Mag van de dokter niet van te voren testen!

Discussion in 'Zwanger worden' started by jessy1983, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    Hoi dames,

Ik wou het even kwijt hier!

Ik ben pasgeleden naar de dokter gegaan omdat ik al 2 vm heb gehad, en het maar niet wil lukken na 10 maanden.

Krijg ik op mijn sodemieter omdat ik vaak al vroegtijdig test, een dag te vroeg...... je kent dat wel!
    Ze zei dat je mag testen nadat je overtijd bent.
    Nou was ik bij beide vm overtijd maar ze zei als je vroegtijdig test kan de test niet geldig zijn.....

Iemand hier ervaring mee?

Gr jes

2. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    dat ze zegt dat je niet mag testen voor je NOD dat kan ik begrijpen om teleurstelling te voorkomen.
    maar als je overtijd bent mag je gewoon testen hoor!er staat toch niet voor niets op die testen testen vanaf het moment van je verwachte ongi?
    mar het is beter ook al is het moeilijk soms tot een week overtijd te wachten.
    ga ik niet doen hoor.maar ben dus pas blij als me ongi een week uitblijft(met positieve test natuurlijk).
    succes meid

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Groot gelijk die arts!Het gaat nl heel vaak mis voor de datum dat je ongesteld zou moeten worden.
    Hoe vaak ik hier op het forum niet lees dat vrouwen een 'miskraam'gehad hebben,terwijl ze gewoon veel te vroeg getest hebben..(En dan spreek ik over meiden die al gaan testen vanaf dat ze hun ei gehad hebben, bij wijze van . ;))
    Artsen spreken dan nog niet eens over een zwangerschap.Geloof dat dat pas vanaf 6 weken is dat er 'officieel' over een zwangerschap wordt gesproken, omdat het ervoor nog veel te vaak misgaat.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Klopt idd wat zara zegt

Liefs daantje

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

vanaf 6 weken pas zwanger weet ik niet, maar te vroeg testen is idd niet slim, het gaat te vaak mis en je hebt er niets aan als je weet dat er eventueel een vruchtje heeft gezeten.

dus ik sluit me wel bij je arts aan.

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Er zijn hier meiden op het forum die elke maand een "miskraam" hebben. Omdat ze dan ruim voor hun NOD al getest hebben en vervolgens gewoon ongesteld worden. Pas testen op je NOD en niet vroeger, dat is wel zo betrouwbaar!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou inderdaad ook niet te vroeg testen, daar kwel je jezelf alleen maar mee. En daarbij heb je dat 'gezeik' met die vage streepjes e.d. ook niet. Als je echt zwanger bent dan komt het allemaal vanzelf....ik weet het, is makkelijker gezegt dan gedaan maar het is echt zo.

8. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    ik bedoelde dat ik wel ga wachten tot dat ik overtijd ben hoor.maar ga niet pas de eerste test 7dagen overtijd doen zo bedoel ik.
    ik raad ook te strengst af om VOOR je NOD te testen!om de redenen die deze dames al zeggen

9. geertje1987

geertje1987 Actief lid

Nov 24, 2008
    158
    0
    0
    veendam
    mijn doktersassistente zei het ook al. Je moet echt een paar dagen overtijd zijn om te testen zei ze. Anders is het nog te onbetrouwbaar en kan je teleurstellingen krijgen.

Op zich wel terecht natuurlijk.

Share This Page