maagbandje!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joosie, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    ik ben bezig om een maagbandje te krijgen ivm zeer ernstig overgewicht. Maar weet iemand, of heeft iemand hier ervaring mee? Want ik hoor wel eens: dat wanneer je een maagbandje hebt gekregend at je dan minstens 1 jaar moet wachten voordat je zwanger mag worden? En weer een ander zegt dat dat niks uitmaakt.

WIE KAN MIJ HELPEN?

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik denk dat je hiervoor het beste je arts kunt raadplegen. Die weet hoe jouw lichaam in elkaar zit en kan je het beste advies geven. Misschien is de situatie bij jou heel anders dan bij iemand anders die ook een maagband kreeg en zwanger wilde worden..

Succes!

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb zelf een maagverkleining, dus nog een stap verder dan een maagbandje. De artsen kijken dat van persoon tot persoon aan.
    Het is nl een hele zware ingreep en het is gewoon zo dat je lichaam voldoende hersteld moet zijn om zonder problemen zwanger te raken. Als bijvoorbeeld de wond niet goed heelt ofzo en je zet daar druk op door een dikke zwangere buik is dat natuurlijk niet bevoordelijk.
    Ik heb dames gehoord die na 3 maanden al groen licht hadden om zwanger te proberen te raken en ik heb dames gehoord die inderdaad bijna een jaar moeste nwachten. MAar denk maar zo, dat is voor jou gezondheid en die van je toekomstige kleine.
    Heel veel succes met het nemen van deze beslissing, want het is echt een hele moeilijke. En zeker niet een die je over een nacht ijs moet nemen, want daar is de ingreep veel te heftig voor.
    Ik ga je volgen. Nogmaals succes!

Liefs Annemiek

4. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb sinds augustus 2003 een maagband en mocht na 3 maanden
    proberen zwanger te raken.Het ligt aan de ingreep en hoe je
    er doorheen komt en hoe je je voelt na de operatie.
    En misschien ook aan de arts?

5. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Bedankt dames, dit geeft mij wel wat moed, omdat mijn vriend en ik ook al 5 maand bezig zijn om zwanger te worden.
    Ik heb woensdag een afspraak bij de huisarts, en ik hoop eerst dat hij mij door wil sturen, zo niet dan ben ik terug bij af:S

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Heb je geen normale cyclus/eisprong door je overgewicht dan?
    Ben erg benieuwd wat de huisarts je verteld. Succes woensdag!

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    5 mnd is echt nog niet lang hoor. er staat gemiddeld een half jaar tot jaar voor. om op de naturlijke weg zwanger te worden.

dus als je cyclus ed normaal is. dan zijn er nog weinig reden tot paniek hoor.

8. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    Als je een maagbandje krijgt is het idee dat je gaat afvallen. As je afvalt komen er meer afvastoffen kwijt dat in het vet zat en afvalstoffen van het verbrandde vet, dit kan schadelijk zijn voor een embryo dus als ik jou was zou ik zeker een jaar wachten. Val eerst af en als je op een gewenst gewicht zit kan je nog even wachten om te detoxen en dan weer verder gaan met het proberen voor een kindje.

9. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Nou vanmiddag bij de huisarts geweest. Hij was vol begrip en heeft me een verwijsbrief gegeven. 13 febr kan ik terecht bij de chirurg.
    Nu ik toch bij de huisarts was heb ik hem meteen maar ff verteld dat we bezig zijn om zwanger te worden. Jeetje..wat reageerde hij leuk..zo van: goh wat leuk man..super. (ik had niks met mijn huisarts dus dit was wel erg leuk).
    Hij zei: dat ik eerst maar ff naar de chirurg moest gaan, en dan kijken wat hij zegt. Gaat dit hele feest niet door, dan wil hij ons zowiezo in februari zien, omdat er dan een aantal testjes gedaan worden..oa sperma onderzoek.
    Hij gaf mij als advies om zeker NIET weer te beginnen met de pil, maar niet bewust sex te hebben om zwanger te worden zeg maar..hij zei: word je dan zwanger, dan komt het maar.

Dus al met al heb ik een super gesprek met hem gehad..en nu maar op naar 13 februari (al is het wel vrijdag de 13 de hahahaha)

Deel Deze Pagina