Hallo, Ik ben Daphne en ben 24 jaar. Wij hebben vorig jaar een mooie dochter gekregen genaamd Nola. Ik heb al heel lang kriebels om weer zwanger te worden. Maar dat mocht helaas niet i.v.m keizersnede. Nu zijn we weer begonnen om zwanger te worden. Zijn er meer meiden/vrouwen die vrij vlot aan de 2e zijn begonnen of beginnen? En wat is jullie ervaring ermee dat er nog een kleintje rond loopt?
mijn zoontje was 8 maand toen ik zwanger werd van mijn dochter...vond het best wel even pittig maar nu zijn ze 2 (bijna 3) en 4 en het zijn net jut en juul... echt heel gezellig zo samen en vermaken zich veel samen. Succes met zwanger worden!
Hoi Daphne, Wij hebben een dochtertje van 1jr. en ook sinds kort Aan het proberen voor een tweede. Heb dus ook nog geen ervaring met 2 kleintjes. Lijkt me zwaar maar ik denk net wat Blondie zegt dat de kleintjes zo meer aan elkaar hebben wat spelen etc betreft. Hier ook spannend dus. Veel suc-6 met zwanger worden!
Mijn dochter was 9 maanden toen ik geplant zwanger raakte van haar kleine zusje. Ik ben er HEEL blij mee en dat is echt zacht uitgedrukt. Zo kort op elkaar en nog een meid ook, ik had mij niet veel meer kunnen wensen eigenlijk.. Het is wel allemaal wat zwaarder lichamelijk dan met mijn dochter en dat had ik wel een beetje onderschat, al klaag ik niet hoor. Maar ik wil nog wellis teveel doen omdat ze natuurlijk nog zo klein is en dat komt mijn lichaam niet echt ten goede afentoe. Ook was het zwaar toen ik tot de 18de week extreem misselijk was en overgaf. Bij mijn dochter was dit ook precies zo maar toen kon ik rust nemen wanneer ik wou en ik hoefde geen vrolijk gezicht op te zetten. Iets waar ik niet bij stil had gestaan eigenlijk vantevoren, al zou ik het zo overdoen hoor. Maar onderschat het niet want het is echt pittig zwanger zijn met zoeen kleine druktemaker.
Wat fijn om de reacties te lezen. Ik had niet verwacht dat het een makkie zou worden. Maar elk vordeel heeft zijn nadeel! Als ze later wat ouder zijn hebben ze veel aan elkaar. Ik kom ook uit een gezin van 4 kinderen en mijn jongere broertje is anderhalf jaar jonger dan mij! En dit heb ik altijd als leuk ervaren! Ook is het een voordeel als ze tegen de tijd tegelijk naar school gaan. @ Catje1981 Jij ook succes met zwanger worden! @ Genesis Ook voor jouw hoop ik dat je snel zwanger mag worden! Oefening baart kunst!
Mijn zoontje was 15 mnd toen ik weer zwanger raakte van de 2de. Ik moet wel zeggen nu de eerste maanden me toch best zwaar vallen. Je bent altijd moe de eerste weken en zoonlief vraagt ook nog erg veel aandacht, is op een ontdekkingsreis en dat is toch wel heel vermoeiend. Maar misschien als dadelijk deze vermoeiende weken voorbij zijn dat het dan allemaal weer meevalt, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen. Enige wat wel een voordeel is dat je met een klein kindje nog wel middagslaapjes hebt en je zelf ook even kunt gaan liggen. Maar mijn wens was altijd om er 2 jaar verschil in te hebben en dat is wel precies uitgekomen
Kleintje van mij is bijna 7 maandjes.. Ook mijn man en ik willen graag een tweede kindje.. Afgelopen vrijdag gestopt met de pil, vandaag ongi.. Dus ben benieuwd hoelang t gaat duren.. ja lijkt me ook super als ze zich kort schillen qua leeftijd en lekker samen opgroeien en spelen !
Mijn dochtertje was 15maand toen ik bevallen ben van kleine broertje ,nu zijn ze 19maand en 4maand en vind het heerlijk was ook geplant leek me wel fijn kort op elkaar en ja hoor, heb er geen spijt van
Ben zwanger van nr 3 en mijn dochter is nu 9,5 maand oud.. Heb er geen ervaring mee want tussen mijn zoon en dochter zit 5 jaar.. Zal vast een drukke boel worden, maar ze hebben denk ik ook echt wat aan elkaar straks. Dat lijkt me ook erg leuk.
Dat zijn goede berichten! Het lijkt mij ook super fijn om ze kort op elkaar te hebben! Nola is een heel sociaal meisje, en vind het altijd super gezellig als er een ander kindje of baby langs komt! Dat geeft me ook al een heel goed gevoel! Wij zijn er klaar voor en wachten rustig af!
Mijn oudste was net een paar dagen 1 toen ik weer zwanger was. In het begin is het echt heel pittig omdat de oudste ook nog veel zorg vraagt. Het is nu ze ouder zijn erg leuk.
Hier bevallen op 26-01-2005 Toen zoonlief 8 maand was kwamen we erachter dat ik 3 maand zwanger was van zoon 2. Geboren op 29-03-2006. Er zit dus 14 maandjes tussen mijn zoons. Door ze zo snel op elkaar te krijgen heb ik tijdens de tweede zwangerschap wel veel meer klachten gehad. Omdat mijn oudste zoon al eczeem had vond ik het erg zwaar in de begin periode. Toen mijn jongste zoon 6 weken was kreeg mijn oudste zijn eerste astma aanval. Lag een week in het ziekenhuis. De eerste twee jaar vond ik heel erg heftig. Van mijn oudste zoon kon ik echt genieten. half jaar borstvoeding gegeven. HEERLIJK. Bij de tweede vond ik dit te druk. Toch jammer. (hij was ook een huil baby) Nu zijn ze 7 en 6 en kan ik me niks mooiers voorstellen. Ik ben nu zwanger van ons derde kindje. Ook deze zwangerschap valt mij heel erg zwaar. Maar ik zou zo de keuze weer maken als we besluiten dat er nog een vierde kindje welkom is in ons gezin. Dan hoop ik ook dat die snel mag volgen. Succes met jullie dromen laten uitkomen!
Tussen mijn meisjes zit 19 maanden. Ik wilde al graag eerder een 2e (mijn zus en ik schelen 17 maanden) maar mocht dit niet omdat ik ook een keizersnee heb gehad. Gelukkig was ik toen we er (bijna) voor mochten gaan meteen zwanger. Het is superleuk, zo kort op elkaar. Tuurlijk het is echt wel aanpoten. De zwangerschap van een 2e is heel anders dan van een eerste, je kunt niet zo rustig aan doen als je zou willen. En ook de eerste maanden zijn best vermoeiend en heb ik echt weleens gedacht 'waar ben ik aan begonnen'. Maar als ik ze nu (de jongste is 2 jaar) zie spelen ben ik super blij dat ze zo weinig schelen. Ze hebben echt heel veel aan elkaar, spelen zó leuk samen! Alleen als ze 'ruzie' hebben gaat het er weleens hard op, maar dat is bij elk leeftijdsverschil en dan misschien nog wel erger. Ik zou zeggen, veel succes en plezier!
Ik weet precies wat je voelt Dat had ik ook, mijn dochtertje was pas een maand of 5 toen het weer ging kriebelen. Mijn man vond het ook erg leuk, maar hij stelde wel een voorwaarde. Dat we pas zouden beginnen als onze dochter 1 jaar was zodat mijn lichaam weer tot zijn oude ik kon komen voordat ik weer een zwangerschap aanging. En dat hebben we ook gedaan, en ik ben nu zwanger van onze 2e en uitgerekent, 3 dagen voor de 2e verjaardag van mijn dochter. Dat vind ik wel heel fijn hoor, want ze loopt al en ze geeft al aan wat ze wilt of als ze pijn heeft. Maar ook bij mij valt deze 2e zwangerschap erg zwaar lichamelijk. En juist omdat mijn meisje al zelf kan lopen (ook de trap op) maakt dat voor mij een wereld van verschil. Maar wat je ook doet, als het goed voelt voor jou en je partner waarom twijfelen, toch
mijn dochter was 8 maanden toen wij voor de 2de gingen, direct raak! toen ze 17 maanden was werd onze zoon geboren. Zij is nu 2 jaar en mijn zoon 9 maanden (volgende week 10 maanden) Mijn zoon is met de keizersnede geboren (onvolkomen stuit) en die periode erna is mij enorm tegengevallen! maar dat had meer het de keizersnede en het langzame herstel te maken. we genieten nu volop en hebben van de week besloten om voor nummer 3 te gaan! gisteren weer gestopt met de pil dus de spannende maandjes zijn weer begonnen
Mijn dochter wordt volgende week 11 maanden en ik ben vandaag 24 weken zwanger van de 2e. Ik verwacht ook niet dat het een makkie zal worden, maar mijn man en ik wilde de kindjes graag kort na elkaar.... hoor er veel positieve verhalen over!
Wat een leuke reactie allemaal! Ik begrijp eigenlijk van iedereen dat het zwaar is om zwanger te zijn en een kleintje hebt rond lopen! Snap ik helemaal! Ik ben gelukkig geen mieperd! Dus ik ga er voor en sta er neutraal in. Ik ben een persoon die alles op zich af laat komen en dan wel zie hoe het gaat en hoe ik me voel! Dus laat de zwangerschap maar beginnen!
Ik ben zwanger geworden rond de 1e verjaardag van mijn zoon.. dat ging allemaal prima! De zwangerschap was natuurlijk wel wat pittiger en de eerste weken na de geboorte zijn altijd al best aanpoten en nu nog wat meer maar het ging allemaal heel goed.