Mijn moeder heeft er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden. Zou het daarom mij ook langer kunnen duren? Zover ik weet zat bij mijn vader wel alles goed. Mijn moeder en ik hebben wel allebij een licht gekantelde baarmoeder. (niks ernstigs,dat komt heel vaak voor). Dat kan ook nadelig werken heb ik begrepen. Kimmie27
Mn zusje en moeder zijn beide alle keren door de pil heen zwanger geworden. Ik zit nu in ronde 3. Dus in die zin is het niet erfelijk. Wel kunnen afwijkingen erfelijk zijn volgens mij.
Mijn ouders hebben er 3 jaar over gedaan om zwanger te worden. Ik had toch een beetje angst 'te laat' te zijn begonnen, maar... ik ben zwanger in de EERSTE ronde! \/ Maak je dus geen zorgen en ga eerst maar eens lekker 'klussen'
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder maar toch binnen 1 ronde zwanger.. (terwijl mijn moeder 2 jaar over mij heeft gedaan)
Ik denk niet dat zo'n dingen erfelijk zijn. Zwanger worden hangt af van meerdere factoren. gezondheid, levesstijl, stress... Ik zou nog niet panikeren. En er vooral niet teveel aan denken, want dan zou het alleszins lang duren!
Waar je wel veel op je moeder vaak lijkt (hoeft niet) is zwangerschap, aankomen, soort bevalling e.d.
Een licht gekantelde baarmoeder werkt helemaal niet nadelig. Zelfs een sterk gekantelde niet Het klopt dat ze dat vroeger dachtten, maar het is sterk achterhaald. Sterker nog bijna alle aziatische vrouwen hebben een naar achterover gekantelde baarmoeder (of westerse vrouwen hebben een naar voren gekantelde baarmoeder, ligt eraan hoe je het bekijkt?!) en zijn echt niet minder vruchtbaar. Het heeft gewoon met je bouw te maken waar de baarmoeder zit.