer vruchtbaar, en nu weer wel, ook rekening houdend met cervical fluid die de drie vruchtbare dagen waterig was en nu sinds gisteren eiwit. :(

Bijgevoegde bestanden:

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Sorry, maar persoonlijk vind ik dat dit niet veel zin heeft. Temp meten direct wanneer je wakker wordt, elke dag rond dezelfde tijd. En rectaal. Eenmaal meten, daarna niet meer. De temp daarna zal altijd hoger zijn. Anders kun je niet veel met je grafiek, je temp vliegt alle kanten op.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Alleen vaginaal of rectaal meten is betrouwbaar. En iedere ochtend op hetzelfde tijdstip voordat je uit bed stapt.
    Als je al een kwartier wakker bent is je temperatuur al omhoog en dus niet meer betrouwbaar.

4. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ok. Vanaf morgen gelijk meten op de wekker van vriendlief en niet nog eens meten dus. De tijd die ik heb gemeten was wel steeds rond dezelfde tijd, behalve dus die 2x. Ik ben een slechte slaper en wordt heel wisselend wakker. Ik had juist een tijd genomen voor ik opstond en niet perse direct na het wakker worden. Vanmorgen wel direct na het wakker worden gemeten en daarna daalde hij dus. Ik zal mijn temp terug zetten naar de eerst gemeten temp dus.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Wel elke dag op hetzelfde tijdstip meten. Dus ook op vrije dagen wekker zetten ;).
    En ga rectaal meten ipv oraal. Omdat nauwkeurigheid echt nodig is, kan je het maar beter gelijk op de juiste manier doen.

Succes!

6. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Inmiddels aan het einde van mijn cyclus en zo is mijn kaartje geworden met om 7.15uur testen iedere morgen op de 2 open bolletjes na, toen moest ik onverwacht eerder werken en een uur eerder meten. Wat denken jullie er van? FF zegt dat ik dus 4 mei mijn ei heb gehad en ik pas op 23 mei kan testen?!?!? Waarom is dat? Menstruatie staat nog wel steeds op vandaag en nu ook morgen op de kalender.

Bijgevoegde bestanden:

7. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

Geen idee waarom FF dat zegt, als je temp zo blijft of verder stijgt, een testje eerdaags ertegen aan toch? Keep me posted!

Ik heb na een maand of 5 eindelijk iets wat op een eisprong lijkt gevonden.. :( Nadat ik begin dec met de pil ben gestopt nog geen menstruatie gehad, dus de startdatum van ieder temp kaartje is zomaar gekozen.

8. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Vanmorgen een test gewaagd ;) tuurstreepje op de kale strip. Met test erom was er niks te zien. Dus even afwachten wat dat wordt. Mogelijk is mijn ei 2 dagen later geweest, maar dan nog is die datum de 23e wel erg laat.

Wat vervelend dat je nog geen menstruatie hebt gehad na al die tijd. Had je dat voor de pil ook zo lang niet? Anders zou ik zeggen dat het wel een bezoekje huisarts waard is.

9. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

Hmm tuurstreepje.. Maandag opnieuw testen? Hopelijk loopt ie goed op!
    Ja, herkenbaar beeld voor me, ik heb al een afspraak bij de gyn binnenkort. M'n cyclus heeft een zetje nodig.

10. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nee, denk pas woensdag weer, tenzij het niet meer nodig is... Succes bij de gyn! Hoop dat die snel kan helpen!

11. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

En? Nog een testje gedaan.?

12. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nee, ben een beetje ziek, dus had er niet zo'n trek in. Dacht dat het vandaag wel door zou breken, maar nee. Als er zaterdag nog niks te bekennen is dan test ik.

En hoe gaat het bij jou?

13. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

We kunnen elkaar feliciteren! Blijf je nog tempen? Ik kan t nog niet echt geloven, morgen nog een testje :)

14. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Woooh jij ook?!?! Gefeliciteerd meid! Wat fijn!
    Vanmorgen niet getempt, had een abbonnement op de wc :p
    Denk dat ik nog wel even door temp om te kijken wat er gebeurd. Jij?
    En hoe voel je je??

Deel Deze Pagina