Zijn er hier dames die 2 of meer kindjes hebben waarbij het leeftijdsverschil groter is dan 5 jaar? Mijn vriend en ik hebben hulp van t ziekenhuis nodig om samen een kindje te kunnen krijgen, en mijn dochter is 7 (uit een vorige relatie).. ze wil dolgraag een broertje of zusje, maar hoe pak je zoiets aan, hoe betrek je je oudere kindjes er het beste bij? Ben dan nog niet zwanger (helaas) maar hoe langer het duurt des te groter het leeftijdsverschil gaat worden.. Ik vind dat best eng, of is dat raar?
Waarom vind je dat eng? Ik betrek mijn veel oudere kinderen niet bij ons zwanger worden. Wanneer t zo ver is dat het goed lijkt te gaan licht ik ze pas in .
Ik heb haar alleen verteld dat we wel bezig zijn, ga t pas vertellen als t veilig is zeg maar.. ja weet niet waarom ik het eng vind haha bang dat ze tegen die tijd het ineens niet meer wil ofzo, geen idee...
Onze kids zijn ook al 10 en 8 en ze weten nergens van. Maar goed ook want heb vorige maand een vmk gehad en zou niet willen dat hun dat meegekregen hadden. We gaan ze dan ook pas vertellen erover als we een goede echo hebben gehad denk ik. Maar vind het niet eng, ook al zijn onze kids al ouder. Het lijkt me alleen maar super leuk hoe ze met hun broertje/zusje om kunnen gaan straks. En dat ze alles zo bewust meemaken!
Ja begrijp me niet verkeerd hoor, het lijkt mij ook zeker leuk dat mn dochter straks dan iemand heeft om mee te spelen, ik wilde zo graag dat t dichter op elkaar zat qua leeftijd, dat leek me geweldig, helaas heb je niet in de hand hoe je leven loopt en met wie je deze uit eindelijk allemaal deelt. Ik hoop echt dat als ik uiteindelijk zwanger ben en de baby is Er, dat mn dochter net zo enthousiast is zoals nu.
Dat klopt idd. Je hebt het niet in de hand helaas. Maar je dochter zal vast heel trots zijn straks op haar broertje of zusje! Daar zou ik me niet te druk om maken
Mijn stiefdochters zijn 9 en 12 en vragen wekelijks om een broertje of zusje. Het lijkt me geweldig als dat dit jaar nog komt, maar ik maak me niet druk om het leeftijdsverschil, ze zullen er hoe oud ze ook zijn heel blij mee zijn, dat weet ik zeker. En het lijkt me heel fijn hoeveel ze kunnen helpen
Hey Echt geen rede voor angst! Mijn oudste was 6 toen haar zusje kwam. Ze heeft alleen de hele zwangerschap geroepen mam als het een broertje word dan gooi ik hem in de prullenbak. Hahaha gelukkig was het een zusje. ze kreeg toen ze 11 was haar broertje en ik had 2 hele trotse grote zussen in huis. Ruzie maken wie de fles mocht geven als hij in zijn bedje lag te huilen stonden ze naast hem. Echt het komt goed. Liefs tasha
Hahaha sorry ik lig in de deuk van de zin: als het een broertje is gooi ik hem in de prullenbak Nee even serieus, mn dochter maakt t niet uit of t een jongen of meisje Word als het maar gezond is en oud en grijs word.. Dat ik dat zo zeg komt omdat ze bij haar vader een broertje had, die mocht helaas maar 10 dagen oud worden.. daardoor is ze bang dat het bij ons ook fout gaat.. Dit is ook de reden waarom ik haar pas vertel van een zwangerschap na 12 weken.
Hi Kimmetje, Onze zoon is net 6 en wij zijn ruim4,5 jaar bezig voor de 2e, ook met behandelingen. Zoonlijef is op de natuurlijke weg gekomen, dus bizar dat t nu maar niet lukt. Wel zwanger geweest in tussentijd, maar steeds uitgelopen op een mk. Bij de eerste zwangerschap waren we zoooo blij, dat we het hem al vroeg hadden verteld. Toen moesten we dus ook vertellen dat t niet goed was. Dat was wel even moeilijk, maar hij ging er goed mee om (voor zover je dat kunt zeggen over een toen 4-jarige). Nu vertellen we hem niks erover, want hij vertelt alles aan anderen en hii snapt er toch nog weinig van hoe het allemaal werkt . Hij vraagt wel eens om een broertje of zusje en dan zeggen we alleen dat wij dat ook heel graag willen,mmaar dat dat niet vanzelf gaat. Meer niet. Qua leeftijdsverschil... Ik loop er iedere keer weer tegenaan als blijkt dat het niet is gelukt. Ik ga altijd meteen rekenen en concluderen dat het nog wel even gaat duren en hij dus nog ouder is. Ene keer vind ik het erg moeilijk, andere keer denk ik 'als er nog maar een tweede komt, fan al blij zat'. Hopelijk is het gauw raak voor ins allebei. Groetjes!
Hoop ook dat het gauw raak is ook voor jou! Deze cyclus laatste inseminatie en dan een gesprek hoe verder.. ben heel benieuwd...
Hoi, mijn kinderen zijn 7 en 5. Ik heb nog 2 rondes om zwanger te worden om dit jaar nog uitgerekend te zijn. Dan is mn jongste ook bijna 6. Vooral mn oudste vraagt veel om een broertje of zusje. Best pijnlijk soms. Ook sneu voor haar omdat er veel kinderen uit haar klas of van haar leeftijd vaak een broertje of zusje krijgen. Sommige zelfs meerdere keren. Ik heb het niet in de hand. Een broertje of is leuk maar het brengt ook weer nadelen met zich mee zon baby. Veel meer gebonden enzo. We kunnen nu gaan en staan waar we willen. Geen kinderwagens, middagslaapjes enz. Dat vertel ik ook tegen haar. Dus ik zeg altijd eerlijk dat ik ook hoop dat ze een broertje of zusje krijgt maar dat ze ook moet genieten van het nu.
Dank je voor je antwoord Ik probeer als ze erover begint telkens te zeggen dat we ermee bezig zijn, wat nu dus geresulteerd heeft in dat ze alleen maar meer ermee bezig is.. Telkens vraagt ze of ik al een baby in mn buik heb, en haar telkens teleur moeten stellen word steeds lastiger... Daar moet ik even een weg in zien te vinden
Mijn man heeft uit zijn vorige relatie een dochter van nu bija 8, mochten we ooit weer het geluk hebben dan zit daar ook best een leeftijd tussen. Echter wil ze graag een broertje of zusje, maar gaat dat hier ook niet vanzelf. Omdat zij heel erg wijs is hebben wij er wel voor gekozen om haar een soort uitleg te geven, we konden het niet meer aanzien hoe ze soms met tranen in haar ogen zat omdat ze nog geen broertje kf zusje had. Ook ontkom ik er soms niet aan dat ze mee moet naar de dokter. Ze wacht wel in de wachtkamer maar komt toch met vragen. Wij hebben dus maar uitgelegd dat het de baby dokter is en dan ik van mijzelf niet heel makkelijk een baby in de buik kan krijgen omdat er geen eitje in mijn buik zelf groeit, en ik daarom soms moe ben van de tabletjes en spuitjes. Ze pakte dit super goed op, en sindsdien is ze ook niet meer verdrietig. Maar ieder voor zich natuurlijk.
Oh wauw, wat fijn dat ze t zo goed oppakt... Ja ik neem mn dochter heel erg in bescherming, ook omdat ze vorig jaar aan de kant van de vader dr broertje is verloren met 10 dagen oud.. Ze zit daar logischerwijs nogsteeds mee, dus ik heb alleen gezegt dat we ermee bezig zijn.. verder erover uitweiden durf ik eigelijk ook niet...
Wat heftig voor haar Wij merken nu juist door de openheid dat ze er echt rustiger onder is, ze weet ook wel dat er een kans bestaat in het slechtste geval dat er natuurlijk geen broertje of zusje komt. Ik merk gewoon dat het zoveel voordelen brengt nu ze iets meer weet. Ook haar reacties naar mij toe na een controle of behandeling zijn altijd super lief en begripvol. Ik vondt het ook lastig om uit te leggen hoor, dus we hebben er maar een kinderversie van gemaakt Mochten we ooit weer zwanger raken dan krijgt ze het ook deels uit bescherming pas na een maand of drie te horen, in ieder geval in de safety zone.