Hallo allemaal, Ik heb begin dec '14 een missed abortion gehad. Ik was spontaan zwanger geraakt toen ze in het mck mijn eisprong gemist hadden. Bij 8wkn bleek het bij 5wkn fout gegaan te zijn. Ben het deels zelf verloren, toen curretage, toen nog tabletten ivm een restje en bij mijn eerste echte menstruatie weer kwam het aller laatste beetje. 4 mrt mn eerste echte menstruatie weer gehad, op de 21e even wat bloedverlies maar verder niets (oke twee weken mega veel lichamelijke klachten zoals steken in de liezen, misselijkheid, hoofdpijn, mega pijnlijke borsten, duizeligheid en vermoeidheid). In het Asz Dordrecht ben ik gecurretteerd omdat dat dichtbij huis was. Ik ben door het mck gebeld, had een belafspraak, de zaterdag nadat ik de vaststelling m.a. had gehad. Toen dacht de arts dat ik alles wel kwijt was, maar ik moest die maandag maar even een echo vragen om te zien of curretage nog moest (hoezo kom maar even langs we kijken even). Die maandag gecurretteerd. Op de nacontrole bleek er nog wat te zitten, dus aan de pillen ( was te weinig voor nacurettage). Kreeg een afspraak mee die ik kon afzeggen als ik dacht alles is weg. Op mn werk zat ik er doorheen, op de echo daar leek ok schoon. Zit ik in het Asz, liet de afspraak op advies doorgaan, zeg ik dat ik op mn werk een echo heb laten doen omdat ik er klaar mee was...zegt de arts:" waar was je klaar mee?"..... Ehmm met de winter nou goed? Toen liet ik de echo's zien die op mn werk waren gemaakt en ik vertel wat de gynaecoloog daar vertelde, schud de arts meteen nee als ik noem dat ik schoon was. Hij zag (in mindere mate) hetzelfde zitten als voor de tabletten. Dat zou met een volgende menstruatie volgens hem weggaan en alles was goed. Hij zei letterlijk:" in mei ben je wel weer op de rit", het moest nog maart worden! Het voelde erg naar. Ik wilde niet meteen een nieuwe iui ronde in, even de hormonen uit mn lijf, maar toen ik geen ovulatie meette heb ik het mck gemaild. Toen ik reactie kreeg (mocht voor echo en lab komen) werd ik prompt ongesteld. Ze raadde me aan de afspraak te annuleren, maar ik mocht wel medicijnen gaan spuiten (maar had juist verteld dat ik dat een ronde niet wilde!). Na deze echte menstruatie geen eisprong gemeette, maar dus wel twee weken last van mijn lijf en de 21e even bloedverlies. Vandaag dus een echo gehad omdat ik en geen eisprong vind en me rot voel. Echo schoon, dus alles is echt weg nu!, maar verder stil daar binnen. Nu kon ik kiezen weer aan de pillen of afwachten. Nu werd er weer niet naar mn gevoelens gevraagd, op mijn klachten werd niet gereageerd en er werd met de rug naar mij toe met mij gecommuniceerd. Nu wordt ik dus in twee ziekenhuizen als een protocol gezien en wordt er een programmaatje afgedraaid. Er wordt niet gevraagd naat mij of mn man! Ik voel me te kort gedaan en weet gewoon nu niet wat ik moet, waar ik heen moet. Sorry voor mn lange verhaal, maar ik hoop dat ik met behulp van jullie ervaringen wat wijzer mag worden. Wie oh wie heeft dit ook of juist positieve ervaringen, wie kan mij adviseren over opties (ander zkh?, stoppen met de hele ellende of wat??)
Hee meis, ik kan hier gelukkig niet over meepraten omdat ik 1 maand voor de start met IUI spontaan zwanger ben geworden maar ik kan me helemaal voorstellen dat je daar niet meer met een fijn gevoel zit. Ik zou me als ik jou was sowieso op 1 ziekenhuis focussen, waar voel je jezelf het prettigst, is er eventueel een mogelijkheid om een andere gyn te krijgen? Als je je niet goed voelt bij de behandeling, doordat er weinig wordt gedaan of er wordt niet geluisterd kan je altijd kijken voor een ander ziekenhuis of je kunt het bespreekbaar maken in het huidige ziekenhuis... Al met al wil ik je vooral heel veel sterkte wensen, hopelijk is je lichaam snel weer op de rit en zit er snel een beebje in je buik
Heftig verhaal, hoor! Kan niet uit ervaring meepraten (gelukkig maar), maar zou in ieder geval gaan voor 1 ziekenhuis en een gynaecoloog waar je je prettig bij voelt. Dus of een andere gyn in hetzelfde zkh of een ander ziekenhuis (en dus ook een andere gynaecoloog). Beetje middelgroot ziekenhuis werkt vaak wel goed (Tilburg ofzo). Misschien weet je huisarts of er ergens een goede gyn zit in de buurt? Veel sterkte in ieder geval! Hoop dat je gauw een kleintje verwacht!