@ knorretje: sorry, ik was jou helemaal vergeten! Jo vorige cyclus was ook lang, het begin was wel goed! Hoe gaat het met je huidige cyclus? Al een eisprong ondekt?
dames ik kom ook mee kletsen ik heb ook van die lange cyclussen zit alweer op dag 55. vandaag huisarts gebeld voor info. zegt assistente misschien moet je het maar accepteren. ga in maart als het dn nog zo wisselend is wel naar de echte huisarts
[quote @ Saskia: wat is prolactine? Jij hebt wel heeel erg lange cycli! Wanneer kwam je erachter dat je een te hoge prolactine had en na hoeveel tijd heeft de huisarts je doorverwezen?[/quote] Hey Leonie, Prolactine is de stof die bostvoeding aanmaakt. Toen ik stopte met de pil begon ik na een week of 2 ongeveer te merken dat er af en toe wit vloeistof uit mijn tepels kwam. Dat begon na mate van tijd steeds vaker te gebeuren en ook meer. Ben toen op aan dringen van mijn man naar de HA geweest en die gaf mij medicatie hiervoor. Doordat ik dit had kon het ook een oorzaak zijn dat ik zo'n lange cyclus had. Nu na 2 maanden die medicatie te hebben is er niks aan mijn cyclus veranderd. Ben dus vrijdag weer naar de HA geweest en die verwees mij meteen door.
Hoi Inggrid, Wat een belachelijk antwoord kreeg jij zeg. Nou ik zou niet zo lang wachten om naar de HA te gaan. ik zie dat je cyclus ook steeds langer wordt. Die van mij is ook erg lang en ben nu ook doorverwezen naar een cyn. Gr Sas
@leonie1982 ja ik heb wel een eisprong rond de 33 dagen. ik ben in oktober gestopt dus het zou ook nog kunnen dat het van het ontpillen komt maar ben bang dat ik een pechvogel ben met een lange cyclus want me vorige was ook 49 dagen:S
zie mijn cyclussen onderaan, zitten 2 erg lange bij. ik ben aan het etos zwanger worden gegaan en toen werden ze rond de 30 dagen, nu mee gestopt en aan de pillen (foliumzuur) van het kruidvat en mijn ei was er al op dag 12 of 13. ik ben wel gestopt/verminderd cola gaan drinken en toen zag ik ook al een groot verschil in mijn cyclus. bij mijn HA was het dat je pas doorverwezen werd als je cyclus 6 maanden duurd. na een jaar nog niet zwanger toen mochten we zoiezo naar het ziekenhuis en daar was alles goed. dus wachten-wachten-wachten
@ Silvana: Ik denk dat die Etos zwanger worden pillen bij iedereen anders uitpakt. Bij mij hielp het niet echt, dus ben er maar even mee gestopt. Ga volgende cyclus weer verder. Weet je zeker dat de HA zei dat je pas wordt doorverwezen als je cyclus 6 maanden duurt? dat is wel erg lang! bedoel je niet als je al 6 maanden bezig bent om zwanger te worden, maar je cyclus al 6 maanden erg wisselend/lang is? @ Saskia: En wanneer moet je naar de gyn? Het heeft bij jou vast te maken met hormonen die gingen werken toen je stopte met de pil. Ik hoop dat de gyn je goed kan helpen om snel zwanger te raken! @ Ingrid: Idd een rare en onpersoonlijke reactie van de assistente. Misschien komen er ook wel veel mensen bij de huisarts met deze klacht, maar toch kan ze dat niet zo zeggen. Temperatuur je ook? Misschien kun je als je in maart heen gaat je kaartje laten zien en je wisselende/lange cycli.
Hoi leonie ik moet 2 feb naar de cyn toe. Bij mij komt het omdat mijn pil de aanmaak van prolactine altijd onderdrukt heeft. Ik schijn dit van nature te veel aan te maken. Althans dat zegt mijn HA. Ben benieuwd of de cyn een andere mening heeft.
@Saskia01. Jij hebt idd een abnormaal lange cyclus. Dan mag ik nog niet klagen. Inmiddels bij mij dag 64 en krijg nu ongikrampen en beetje rozeverlies, hoop dat het eindelijk doorzet nu!
Ik heb deze keer ook een ontzettend lange cyclus... denk ik. Ik was eigenlijk altijd heel regelmatig.. altijd 28 of 29 dagen. Maar nu ineens niet. Heel raar. Nu ben ik een hele tijd terug wel bij de Huisarts geweest en omdat ik in een depressie zat dacht hij dat het daaraan zou liggen. Maar als ik terugdenk gaat het nu echt honderd malen beter dan eerder toen ik wel gewoon op dag 28 of 29 ongesteld werd. Heb laatst wel een licht positieve test gehad van clearblue maar vanochtend weer een negatieve van de etos........ Om gek van te worden. Ik vind het heel raar en vind het heel vervelend om te lezen dat jullie ook allemaal zon lange cyclussen hebben... ik hoop voor jullie dat het snel beter wordt!
1e cyclus: 50 dagen 2e cyclus: eisprong op dag 54, positief op dag 74 3e cyclus (1e na zwangerschap) zit ik nu op te wachten. Duurt ook alweer bijna 3 maanden.
ik temperatuur niet. heeft bij mij niet zoveel zin. Soms doe ik het. ik heb namelijk dag avond en nachtdiensten. dan ben ik dus nooit op een dzelfde tijdstip thuis. of om 6.10 uit bed of ik werk dan nog. DAt werkt dus niet echt. Wel ben ik begonnen met ovulatietesten.