Lange cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by missas, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    HELP! Had zonet bij afvegen roze slijmverlies. De vorige cyclus had ik dat een week na de eisprong en een week daarna werd ik ongesteld. Dacht dat het toen een (mislukte) innestelingsbloeding was. Temp is wisselend, ziet er niet naar uit dat ik een eisprong gehad heb. Gisteren had ik een lange rekbare slijmsliert, maar mijn ovutesten zijn nog steeds na al die maanden wachten licht! Zwangerschapstest paar dagen geleden voor de zekerheid gedaan, ook negatief. Wat kan dit zijn?

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Nouuuuu, ik heb gisterochtend toch maar myn laatste teunisbloemolie geslikt. Ga het morgen ook ff aan mijn arts vragen, wat ze dr van zegt. Ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen. Ik vermoed dat ik gewoon naar huis wordt gestuurd en dat ik het nog een tijdje moet aankijken.

@ Vpkaatje, wat spannend! maar ook frustrerend en onzeker. Je kunt alleen maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Judith ben het met je eens; ben dr ook zo zat van!

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rrianne, ben benieuwd wat je arts zegt! Laat je het ons nog even weten?

Hier temp vandaag zelfde als gisteren (36,4). Mn onderbuik voelt wat onrustig, beetje zeurderig, maar niet zo erg als wanneer ik mn ongi ga krijgen. Ovutest lichttt.
    Geen roze afscheiding meer. Had het gisteren twee keer bij afvegen. En eergisteren dus een rekbare eiwitsliert. Maar je hebt toch geen roze afcheiding voor een eisprong? Denk toch dat er een doorbraakbloeding aan zit te komen.

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Jaaa, ik laat het uiteraard even weten Vpkaatje. Moet om 14.00 heen, vind het nog spannend ook.
    Die roze afscheiding, het enige wat ik kan bedenken is idd een innestelling. Hmmmm, maarja dan had je dit toch moeten zien in je temperatuur, misschien dat hy de komende dagen nog omhoog gaat. Owww, wat een onzekerheid. Nouuu hoop voor je op iets positiefs.

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Succes! om 14.00uur. Ik slikte ook menstruasan en het helpt geen bal. ik ga in januari naar meneer de dokter. ben er nu echt zat van. Heb ook het idee dat het ij mij gewoon hormonaal is en dat Niels een lucky shot was.

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat het spannend is Rrianne. Zou ik ook hebben...

Nou heb ik mn baarmoedermond weer es gevoeld en zat ie de laatste tijd hoog, was zacht en open... nu zeeeeer laag, nog zachter en meer open. Tegenstrijdig allemaal. Want laag is juist niet vruchtbaar. Vaag vaag vaag

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Nou, ik kom net terug van de dokter.
    Heb een verwijsbrief gekregen voor de gynaecoloog. Krijg binnen 10 dagen een oproep. Ze zei gelijk; met zo'n onregelmatige cyclus daar is geen beginnen aan. Iedere maand is dan weer een gemiste maand. Ik kan dus iedereen aanraden, heb je een ellenlange cyclus ga echt gewoon naar de dokter. Ik had er ook een hard hoofd in (dacht wordt naar huis gestuurd met wacht het nog maar even af).

8. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

Jul 26, 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    zie je wel, hoe top!! Nu wordt jij ook geholpen! :)

9. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

Jul 26, 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    heb ik ook altijd wel een btje, of na t vrijen een btje. maar in een lange cyclus is het vrij normaal dat je een keer een klein doorbraakbloedingkje hebt, daar maak ik me iig nooit zo druk om hoor.

VPKaatje, jij moet gewoon ook naar de gyn voor meer duidelijkheid, zo zat ik dus ook al die tijd te gissen, zal ik nou wel of niet een ei hebben gehad enz enz. zooooo irritant!!
    Maargoed je had al aangegeven dat je dat zou gaan doen!:)

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja zal het nog vier weken aanzien en proberen er niet teveel mee bezig te zijn... wil eigenlijk niet eerder naar de huisarts, want ze had toen al aangegeven half jaar tot een jaar en moet over 4 wkn toch al heen, dus wacht dat nog wel eventjes af

zal ik stoppen met tempen en testjes?

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    Ja Newlywed, helemaal super he. Mede door jou heb ik toch de stap genomen, bedankt!

@Vpkaatje, persoonlijk zou ik wel blijven tempen, dit is altijd handig voor (eventueel) de gyn. Ook vind ik het wel prettig. Ik kan nu aan mijn temp zien dat ik in elk geval niet zwanger ben. Anders had ik denk ik iedere x getwijfeld aan mijn lichaam. De ovu-testjes heb ik verder geen ervaring mee.

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat de huisarts jullie serieus neemt! Mijn cyclus duurt al 2 maanden, dus misschien ook morgen maar even bellen om een afspraak te maken.

13. Want2be

Want2be Fanatiek lid

Aug 30, 2010
    1,272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ha meiden, ik heb eindelijk een beetje meer zicht op mijn cyclus door te tempen. Kan het dan ook zeker aanraden...
    Monnikspeper en teunisbloemolie schijnen ook goed te werken om de cyclus korter te maken....

Succes!!

Mijn FF kaartje: 3178f6 Ovulation Charts

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    2,614
    0
    36
    @ Kitty, je bent 21 oktober gestopt met de pil en je wacht op je eerste menstruatie? Ik ben bang dat de arts in jou geval gaat zeggen; dat het toch nog even op gang moet komen. Wat ik weet is dat het vry normaal is dat je eerste menstruatie wat langer op zich kan laten wachten?
    Maaar..... je kunt het altijd proberen. De ene huisarts is de andere niet.

15. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Hey Kitty ik ben het met Rrianne eens, niet om je te ontmoedigen hoor. Maar ik denk dat je toch eerst even moet afwachten. Bij ons gaat het over een half jaar en noch steeds mega ontregeld. Maar welkom bij de club en klets gezellig mee.

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk Rrianne, ik blijf wel tempen en testjes doen, hoef ik in ieder geval niet vals te denken dat ik zwanger ben. Weet nu toch zeker aan de temp te zien dat ik dat absoluut niet ben.

Kitty, helaas, maar ik denk dat de huisarts nog niks zal doen. Na stoppen met de pil kan het altijd poos duren voor je ongi komt. Al hoe lullig ook.
    Ohh ik zie nu Rriannes en Ingrids reactie, komt overeen. Maar idd, proberen kan altijd! Je weet maar nooit.

Want2be, jeetje wat ben jij al lang bezig om zwanger te raken. Of heb je je cyclussen gewoon bijgehouden zonder te proberen. Kan natuurlijk ook nog. Zelf wil ik even geen extra dingen meer slikken, heb het idee dat mn lichaam er alleen maar meer ontregeld door raakt. Maar wie weet helpt het bij iemand anders wel...

Hier eergisteren en gisteren beetje roze verlies. Vanmorgen beetje roze slijm nog en later op de dag piepklein beetje bruin en nu weer megahelder. Ook geen buikpijn ofzo en mn temp is weer ietsje lager 36,2. Snap er echt niks van hoor. Lijkt toch echt geen ongi die eraan komt. Ovutestje wederom licht.

17. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

Jul 26, 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Ja vpkaatje je kunt gewoon doortempen, maar de gyn raadde mij ovutestjes af, omdat ze meestal in een lange cyclus niet waarheidsgetrouw zijn. Je hypofyse kan meerdere malen in een cyclus lh hormoon afgeven zei ze, omdat er een ei probeert te springen maar niet lukt.
    Kijk echt uit naar begin januari en wat er te zien is op de tweede echo! En als ik met die medicijnen na twee weken gewoon een ei heb spring ik echt een gat in de lucht! Lijkt me heerlijk

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou idd!! spannend hoor!

maar kan je bv ook een eisprong hebben terwijl je t niet merkt aan de testjes? en aan je temp?

19. baby30

baby30 Lid

Dec 23, 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben nieuw hier.

Ik ben vorig jaar februari(2009) gestopt met de pil. Omdat we een kinderwens hebben. Ik heb daarna een gewone cyclus gehad van 37 dagen. En daarna werdt het steeds langer heb nu dus een cyclus van 67 dagen. Heeft iemand hier evaring mee. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

groetjes baby30

20. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

Jul 26, 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Hoi baby, ik had ook eerst een cyclus van 36 dagen en werd ook steeds langer! Ik ben inmiddels naar de gyn geweest en uit de echo is gebleken dat ik teveel rijpe eitjes heb. Wanneer er dan een mag springen is t 50/60 dagen later.
    Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat iedereen met een lange cyclus hetzelfde probleem heeft, maar het hoort iig niet! Omdat je aangeeft dat je al bijna een jaar geleden gestopt bent met de pil, raad ik je aan om je door je ha door ge laten verwijzen naar de gyn.

Share This Page