Lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missas, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    en wat kan je daaraan doen dan?

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meid!

ik heb niet alles terug gelezen, maar ik herken mn cyclussen in jou..
    *pak even mn 9mnd dag boek erbij*

mijn cyclussen zijn altijd verwisselend geweest!

53-36-24-28-40-53-28-41-39-48-41-41 en de laatste ronde zwanger.

Ik ben niet naar de HA geweest, maar had in de laatste maand de hoop opgegeven. heb toen maar even mn laatste ovu testen gebruikt.een maand lang iedere dag. dus mijn advies; gebruik die ovu testen! ik had best goedkope, en zo vond ik mn ei, klussen en 14 dgn erbij tellen.

Succes!

dikke knuff

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik plak alle ovutesten onder mekaar om te vergelijken, ben al met mn derde A4 begonnen vorige week. soms denk ik ik stop ermee, maar ja, dan zal ik straks net mn ei missen als ie eindelijk komt...

maar ja, misschien krijg ik wel helemaal geen ei... dat kan ook nog,
    ze zijn best goedkoop, maar al met al een hele dure grap

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Jaaaaa, erg lang. Heb het vandaag even na gerekend en we zitten al op dag 117.
    Al een week lang neem ik me voor om morgen de dokter toch maar es te bellen, maar dan denk ik aaaaaaah misschien komt het morgen. Stiekem ben ik gewoon bang om afgescheept te worden met het feit, jullie zijn nog jong (dat zyn we immers ook; daarom denk ik zelf ook regelmatig, we hebben nog tijd zat). Wacht het nog even af.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Rrianne

Pff dag 117..
    En hoezo afgescheept worden?En wat is jong?Ik denk eerder zo;
    Als je jong bent ben je op je vruchtbaarst,dus als er dan iets niet lekker loopt kun je beter dan hulp krijgen als dat je jaren zou wachten..Ik geloof dat je op je 21ste op je vruchtbaarst bent. Maar je moet het ook zelf willen he meis,als jezelf er nu nog niet aan toe bent om de arts te bellen dan moet je gewoon nog ff volhouden en afwachten. Het is jou lijf!
    Ik wacht ook nog steeds met je mee op een ongi..

Groetjes

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff Rrianne, wat is dat toch he met die gekke lichamen! 117 dagen jemig zeg

Ik zit nu op dag 77... mn temp is ietsje hoger weer, maar dat kan het effect zijn van Thyrax die ik sinds kort slik. Op zich positief. Verder wil ik proberen iets af te vallen, aangezien dit goed kan helpen mocht ik toch pcos hebben. Je weet maar nooit. En afvallen kan sowieso geen kwaad.
    Testjes blijven heel licht. Wil een piekkkkk!!

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    #47 Rrianne, 19 dec 2010
    Laatst bewerkt: 19 dec 2010
    Ik heb nu al verschillende keren op het forum gelezen dat er wordt gezegd; je bent nog jong (kortom je hebt nog tijd zat).
    Eind oktober heb ik contact gehad met de huisarts, ook hier wordt je vrij makkelijk afgescheept. Aaaah wacht het maar af, kan wel een jaar duren. En ergens ben ik het ook wel met ze eens hoor, we hebben nog tijd zat. Alleen als ik al die mooie zwangere buikjes om me heen zie en die geweldige ukkepukjes, dan word je verlangen weer zo groot!
    Mijn moeder kon ook moeilijk kinderen krijgen ivm verklevingen van de eierstokken (volgens mijn moeder niet erfelijk, alhoewel er wel een vorm is dat wel erfelijk is), maar het spookt toch door je hoofd. Ik ben trouwens van augustus 1987 (23).
    Ik slik nu sinds een week teunisbloemolie, hoop dat dit werkt.
    Temperatuur ook, alleen 2 a 3 dagen in week gaat myn wekker om 6 uur, dus zit erg veel wisseling in (mijn uitslaap dagen zijn me echt te heilig om dr een wekker voor te zetten).

Wendy, klopt helemaal moet het zelf willen. Ergens heb ik ook zoiets ik wacht nog even. Maar aan de andere kant, stel ik wacht nog een tijd en gebeurt niks. Dan heb ik achteraf weer zoiets van, allemaal verloren tijd. Vooral omdat er totaal geen menstruatie in zicht is (en ik er wel redelijk wat last van heb). Acch het is dus een btje een dubbel gevoel.

Vpkaatje, ik volg jou al een tijdje (hahaha wat klinkt dat raar), maar by jou schiet het ook echt niks op!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rrianne, hoop ook voor je dat de teunisbloemolie zal helpen. Slik zelf nu tarwekiemolie en geen Etos zwanger worden tabletten meer, maar gewoon alleen foliumzuur.

Leeftijd maakt niks uit, als er iets niet deugt in je cyclus maakt het niet uit hoe oud je bent. Als je een zwangerschapswens hebt dan is t knopje om en wil je ook geen jaren meer hoeven wachten. Zelf ben ik 30, het enige verschil is wel dat voor mijn gevoel tijd iets meer begint te dringen aangezien ik wel meerdere kinderen wil.

Snap het ook wat je bedoelt met wel en niet wachten. Tuurlijk zal onze cyclus na een jaar beter en regelmatiger zijn dan nu. En waarschijnlijk zal het allemaal wel met die pil te maken hebben bij mij en haal ik me nu van alles in mn hoofd. Aan de andere kant tsja als na een jaar blijkt dat er iets niet goed zit cystes of wat dan ook.... waaaarom dan een jaar gewacht, zonde zonde. Dan had het allang verholpen kunnen worden en zou je allang zwanger kunnen zijn. Het is dubbel.

Zelf hou ik nu half jaar aan... januari is het voor mij een half jaar, ben in juli gestopt. En in januari moet ik toch al naar de huisarts en dan heb ik lang genoeg gewacht. De spanningen die ik voel vanwege dit hele gebeuren helpt me ook niet mee zeg maar om zwanger te worden.

Snap nu wel beter met wat mensen zeggen met je bent er teveel mee bezig. Ze hebben gelijk, het is onbewust toch een soort spanning en dat zorgt er wel voor dat je cyclus ontregelt. Maar ja, zet t maar es uit je hoofd, dat is toch ook een belachelijke gedacht als je het zo graag wilt...

9. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook eerst dat k meer geduld moest hebben, maar dat kan alleen maar als je normale cyclussen hebt!
    Dus gewoon netjes iedere maand. Als de cyclus langer is dan 40 dagen is dat niet normaal en moet er iets aan gedaan worden, want je wordt zo gewoon moeilijker zwanger, althans dat zei mn gyn.
    Ben blij dat ik geweest ben en ik kan jullie vertellen, bij de gyn wordt je echt niet afgescheept. Hup een echo en ze zien alles!
    Bij mij zei ze dus o ik zie het al allemaal eitjes, veel te veel, dat gaan we oplossen...
    Zoon klaar antwoord waar ik al die tijd naar liep te gissen en zelf verklaringen voor aan t maken was.
    1 bezoekje en het is allemaal duidelijk.
    Als je dus regelMatig ongi ben en n een half jaartje nog niet zwanger, dan moet je idd even geduld hebben... Maar een lange cyclus is een ander verhaal.

Zelf nog even een ovutestje gedaan en die kleurt op! Aan de klus dus haha

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vpkaatje, ben het helemaal met je verhaal eens. Ik heb er het weekend veel over nagedacht en vandaag toch besloten om de huisarts van de weer te bellen. Door veel te lezen en de bevestiging van Newlywed is het me toch wel duidelijk dat het niet klopt zo'n lange cyclus. Ook vind ik het vreemd, omdat mij eerste 3 cyclussen langer waren, maar ik werd in elk geval werd ongesteld.

Etos zwanger worden ben ik ook mee gestopt. Heb het een kleine maand gebruikt. Ben overgestapt op eem multi vitaminen van Essential Organics Prenatal. Zijn prijzig, maar voel me er wel goed bij.
    Wat betreft de teunisbloem, ik ben erg benieuwd. Heb ook nog zitten denken aan menstruasan. Iemand hier ervaring mee?

Wat fyn voor je Newlywed dat je geholpen bent!

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Menstruasan heb ik ook een heel potje van gebruikt, heeft me niks geholpen, nou ik koop niet nog een potje.

Ik blijf er toch bij in januari naar de huisarts te gaan hiermee. Even in alle rust de feestdagen door. Wie weet wat voor onrust het allemaal met zich mee brengt. Gun mn lijf nog een maandje de tijd.

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Nou myn afspraak staat a.s woensdag moet ik heen, 4maand vond ze toch ook wel erg lang.
    Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen. Hoop dat ze me met iets kunnen helpen.

Menstruasan laten we dus ook maar in de winkel liggen. Heb nu toch eerst myn teunisbloemolie.

13. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    hoi rianne,

fijn dat je geholpen wordt, heb je een afspraak bij de gyn?? of huisarts?

Ik moest onmiddelijk stoppen met ovulatietesten, theunisbloemolie etc. alleen nog de foliumzuur.

Ik denk dat dat te maken heeft met de clomid die ik ga kriijgen of dat het bij een lange cyclus helemaal geen nut heeft, omdat het een hormonaal probleem is.

Zou als ik jou was ook even vragen of je door mag gaan met de theunisbloem

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Owwwww.... Wat was de reden dat je moest stoppen met teunisbloemolie (kan het kwaad?) en de ovulatietesten? Ik ga woensdag naar de huisarts. Ze vond 4 maand toch wel erg lang. Ben erg benieuwd of ik door verwezen wordt.
    Had ze nog meer adviezen/tips?

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik dat dan zo allemaal lees dan moet ik zeggen vind ik het lastig om nog te wachten met naar de huisarts te gaan. Maar ja, heb er laatste tijd al zo vaak gezeten voor andere dingen, ben er ook wel ff zat van. Half januari, och dat is het ook zomaar. Zit nu al drie maanden te wachten op een ei, die laatste kan er ook nog wel bij.

16. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    @vpkaatje ja tuurlijk, anders is t zo vlak voor de feestdagen, kan je je net zo goed in januari!

Omdat de ovulatietesten bij mij zo lang positief blijven, kan je er niet meer objectief naar kijken, het telt dus eigenlijk niet, ei springt helemaal niet, maar probeert dat n week of 3 lang!

En de extra vitaminen en kruiden op foliumzuur na, kan de cyclus alleen maar negatief beinvloeden vertelde ze me. Ik weet niet of dat geldt bij een normale cyclus, maar die hebben we hier op dit topic allemaal niet haha

Ze zei ook dat lange cyclus de meest voorkomende hormonale storing is en niet iets is om je erg druk over te maken. Er is zat aan te doem. Nou ik kan je vertellen, kan echt niet wachten om te mogen beginnen met die medicijnen... Gewoon een op tijd ei en een echo om te zien wanneer ie springt...heerlijk een btje controle.. Erg eigenlijk maargoed, zo voelt het nöu eenmaal, dit is toch ook niks!

17. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    En @ rianne natuurlijk!

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kan me voorstellen, op zich ben ik daar ook wel aan toe hoor. De juiste dingen slikken voor een normaal cyclus.
    Goh dus al die extra's slikken is niet goed. Maar ja artsen zijn nooit zo van de homeopathie, dus in hoeverre dat ook echt klopt?
    Maar ik kan niet wachten tot januari...

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik kan ook de 29e naar de ha..zit inmiddels al op dag 51....

20. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik ben ben het zat! ik wil een korte cyclus niet zo'n idioot lange.

Deel Deze Pagina