Nou, vandaag naar de Gyn geweest en die zegt dat ik hoogstwaaschijnlijke PCOS heb en kans op verklevingen. M'n eerste cyclus duurde 11 maanden, dus duurde nogal even voor we konden beginnen. Nu veel last van onderbuik en onderrug pijn. In wendige echo heeft een cyste waargenomen en overstimulatie, dus veel eitjes in vochtzakjes, dus heb nu bloed onderzoek gehad en moet binnen kort voor een kijoperatie. Wie heeft hier ervaring mee? Ik schrok er wel even van. Weet het niet zo goed wat nu te verwachten. Alvast bedankt, Debbie
Jeetje meid, een cyclus van 11 manden..... Ik heb geen idee wat PCOS is en zo te horen ben jij er ook nog helemaal niet in thuis wat er met je lichaam aan de hand is. Ik zou nog effe vragen om nog een keer uitleg zodat je een beter beeld krijgt wat er de komdende periode gaat gebeuren. Veel succes ermee! Groetjes Olga
binnenkort heb ik ook een kijkoperatie. wat ik heb gelezen van anderen valt deze opereatie mee. (dat hoop ik wel althans, nooit een operatie gehad). succes meid
Hij zou het de volgende keer goed uitleggen, m'n vriend is er dan ook bij, over 3 weken dus, tot die tijd even kijken of iemand ervaring hiermee heeft of met zo'n kijkoperatie voor verklevingen. Dank je wel in ieder geval. Ps heb wel gelezen wat PCOS inhoud, nu nog mensen met deze ervaring
Wat vervelend zeg!!! Begin nu zelf ook een beetje ongerust te worden. Ik moet over 2 weken voor een inwendige echo ivm aanhouden buikpijn. Ik ben dus heel erg benieuwd naar meer informatie cede, die jij dus ook zoekt. Gr Droom
een vriendin van mij had ook verklevingen. zijn ze na jaren pas achter gekomen. ze heeft toen een operatie gehad en de boel is door gespoten. ze kreeg de opdracht mee naar huis om zo veel mogelijk te gaan klussen de komende 6 maanden want als het dan nog niet raak was zouden ze verder gaan in "de molen" en wat denk je,binnen de paar maanden was ze zwanger!!! ik wens je veel succes!!!
Dat is schrikken.Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. En dat je daarna maar gauw zwanger mag raken.Ik wens je heel veel sterkte. Liefs, mussie
He Cede, kijk ook eens onder het kopje vruchtbaarheidsbehandelingen op dit forum en dan onder de topics die over Clomid gaan. Bij mij is via een inwendige echo 2 1/2 week geleden ook de diagnose PCOS gesteld (nog geen aanleiding om bij mij aan verklevingen te denken). Bij mij duurde het de eerste ronde na de pil "slechts" 6 maanden voordat ik ongesteld werd... bij mij nog geen kijkoperatie, maar van meiden die het wel gehad hebben lees ik dat het wel mee valt (al is plezierig natuurlijk anders)... ik heb nu 4 september weer een afspraak. dan hoor ik de uitslag van mijn bloedonderzoek en krijgen we de uitslag van het semenonderzoek van mijn lief. als dat in orde is, wordt menstruatie opgewekt en daarna met clomid (hormoonpillen) begonnen om een eisprong te proberen te krijgen (als ik niet vanzelf te vroeg ongesteld wordt: clomid start op dag 5 van de cyclus, vorige week wat tekenen dat duivels in aantocht zouden kunnen zijn, maar moeten dus van mij nog maar even wegblijven tot in elk geval donderdag) .... Ik kan me goed voorstellen dat je een beetje geschrokken bent, maar gelukkig kan de medische malle molen (MMM) nu een heleboel... Groet Chrizzzy
hee cede, wat naar meid..... onder "vruchtbaarheidsbehandelingen, vind je veel meer informatie over o.a. PCOS... hopelijk kan je snel verder gehalopen worden en ben je gauw zwanger! liefs elfje
Meiden bedankt! Wat lief dat er ergens, waar dan ook mensen aan me denken als het 'ns wat minder gaat, niet alleen bij goed nieuws. Weet niet, maar op de één of andere manier, zie ik het daardoor wat minder ergen. Die PCOS heeft trouwens in mijn geval niks met die mogelijke verklevingen te maken, die Cyste natuurlijk weer wel. Hoop dat het spoedig zal verlopen al zie ik wel op tegen die operatie. Heel erg bedankt en liefs, Debbie
Jeetje meis,...dat is wel ff schrikken he? Ik kan je niet verder helpen met ervaringen, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen...
hoi meid jeetje zeg ik snap dat je geschrokken bent ik wil je niet bang maken maar die klachten had ik ook en ik heb een dochter dus dacht dat ik gewoon weer zwanger kon raken heb ondertussen tijd clomid gekregen omdat ik ook geen cyclus had en uiteindelijk een kijkoperatie en toen is er uit gekomen dat ik vol met verklevingen zit had ook buikpijn enzo en voor ons is er geen mogelijk heid meer om spontaan zwanger te raken en moeten we ivf gaan doen omdat door de verklevingen de eileiders hun werk niet meer kunnen doen maar hopelijk kunnen ze het bij jou nog weg halen als het niet te veel is veel sterkte en succes meid!!
Is die kijkoperatie jou meegevallen en hoe lang was je in het ziekenhuis en duurde je herstel? Ben wel heel erg benieuwd. Heb je daarna veel pijn gehad, ik heb nu idd vaak en veel buikpijn. Heel erg bedankt alvast!
hoi meid de operatie is best meegevallen heb wel veel last nog daarna gehad en een paar dagen krom gelopen maar bij mij hadden ze gelijk een hsg gedaan en een leo behandeling dus de last die ik had kan ook daarvan zijn ik weet het niet wel heel veel last van mijn darmen gehad en een paar dagen van mijn schouder door het gas wat ze in je buik spuiten maar op zich na een week al een heel stuk beter ik ben smorgens vroeg geholpen om 8 uur en mocht om 12 uur weg veel succes meid hoop echt voor je dat het meevalt en je toch snel zwanger raakt groetjes linda
Hoi, ik heb twee maanden geleden ook een kijkoperatie gehad. Het valt allemaal reuze mee. Ik had alleen de dagen erna last van het het wondje (snee in de navel). Bij alle bewegingen die je maakt gebruik je je buik en daardoor had ik af en toe pijn Maar that's all!! Heel veel succes
hoi had jij alleen in je navel? ik had er 3 en vooral onderaan mijn buik veel last gehad en 1 hechting was vastgegroeid en ontstoken die heb ik 2 weken na de operatie moeten verwijderen maar ik heb eigenlijk de eerste week last gehad daarna alleen nog maar van die ene hechting op zich valt het mee maar denk ook ligt eraan wat ze doen en hoe
Cede, zou je blijven volgen, kijk ik nu net en lees ik dit. Pffff, da's niet niks! Laat je in ieder geval goed voorlichten. Schrijf eventuele vragen die je hebt anders op, dan weet je zeker dat je niets vergeet. Er zal wel veel op je afkomen nu. Ik heb er geen ervaring mee en kan je dus alleen maar heel veel sterkte wensen.
Had hier net een site geplaatst met ervaringsverhalen. Zag na plaatsing pas dat die site behoorlijk verouderd is, dus om je niet op te zadelen met niet ' up to date info' heb ik dit bericht maar gewijzigd.
Wat lief van je! Dank je wel! Ik denk altijd maar zo, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Jij natuurlijk ook veel succes! Liefs, Debbie