Lange cyclus, vroege eisprong. Help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angel492, 1 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel492

Angel492 Nieuw lid

1 sep 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb een regelmatige cyclus van rond de 34 dagen elke maand en ben altijd rond 9 dagen ongesteld. De situatie van deze cyclus is:

11 augustus: ongesteld
    19 augustus: laatste dag ongesteld
    25 augustus: positieve ovulatie test, toevallig kunnen klussen (dag hierna is mijn vriend weer vertrokken naar het buitenland)
    26 augustus: positieve ovulatietest (iets lichter)
    28 augustus: negatieve ovulatietest
    *ik verwacht 14 september weer ongesteld te worden

Dit betekent dat ik dus op de 14e dag na mijn 1e ongesteldheids-dag een positieve ovulatietest had. Tot zo ver alles oke, maar dat houdt dus in dat mijn luteale fase iets van 19 dagen is?! Ik lees dat dit niet goed is.

Zien jullie iets abnormaals in mijn cyclus? Moet ik mij zorgen maken? Wij hebben een kinderwens maar ik weet niet of alles klopt aan mijn cyclus. Ik lees verschillende verhalen. Voordat ik naar de dokter stap wil ik graag jullie ervaring en/of mening lezen.

Alvast bedankt!

2. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Voor zover ik zie heb je geen vroege eisprong, rond dag 15-16 denk ik. Want hij springt pas na de positieve test toch?

In een ander topic schreef iemand:
    Je folliculaire fase moet niet beneden de 8-9 dagen zijn. Anders heeft een eicel niet genoeg tijd om te groeien en te rijpen. Daar zit je dus ruim boven.

Je luteale fase is 10-11 dagen en dat zit ook nog binnen de grenzen. Hij moet niet beneden de 10 dagen komen. Alles tussen 10-18 dagen is normaal.

Als je ei op 27 augustus sprong, en op 14-09 is je nod, heb je een lf van 18 dagen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bovenstaande schreef ik :).

Als je op dag 14 een positieve ovulatietest hebt, is je eisprong op dag 15-16. Dit is heel normaal, niet te snel en niet te ver in je cyclus.

Als je cyclus 34 dagen is met een eisprong op dag 16, is je luteale fase 17-18 dagen. Dus ook dat valt dan nog binnen de normen.

Ik zie in principe geen problemen met je cyclus op het eerste gezicht. Je menstruatie is iets langer, maar dit is ook wel normaal.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je zegt "rond de 34 dagen".
    Hij kan dus deze keer ook 32 dagen zijn.
    Dan heb je een lf van 15 dagen en dat is prima hoor :)

Deel Deze Pagina