Help, ik rook nog!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sjoelke, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Hallo,

Zijn er nog meer meiden die graag zwanger willen worden, maar nu roken. Ik heb laatst een poging gedaan om te stoppen, maar deze is helaas mislukt :x!!!

Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten en samen met mij over dit te praten.

Mensen die komen met praatjes dat het slecht is enz! Dat weet ik ook wel!!!!! Het lukt me nu alleen echt niet.

Groetjes Sjoelke

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik ook niet, echt rot is dat!! Ik heb al van alles geprobeerd..

Zelf proberen, pleisters(maar daar kon ik niet tegen), accupunctuur, ben laatst bij een stoppoli geweest, maar die konden niks voor mij doen omdat ik te vroeg was begonnen.. belachelijk toch:(..

Maar goed.. binnenkort zal ik stoppen!!;) En het zal jou vast ook wel lukken!;) Je zou toch denken dat je nu wel motivatie hebt, maar dat werkt schijnbaar niet zo..:(

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey hey,
    Mijn man rookt ook nog, hij wil wel stoppen maar alleen op zijn moment.
    Nu wil hij een poging doen na de vakantie.
    Nu hebben we afgesproken dat hij het gaat proberen ergens na de vakantie maar dat er vanaf die maandag dat we weer aan het werk gaan er niet meer in huis gerookt wordt.
    Dus mocht het niet lukken dan moet hij toch naar buiten, daardoor zal hij zowieso minder gaan roken aangezien in je eentje buiten staan ook niet echt gezellig is.
    Ik rook zelf af en toe en heb deze maand echt onwijze behoefte aan een sigaretje met een wijntje... pff
    Succes!!!
    X

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het is ind heeeeel erg moeilijk. Het moet goed zitten in je hoofd en de knop moet om. Alleen jij bent de gene die dat kan doen.
    Als je die knop niet om kunt zetten op het moment dat word het heel moeilijk.

Ik wens je succes. Probeer er goed aan te denken waar voor je het doet!

5. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    hey meiden ik rook ook nog, ik kan nu ook nog niet stoppen, zodra ik zwanger ben ga ik zeker stoppen, maar nu nog niet, in mijn omgeving zijn er zoveel zwanger geworden terwijl ze gewoon rookte, en aan het begin van de zwangerschap is het nog niet schadelijk voor je kindje, wel voor je vruchtbaarheid maar wij zijn nog niet zolang bezig, stel nou dat het echt niet wil lukken ga ik er wel over nadenken om te stoppen.

ik denk wel dat als je zwanger bent hetr makkelijker is om te stoppen.
    dan wanneer je probeerd zw te worden.

xxx

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    he meiden, ik ben 1 januari gestopt! en ja het is heel moeilijk, maar je hebt een goed doel!! de eerste paar weken zijn zwaar, maar ook dat gaat weer over, nu gaat het heel makkelijk, en voel me gezond! straks zit er geen rook meer in mijn lichaam als ik zwanger zou raken, dat is een fijne gedachte!! Ik duim voor jullie, want het is zo ontzettend belangrijk dat je stopt!!! je conditie heb je hard nodig als je dalijk zwanger bent! Bekijk het ook eens van deze kant, als je nu stopt, kamp je straks niet met de ontwenningsverschijnselen van stoppen met roken, en daarnaast ook nog eens zwangerschapskwalen!!! dat zal zwaar zijn hoor! En ik ken enkele die dus nooit gestopt zijn, omdat ze dat dus niet aankonden!
    nogmaals ik duim voor jullie!! je kan het echt wel!!!!
    xxx

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hey meiden,

Hier ook een roker.
    Ik heb afgelopen donderdag de stap naar de HA gemaakt want ik wil echt stoppen maar het lukt me niet :( ( zeker niet omdat mijn vriend nog rookt )

Mijn HA en ik hebben een stappen plan gemaakt vanaf vandaag mag ik in de avond ( dit omdat ik er dan het meeste last van heb ) 2 sigaretten roken hoe wat en wanneer ik dat doe mag k zelf weten.
    Dus mag er nog maar 2 per dag roken.

Over 2 weken moet ik weer terug komen dan gaan we kijken of ik dit vol houdt en hoe we verder kunnen :D

Dussss ik hoop dat dat gaat werken :D
    ( nu nog niks gerookt )

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Goeie morgen!
    Hier ook een roker.. en wil eigenlijk echt pas stoppen als ik zwanger mocht zijn..
    Weet uit directe omgeving dat het soms heel lang kan duren en ik wil zwanger worden niet als een straf gaan zien; Daarom geniet ik nog van mijn sigaretje (de helft minder als eerst hoor ;)) en zodra ik positieve test in handen heb denk ik voldoende motivatie te hebben om de laatste 5-7 sigaretten per dag achter mij te kunnen laten..

Heel veel succes allemaal!!

9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik dacht ook toen ook dat ik wel zou stoppen en genoeg motivatie zou hebben zodra ik een positieve test zou hebben. Maar dat was dus niet zo.. Het lukte maar niet!! Heeft mij toen erg veel stress bezorgd. Ook de stress die je heb van het stoppen maar ook van dat het moet voor je kindje... Deze keer ga ik stoppen voordat ik zwanger ben! En idd eerst afbouwen zoals wat hier net werd gezegd bijv alleen in de avond 2.
    Succes iedereen!

10. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Goede morgen,

Ik doe het net zo als dolfijn, ik ben van 1 pakje per dag geminderd naar een 1/2 pakje per dag, en zo probeer ik het steeds verder te minderen. Moet zeggen dat ik dat minder moeilijk vindt dan ik 1 keer te stoppen. Met name omdat ik mezelf dan niets ontzeg. Als ik mezelf zou ontzeggen dat ik niet meer mag roken dan moet ik juist roken, dus dit werkt voor mij prima. Moet wel eerlijk erbij zeggen dat ik af en toe toch per ongeluk nog een heel pakje weg rook, maar goed je kan niet alles hebben.

Succes ermee iig.

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahahah Lindanna ;) herken het echt wel hoor.. haha van het weekend vrienden over de vloer gehad, lekker weertje, lekker wijntje.. en jah hoor, zo een pakje weggestoomt :$ maar ach, wat je zegt.. kunnen niet alles hebben..
    Doe me best en daar gaat het voor mij om!
    Helemaal stoppen op dit moment vind ik te vroeg.. Begrijp echt wel wat Fleur zegt; stress is ook niet goed.. maar we zullen zien of ik uiteindelijk sterk genoeg ben.

12. Ja stoppen met roken doe je niet zomaar ineens ...

Je moet het echt willen.
    Gelukkig is het mij gelukt en ben inmiddels er al een jaar vanaf.
    De eerste weken zijn echt super zwaar, voor mij in ieder geval wel maar als je dan volhoudt ben je al goed op weg.

Zelf heb ik niet geminderd maar voor mezelf de dag gekozen waarop ik me laatste sigaret zou roken. En elke keer als ik zin kreeg in een sigaretje ging ik wat doen. Nu vind ik het roken erg stinken ;)

Heel veel succes ermee en zet hem op!
    Het gaat je zeker wel lukken want de wil om te stoppen die is er!!

Groetjes Laura

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Idd stress is ook niet goed. Soms kan je beter 3 sigaretjes doen en ontspannen zijn tijdens je zwangerschap dan de hele dag met jezelf in gevecht waardoor je stress krijgt. Maar ik heb dus gerookt en rook nog steeds. En zodra ik ongesteld ben geweest ga ik proberen te stoppen. Want dan gaan we voor de 2e. En als het niet lukt en ik rook er dan nog 2 a 3 ga ik proberen om me daar niet druk om te maken. Dat zou ik al knap vinden hihi. Trouwens het scheelt wel als je buiten rookt. Wij roken absoluut nooit in de buurt van ons kindje. Je rookt dan wel minder.
    Groetjes

14. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Wij roken allebei nog af en toe.Gaat de ene keer ook beter dan de andere keer. Af en toe is de verleiding om er een te 'bietsen' van een van onze vrienden gewoon te groot. Wij hebben erg veel vrienden die ook roken,dus dat maakt het ook moeilijker.

Denk inderdaad dat ik, als ik eenmaal zwanger ben ,wel echt kan stoppen.
    En anders gaat mijn man dan daar wel voor zorgen;)
    Dan heb je toch echt een stok achter de deur, is het niet alleen maar voor jezelf.

15. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Hallo allemaal,

Ik heb echt zo zitten twijfelen of ik dit forum zou openen.
    Er zijn (dacht ik) zoveel mensen die dit niet snappen.

Ben blij dat er toch mensen zijn die me begrijpen en in hetzelfde schuitje zitten.

Ik ben wel erg aan het minderen, maar helemaal gestopt nog niet.

Kom op meiden., we gaan ervoor.

Groetjes Sjoelke

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden

Hier 3 week geleden in 1 keer gestopt! Als ik 3 daggen zonder peuk kan in het ziekenhuis, en een dag 5 peuken kan roken kan ik er ook zonder.

Jullie kunnen het , neem een glas lauw water, kauwgom of lolly.
    Water drinken helpt mij heel goed.

Succes iedereen !!
    Je doet het voor een wondertje meiden.

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mij lukte stoppen pas toen ik het echt heel graag wilde (was 3,5 jaar geleden). Als je het niet echt heel graag wilt, gaat het je ook niet lukken.

Ik hoop voor je dat een kindje voldoende motivatie is om te stoppen!

18. 1985

1985 Actief lid

29 mrt 2010
    274
    1
    0
    Hey meiden,

Hier een gezelligheids roker... elke maand zal ik weer stoppen, maar als mijn ongie weer om de hoek komt ben ik verdrietig dat het weer niet raak is, en ja dan rook ik weer.
    Mijn doel is ook om echt te stoppen, als het raak is.

Groetjes 1985

19. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Stoppen is indd moeilijk!
    Ik kon het niet.. En vriendlief wou ook niet stoppen, dus die hielp ook niet erg mee..
    Wel roken wij sinds ons eerste kindje er is niet meer in huis & dit wil ik ook graag zo houden!
    Hierdoor rook ik wel een stuk minde trouwens, gemiddeld 5 digaretten op een dag, dit was voorheen wel het dubbele of iets meer!
    Mijn VK toen de tijd zei zelfs: probeer gewoon te minderen iv in 1 keer te stoppen, want dat geeft ook stress, wat ook niet goed is tijdens de zwangerschap.

Misschien dat ik bij een 2de zwangerschap wel stop, amar ben allang blij dat ik minder rook, en misschien als een 2de er is, ik zo wie zo helemaal stop, want dan heb ik denk ik weinig tijd meer over om te kunnen roken ;)

20. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Hallo allemaal,

Op het moment is bij mij onze kinderwens en het feit dat het daarvoor niet goed is de enige motivatie om te stoppen.
    Alleen dat is nog niet tastbaar, want ik ben nog niet zwanger.

Ik weet ook dat het voor mij niet gezond is en dat het een hoop geld kost, maar met die argumenten kan ik nu echt niets.

Alleen voor de baby zou ik willen stoppen.

Ik heb een hele goede poging gedaan, toen we echt gingen klussen voor een baby, maar toen ik toch ongie werd ben ik weer begonnen.

Ik heb ook gedacht in in ieder geval buiten te gaan roken, maar dat is met dit mooie weer ook niet echt een zekerheid dat ik dan minder rook, want we zitten dan veel buiten.

Ik hoop dat ik het op korte termijn toch kan laten.
    Ik vind het wel al een grote troost dat ik niet de enige ben die er mee vecht.

Komt goed meiden! We kunnen het.

groetjes Sjoelke

Deel Deze Pagina